Køb af Citroen C1 (Prestige?)
Fra : Ukendt

Dato : 29-11-08 11:54

Hej

Vi har næsten besluttet os for at købe en Citroen C1 og håber i har lidt
input til nedenstpende

a) Men vi er lidt i tvivl om hvad forskellen er på en model "Prestige" og en
normal "i" model? Citroen.dk er i hvert fald ikke særlig oplysende på det
punkt.

b) Ville i købe en ny eller brugt. på fx bilbasen.dk kan man få en C1
Prestige 5d i metal til ca. 90-99.000 fra 2007/~20K km.En tilsvarende model
koster if. Citroen.dk 117.000 + 4000 (metal) + 5000 for radio (!!) = 126.000
kr. Kan de virkelig passe at den koster SÅ meget mere ny end brugt hvis man
gerne vil have metal/radio eller er det en fejl?

På forhånd tak!
Thea

Fra : Nicolai Lang

Dato : 29-11-08 18:10

On Sat, 29 Nov 2008 11:53:35 +0100, <a> wrote:

>a) Men vi er lidt i tvivl om hvad forskellen er på en model "Prestige" og en
>normal "i" model? Citroen.dk er i hvert fald ikke særlig oplysende på det
>punkt.

Jeg bliver dig svar skyldig, men jeg valgte Prestige - der var en del
i den pakke, som jeg synes var godt - og prisforskellen var dengang så
lille at jeg ikke ville spare det.

>b) Ville i købe en ny eller brugt. på fx bilbasen.dk kan man få en C1
>Prestige 5d i metal til ca. 90-99.000 fra 2007/~20K

Min gamle er til salg i Græsted (ikke hos mig, men den forhandler jeg
handlede med). Det er en Prestige, koksmetal og der er for over 20.000
kr. ekstraudstyr (bl.a. aircon, omdrejningstæller, tågelygter,
parkeringsensor for/bag og andre ting jeg har glemt nu). Jeg mener den
er prissat til 99.000 - 78kkm, indreg. 04/2006. Lyder måske lidt dyrt,
men jeg ved ikke hvad ekstraudstyr og vinterhjul tæller ;)

En god bil hvis man skal parkere i København, men den blev for lille
til mig. Jeg kører 110 km. dagligt, og har i den været en del ture til
Jylland og til Oslo.

Med venlig hilsen
Nicolai

--