Min første nær-chok oplevelse...
Fra : Dak

Dato : 29-11-08 15:35

med en sten!

Ja så skete det som jeg kun havde set i nyhederne. nogen unger havde
valgt at tage stilling på en fodgængerbro på m3'eren imellem
frederikssundvejen og islev afkørslen. Det var ihvertfald den bro som er
i sydgående retning lige før det stykke hvor der er vejarbejde og den
nye motorvejsafkørsel/sammenfletning er blevet forsinket.

Umiddelbart så var vi de første da jeg var den eneste som stoppede op.
Men når der kommer et ordentligt brag, lidt ligesom en dør der blir
smækket i, så er det vist lidt uansvarligt bare at køre videre. Nå men
steg ud og kiggede tilbage og så 2-3-4 unger stå oppe på broen. Jeg var
ca. 200m væk så kunne akkurat ane dem. Og sørme om de ikke blev stående
deroppe, så mon ikke politiet har en chance for at fange dem. De var
ihvertfald ikke skræmmet af at jeg kørte ind til siden. Og om ikke de
fortsatte med at kaste sten. Men denne gang må det havde været en større
en end min som nok var ca. 5x5 cm ifølge aftrykket. Ja jeg blev ramt
lige på ruden! Jeg havde forventet det værste men heldigvis så slapt jeg
med en slags skrabe aftryk fra stenen. Og heldigvis var det helt oppe
ved kanten af ruden hvor jeg har solvisir-rudedelen.

Nu krydser jeg bare fingre for at den ikke har belastet min rude så
meget at den laver en revne som løber ned til en eller begge mine
stenslag. fordi så kan den ikke synes her inden d.9 januar.

Nå men gæt så hvad der skete et minut efter mit møde med en sten? Hvis
du gættede på at der var en anden som blev ramt så har du gættet rigtig.
Denne gang gik det dog lidt værre. Han havde desværre fået trykket
ruden næsten helt ind. Ja jeg tror faktisk at stenen var gået helt
igennem men den ramte heldigvis nederste del af ruden, så hans
instrumentbræt afskærmede ham fra den. Han kørte en ekstra bred lastbil
som var beregnet til transport af store arbejdskøretøjer osv. så det var
straks lidt svære for ham at holde ind til siden. :-/ Heldigvis var der
ikke så meget trafik.

---
Dak
"Daewoo Matiz 0.8 '99"
"ex-Ford Sierra 2.0 Azur DOHC '90"

Fra : Ulrich

Dato : 29-11-08 16:18

Ihh bare der var nogen der ville kaste de unger ud over broen.
Altså når der ikke er trafik...

Hygge Ulrich

Fra : Brian Lund

Dato : 29-11-08 16:44

> [...]
> fortsatte med at kaste sten. Men denne gang må det havde været en større
> en end min som nok var ca. 5x5 cm ifølge aftrykket.

Jeg havde kunnet slå verdensrekorden i 200m løb!! :(

Brian

Fra : Dak

Dato : 30-11-08 11:36

> Jeg havde kunnet slå verdensrekorden i 200m løb!! :(

Du skulle så også slå højdespringskonkurrencen. Man kan jo ikke gå op
til broen da der ikke er nogen fra/tilkørsel. Ellers var jeg selv
kørt efter dem. Eller bakket i fuld fart.

---

Fra : Leif

Dato : 30-11-08 13:02

"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i meddelelsen news:49326c76$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...

> Du skulle så også slå højdespringskonkurrencen. Man kan jo ikke gå op til broen da der ikke er
> nogen fra/tilkørsel. Ellers var jeg selv kørt efter dem. Eller bakket i fuld fart.

Du fik vel ringet 114??
/Leif

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-11-08 15:33

"Leif" <Den fårduikke@her.dk> skrev i meddelelsen
> "Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Du fik vel ringet 114??

Det er helt klart en situation hvor jeg uden tøve ville ringe 112.

114 er ikke en pind bevendt, hvis man skal bruge politi her og nu.

--
Per

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-11-08 16:11

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> wrote in

> 114 er ikke en pind bevendt, hvis man skal bruge politi her og nu.

Hvilket heller ikke er meningen...

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 30-11-08 16:51

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
> "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> wrote in

Skod unger!
Tager politiet det alvorligt? Har du anmeldt det?
Og til forældre: Få styr på de børn!!!

/Carsten

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-11-08 17:21

"Carsten Hjorth" <carstenhjorthfjern@yahoo.dk> wrote in

>>> 114 er ikke en pind bevendt, hvis man skal bruge politi her og nu.

> Skod unger!
> Tager politiet det alvorligt? Har du anmeldt det?
> Og til forældre: Få styr på de børn!!!

Bemærk lige at du svarer på det forkerte indlæg - du svarede på mit indlæg
men kommenterede det Per skrev.

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 30-11-08 19:30

> "Carsten Hjorth" <carstenhjorthfjern@yahoo.dk> wrote in

> Bemærk lige at du svarer på det forkerte indlæg - du svarede på mit indlæg
> [...]

Det er en fejl, sorry!

/Carsten

Fra : Dak

Dato : 30-11-08 22:49

> Skod unger!
> Tager politiet det alvorligt? Har du anmeldt det?
> Og til forældre: Få styr på de børn!!!

Nej, fordi man ikke vil kunne se noget på ruden hvis man ikke kigger
rigtig efter. Jeg regner med at lastbilchauføren nok skal anmelde det.

---

Fra : Martin Petersen

Dato : 01-12-08 14:15

> Nej, fordi man ikke vil kunne se noget på ruden hvis man ikke kigger
> rigtig efter. Jeg regner med at lastbilchauføren nok skal anmelde det.

Ligegyldigt om der er sket noget med din bil, er det eneste rigtige sq at
gribe knoglen når man ser sådan noget svineri. Det kunne jo få fatale følger
for andre...

- Martin

Fra : Dak

Dato : 01-12-08 15:41

> Ligegyldigt om der er sket noget med din bil, er det eneste rigtige sq
> at gribe knoglen når man ser sådan noget svineri. Det kunne jo få fatale
> følger for andre...

Tror du misforstod mig. Ringede og anmeldte forseelsen, først til 114
men de stillede mig om til 112, senere ringede 114(=glostrup politi) og
spurgte mere ind til forseelsen. Men hvis jeg skulle havde erstatning så
skulle jeg ind på politigården og det var dette jeg ikke gad. og som
jeg nok tror at lastbilschaufføren gør.

---

Fra : Martin Petersen

Dato : 02-12-08 14:52

> [...]
> spurgte mere ind til forseelsen. Men hvis jeg skulle havde erstatning så
> skulle jeg ind på politigården og det var dette jeg ikke gad. og som

Ok. Så har jeg misforstået dig. :)

- Martin

Fra : Anders Majland

Dato : 01-12-08 19:55

> Tager politiet det alvorligt? Har du anmeldt det?
> Og til forældre: Få styr på de børn!!!

Da jeg for nogle år siden var ude for det samme tog politiet det alvorligt
men fik ikke fat i dem
Men det var jo før politireformen ...

Man skal være en ferm højdespringer for at komme fra nødsporet og ud til
gangsystemerne ...

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-12-08 07:19

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> Men det var jo før politireformen ...
>
> Man skal være en ferm højdespringer for at komme fra nødsporet og ud til

Jeg ville i så fald afmærke vejen hvorpå møgungerne stod på min gps og køre
efter gps´ens anvisninger til destinationen :)

--
Per

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-12-08 07:18

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen
> "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> wrote in

> Hvilket heller ikke er meningen...

Men ikke desto mindre hvad der blev foreslået i den mail jeg besvarede ;)

--
Per

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-12-08 16:21

>>> 114 er ikke en pind bevendt, hvis man skal bruge politi her og nu.

> Men ikke desto mindre hvad der blev foreslået i den mail jeg besvarede ;)

Hvilket vel bare påviser at kampagnerne om 114 ikke rigtig har virket.

Men så er det da godt vi kan tage den en gang til:
112 er til nødsituationer hvor liv, eller det der er vigtigere, er i fare.
114 er præcis det samme som at ringe på politiets almindelige nummer. Man
får blot den nærmeste politistation istedet for den man kan huske nummeret
på.