er der nogen der kan fortælle mig hvad de ~
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 28-11-08 15:20

Jeg har kosponderet lidt frem og tilbage med først Ålborg kirkegaard og
Kirke ministeriet

og har nu fået det her svar - jeg kan bare ikke blive klog på om de vil
eller ikke vil ha stenen

de vil flytte den hvis de vil ha den men altså ???

prøv lige at se :

Kære Bo Mørch Mogensen

Kirkeministeriet har modtaget din henvendelse af 18. november 2008 hvori du
spørger om ministeriet er interesseret i en gravsten udført af
billedhuggeren xx xx xx navn

Jeg kan oplyse, at Kirkeministeriet ikke har mulighed for at opbevare
gravminder.

I anledning af din forespørgsel har ministeriet kontaktet Almen Kirkegården
i Ålborg vedrørende gravsted nr. 20 240 022. I den forbindelse har
kirkegården fremsendt mail af 18. november 2008 til dig. Det fremgår heraf,
at såfremt gravstedet ikke ønskes fornyet, kan der eventuelt være mulighed
for at bevare gravstenen et sted på kirkegården efter de gældende regler om
registrering af bevaringsværdige gravminder.

Bestemmelserne findes i kap. IV i lov om folkekirkens kirkebygninger og
kirkegårde, som du kan se via dette link:

Samt i kap. 3 den tilhørende bekendtgørelse, som du kan se her:

Kirkegården er samtidig orienteret om ovenstående ved kopi af dette brev.

Med venlig hilsen

Marjun Egholm

Chefkonsulent

signatur på ALLE e-mails :
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185

Fra : Bo

Dato : 28-11-08 16:10

On 28 Nov., 16:19, "Bo Mørch Mogensen" <usn...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=105292
>
> Kirkegården er samtidig orienteret om ovenstående ved kopi af dette brev.

Kan du ikke få stenen udleveret, så den kan stå hjemme i din have ?

vh Bo