SMC tryghed
Fra : Brian Mørch

Dato : 29-11-08 15:56

Hej NG.
Jeg sidder og kigger lidt på diverse billån og faldt over dette hos SMC
biler. Umiddelbart lyder det jo rigtig godt, men er der ikke nogle hager ved
det?

http://www.smcbiler.dk/

På forhånd tak.

-Brian

Fra : Ole Schultz

Dato : 29-11-08 16:54

On Sat, 29 Nov 2008 15:55:58 +0100, "Brian Mørch"
<juggernaut@streetbike.dk> wrote:

> [...]
>biler. Umiddelbart lyder det jo rigtig godt, men er der ikke nogle hager ved

Kender ikke konceptet. Men det er vel et forsøg på at sælge de mange
brugte biler de nok har stående, til den annoncerede pris.

Det er jo ganske normalt at få en klækkelig rabat på en god brugt bil,
og så kan du jo vælge hvilken løsning du er til.

Jeg ville til enhver en tid snuppe rabatten og så tage chancen og
sandsynligheden for at man har sparet penge efter de 2 år er imho
stor.

Men for folk som søger tryghed kan det jo være meget godt.

mvh Ole

Fra : Brian Mørch

Dato : 29-11-08 16:57

> [...]
>
> Jeg ville til enhver en tid snuppe rabatten og så tage chancen og
> sandsynligheden for at man har sparet penge efter de 2 år er imho

Snakker du om at købe hos forhandler kontra at handle privat?

Mvh
Brian

Fra : Ole Schultz

Dato : 29-11-08 17:08

On Sat, 29 Nov 2008 16:57:24 +0100, "Brian Mørch"
<juggernaut@streetbike.dk> wrote:

>Snakker du om at købe hos forhandler kontra at handle privat?
>
>Mvh
>Brian

En forhandler.

Men der er da generelt også noget at handle om privat, bare ikke så
meget.
En forhandler har jo driftsomkostninger som skal dækkes og der skal jo
også gives noget garanti og reklamationsret.

Solgte f.eks min 2002 Skoda Fabia privat for nogle mdr. siden. Endte
med at give små 7K i afslag. Men jeg fik stadigvæk 17K mere end SMC
ville give.

mvh Ole

Fra : Niels Bengaard

Dato : 29-11-08 18:07

> [...]
> stor.
>
> Men for folk som søger tryghed kan det jo være meget godt.

Hvor ser du man ikke kan aftale en anden pris end den annoncerede?

Mvh Niels

Fra : Ole Schultz

Dato : 29-11-08 18:23

On Sat, 29 Nov 2008 18:06:38 +0100, "Niels Bengaard"
<bengaard@FJERNDETTE850r.dk> wrote:

>Hvor ser du man ikke kan aftale en anden pris end den annoncerede?
>
>Mvh Niels

Ser jeg ingen steder. Men tror ikke at der er ret meget at handle om,
hvis de også skal give "Total Tryghed"

Måske man kan få lev. omkostninger i rabat ? Mmen så tror jeg heller
ikke at der er mere at komme efter på en alm. bil.

En nyere topudstyret Passat til 4-500K er nok noget helt andet

mvh Ole

Fra : Mogens

Dato : 29-11-08 17:19

"Brian Mørch" <juggernaut@streetbike.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg sidder og kigger lidt på diverse billån og faldt over dette hos SMC
> biler. Umiddelbart lyder det jo rigtig godt, men er der ikke nogle hager
> ved det? - www.smcbiler.dk

Nøh ikke ud over den begrænsning, der nævnes. Skal du gøre regnestykket helt
rigtig, bør du finde ud af, hvor høj overprisen på SMC-brugtvogne er ift.
markedsprisen. Diffen er det, du betaler for den "lukrative" ordning, de
tilbyder.

Et eksempel:
Overpris = 25.000 kr
Gratisydelsen i form af service, forsikring og finans = 20.000 kr
Du blev snydt 5.000 kr ift. at have købt bilen et andet sted til rette pris
og betalt gratisydelserne selv.

Fra : Brian Mørch

Dato : 29-11-08 19:17

> [...]
> Gratisydelsen i form af service, forsikring og finans = 20.000 kr
> Du blev snydt 5.000 kr ift. at have købt bilen et andet sted til rette

Jeg har kigget lidt på en Octavia og jeg synes selv prisen er forholdsvis
rimelig. Alt er vel relativt og jeg kan måske nok få bilen billigere af en
privatperson. Men så har jeg heller ingen steder at gå hen hvis der sker
noget med bilen, og da jeg har prøvet at stå med en brækket stationcar en
måned efter køb, tør jeg simpelthen ikke at handle privat.

Hvad angår overskuddet, må man jo mene at alle forhandlere satser på et
overskud af en art. Her får jeg så bare en yderst fornuftig rente + en
serviceordning med i pakken.

Mvh
Brian

Fra : Mogens

Dato : 29-11-08 19:41

> [...]

> noget med bilen, og da jeg har prøvet at stå med en brækket stationcar en
> måned efter køb, tør jeg simpelthen ikke at handle privat.

De sidste mange år har jeg stort set kun handlet privat. Vil man sikre sig,
anvender man jo bare eet af de firmaer, der tilbyder hjælp til eftersyn af
bil inden køb. No problem, men man bliver selvfølgelig skræmt af en dårlig
oplevelse. Meget dyre biler køber jeg gerne gennem forhandler inkl. en
fornuftig garanti. Min nuværende private vogn fra '01 har stadig fuld
fabriksgaranti, ligesom fejl på motoren er dækket af bilens forsikring.

> Hvad angår overskuddet, må man jo mene at alle forhandlere satser på et
> overskud af en art. Her får jeg så bare en yderst fornuftig rente + en
> serviceordning med i pakken.

Ja, min firmabil er på samme måde - altså med servicekontrakt. Det er meget
enkelt at have med at gøre. Desuden køre brændstofregnestykket også den vej,
fordi vi på den måde får en enorm rabat pr liter.

Fra : Brian Mørch

Dato : 30-11-08 12:44

Nu har jeg netop haft en mailudveksling med sælgeren fra SMC. Med en
udbetaling på 39.000,- og med en fast rente på 5.25%, vil den månedlige
ydelse over 6 år ligge på 2.771,-. Når jeg så udregner samme regnestykke på
vores egen banks hjemmeside, får jeg stort set den samme ydelse til trods
for at vores bank skal have 8% i rente.
Der er sikkert noget jeg har overset, men hvad pokker kan det være?
Umiddelbart forstår jeg det ikke.

Mvh
Brian

Fra : Lars Frandsen

Dato : 30-11-08 12:54

"Brian Mørch" <juggernaut@streetbike.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> trods for at vores bank skal have 8% i rente.
> Der er sikkert noget jeg har overset, men hvad pokker kan det være?

SMCs stiftelsesomkostninger er sikkert en del højere end bankens.
Sagt på en anden måde: de penge, som SMC ikke skraber ind i renter, får de i
forhøjede gebyrer.
Endnu en detalje er, at du kan trække renter fra skat, men ikke gebyrer.
Derfor kan det være en fordel at betale lidt mere i rente istedet for at
betale høje gebyrer.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Brian Mørch

Dato : 30-11-08 12:57

> [...]
> Endnu en detalje er, at du kan trække renter fra skat, men ikke gebyrer.
> Derfor kan det være en fordel at betale lidt mere i rente istedet for at

Så blev jeg så meget klogere, og banken vil måske alligevel være at
foretrække. Tak for det :)

Mvh
Brian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-11-08 15:32

Man SKAL opgive det der hedder ÅOP på et lån - det er det du skal
sammenligne, når du kikker på forskellige lån.

--
Per

Fra : Lars Frandsen

Dato : 30-11-08 21:00

> Så blev jeg så meget klogere, og banken vil måske alligevel være at
> foretrække. Tak for det :)

Velbekomme.
Medmindre du har et rigtigt dårligt forhold til din bank (eller en dårlig
bank), vil det nok være det klogeste valg.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Knut

Dato : 30-11-08 12:55

"Brian Mørch" <juggernaut@streetbike.dk> wrote in message
> [...]
> trods for at vores bank skal have 8% i rente.
> Der er sikkert noget jeg har overset, men hvad pokker kan det være?

Prøv at kigge efter forskelle i
Stiftelsesprovision
Betalingsgebyrer
Løbende provision