Irriterede poter efter tur i naturen.
Fra : uh

Dato : 29-11-08 14:20

Hej alle hundevenner. Jeg var på besøg i går hos en hundeejer hvis hund
havde det skidt. Den havde - sammen med en gruppe andre hunde - været ude at
gå/løbe i naturen, vist i nærheden af et vandløb el. lign. Senere blev
ejeren opmærksom på at hunden opførte sig helt tosset, sprang rundt og kunne
ikke finde hvile, slikkede sig på poterne, især det ene bagbens pote. Den
anden gruppe hunde havde lignende symptomer. Dyrlægen blev kontaktet, hunden
ordineret 1/4 kodymagnyl til at berolige eller smerteminimere. Efter en
times tid gik det bedre og hunden faldt i en slags søvn/"bedøvelse" et par
timer, hvorefter den virkede roligere.

Har endnu ikke i dag talt med ejeren af hunden, den gruppe hunde som var med
havde ingen problemer (mere).

Jeg fik taget et billede af poten, desværre ikke særlig godt, det var svært
med en urolig hund, men jeg synes alligevel at jeg kan ane/se nogle små
blærer på poten. Jeg har indtegnet dem på det ene billede.

Vi talte om at tørre tidseltorne el. lign. kunne være årsagen - er der andre
relevante bud? min egen teori er at der måske er/har været Bjørneklo eller
rester fra den, som så har lavet denne ravage. Andre idéer? Nogen der har
været ude for tilsvarende?

Mvh. uh

link til fotos:
http://picasaweb.google.dk/ullasoeborg/HundepoterIrriterede?authkey=sGw6VgfBKzU#

Fra : Hm

Dato : 29-11-08 22:08

aner det ikke, men godt ser det ikke ud, men når andre hunde også fik udslet
så er der jo noget, så ved man at hundene ikke skal løbe frit der.

Hanne