Eftermonteret varmesæde?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-11-08 18:55

Glemte at kigge efter en 12V varmepude da vi var i Flensborg i dag; blir
nemlig lidt kold i r*ven når jeg kører i konebilen (en Carina E) modsat min
egen limo

Kan ikke umiddelbart finde noget hos thansen; kun dette:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=7460&Grp=&n=40100

hos Harald Nyborg, og dét ser mig lidt drabeligt ud!

Et originalt varmesæde (bare venstre side) koster vel et par tusinde, og dét
synes jeg ville være lidt meget at punge ud med!?

Nogen der har et godt "tips"
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-11-08 21:43

On Sat, 29 Nov 2008 18:54:55 +0100, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Et originalt varmesæde (bare venstre side) koster vel et par tusinde, og dét
>synes jeg ville være lidt meget at punge ud med!?
>
>Nogen der har et godt "tips"

>--

Spis rigeligt med chili, og slip en vind. Det gør tricket.

Hvis det kniber med vinden, så tilføj nogle Gule Ærter.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-11-08 22:25

Folmer Rasmussen skrev:

> Spis rigeligt med chili, og slip en vind. Det gør tricket.
>
> Hvis det kniber med vinden, så tilføj nogle Gule Ærter.

Som du sikkert har fortrængt skal man i vor alder aldrig stole på en vind -
dét kan have næsten uoverskuelige følger!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-11-08 22:28

On Sat, 29 Nov 2008 22:25:18 +0100, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Som du sikkert har fortrængt skal man i vor alder aldrig stole på en vind -
>dét kan have næsten uoverskuelige følger!

>--

Ja, det er godt nok ikke noget at spøge med.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-11-08 22:32

Folmer Rasmussen skrev:

> Ja, det er godt nok ikke noget at spøge med.

Godt med lidt detail-kendskab!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 29-11-08 22:04

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote in

Hej Hans,

> Kan ikke umiddelbart finde noget hos thansen; kun dette:

købte sådan een til fruens punto for et par år eller tre siden.. Den har
skabt stor lykke hver vinter.

http://thansen.dk/product.asp?c=2247380048&n=-1643807823&pn=-1632704971

--
vh, Erik BH

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-11-08 22:27

Erik B. Hansen skrev:

> købte sådan een til fruens punto for et par år eller tre siden.. Den
> har skabt stor lykke hver vinter.
>
> http://thansen.dk/product.asp?c=2247380048&n=-1643807823&pn=-1632704971

Det kunne være man skulle vove et øje!

Tak for info!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Andersen [3650]

Dato : 30-11-08 01:24

Hans Paulin (6310) forklarede den 29-11-2008:
> Nogen der har et godt "tips"

Pis i bukserne. Det føles ligedan.
Holder måske ikke hvis man skal på langfart
(medmindre man kan pisse flere gange)

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 30-11-08 08:43

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Et originalt varmesæde (bare venstre side) koster vel et par tusinde, og
> dét synes jeg ville være lidt meget at punge ud med!?

Så netop en udsendelse på tysk fjernsyn igår angående løse varmesæder.
Generelt frarådede man dem af flere grunde.
Nogle havde stropper som gik rundt om ryglænet, og det kunne være et
problem, hvis der var sideairbag i ryglænet.
Oftest skulle de sættes i cigarstikket, og her kunne problemet være, at hvis
man ikke hev stikket ud ved parkering, så kunne man risikere at komme
tilbage til en bil uden strøm, da sædevarmeren fortsatte med at varme til
der ikke var mere strøm.
Endelig havde nogle crashtest vist, at sædet kunne blive så glat, at man
kunne glide under hofteselen ved et frontalsammenstød.
Man anbefale at få monteret sædevarmen indbygget i sædet. Det tog ca. 2
timer for en erfaren saddelmager at montere pr. sæde.
Dog var der enkelte biler, hvor det ikke kunne eftermonteres på grund af
sædets opbygning. Det var især på franske biler.
Endnu en ting de påtalte var, at sædevarmen ikke kunne justeres på de
billigste puder. Det medførte, at de ofte blev for varme.
Hilsen Matthias

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-11-08 09:20

Matthias H Matthiessen skrev:

> Nogle havde stropper som gik rundt om ryglænet, og det kunne være et
> problem, hvis der var sideairbag i ryglænet.

Dét var der så ikke i Carina E

> [...]
> at hvis man ikke hev stikket ud ved parkering, så kunne man risikere
> at komme tilbage til en bil uden strøm, da sædevarmeren fortsatte med

Jeg har det med at glemme dem, jow

> Endelig havde nogle crashtest vist, at sædet kunne blive så glat, at
> man kunne glide under hofteselen ved et frontalsammenstød.

Ups!

> Man anbefale at få monteret sædevarmen indbygget i sædet. Det tog ca.
> 2 timer for en erfaren saddelmager at montere pr. sæde.

Kunne forestille mig at ledningerne var der i forvejen.

Har før leget med ryglæn (i mit Recaro i GSi'en), hvor jeg smed noget
lændestøtte i

> Dog var der enkelte biler, hvor det ikke kunne eftermonteres på grund
> af sædets opbygning. Det var især på franske biler.

Dét er så ikke tilfældet hér

> Endnu en ting de påtalte var, at sædevarmen ikke kunne justeres på de
> billigste puder. Det medførte, at de ofte blev for varme.

Dét kan de så ikke blive hos mig; foretrækker at være godt gennemstegt!

Tak for input; har i forvejen en forespørgsel på "Toyota Extreme" angående
prisen på stumper
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 30-11-08 09:37

> [...]
>

> Tak for input; har i forvejen en forespørgsel på "Toyota Extreme" angående

Hvis du mangler originale (brugte) dele, så prøv evt. at kontakte
http://www.dkauto.dk/
De arbejder især med Toyota.
Hilsen Matthias

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-11-08 10:38

Matthias H Matthiessen skrev:

> Hvis du mangler originale (brugte) dele, så prøv evt. at kontakte
> http://www.dkauto.dk/
> De arbejder især med Toyota.

"Der er ingen dele tilgængelige."

Tror man skal købe et komplet sæde hvis det var
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-11-08 20:46

Nygaard (4330) skrev:

> Hva' mæ:

snip

Vil godt vide hvad et varmelegeme og en kontakt koster fra ny af først.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-11-08 21:39

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Dét kan de så ikke blive hos mig; foretrækker at være godt gennemstegt!

Mmmmmm, dejlige ny-ristede røvkastanjer

Jeg kørte engang i en lastvogn (mener det var en Volvo) med automatisk
sædevarme.
Når der var under 15 grader (mener jeg det var) så tændte varmen på fuldt
blus og kunne ikke manuelt slukkes igen
Sådan skulle det være, forklarede værkstedet mig.

Men jeg er dog glad for sædevarmen i min gamle Ford, da sådan nogle læder
sæder godt kan føles lidt kolde i det, engang i mellem

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-12-08 00:13

Per Beer Hansen skrev:

> Når der var under 15 grader (mener jeg det var) så tændte varmen på
> fuldt blus og kunne ikke manuelt slukkes igen

Når det er koldt (udenfor) virker det som om Camryen fyrer ekstra op under
mig!

> Sådan skulle det være, forklarede værkstedet mig.

Så skal det jo nok passe!

> Men jeg er dog glad for sædevarmen i min gamle Ford, da sådan nogle
> læder sæder godt kan føles lidt kolde i det, engang i mellem

Ja, hvis det ikke lige er hedebølge
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Lund

Dato : 10-12-08 19:18

Monter under polstringen, varmeelement sættet fra Waeco.