Testamente
Fra : bai

Dato : 27-11-08 16:36

hej Gruppe

Vi er et ungt ugift par, som har fået vores første barn, vi ejer fast
ejendom, bil osv.
Vi fik i forbindelse med huskøbet oprettet et Testamente så vi arvede
hinanden, så langt så godt.
Hvordan er vi stillet nu hvor vi har fået en lille?
Og hvordan er det lige med en nye arvelov, kan man blive ligeså godt
stillet som hvis vi var gift, altså ved at tegne et nyt testamente.
Vi vil helst vente med at blive gift til vi har råd til et
"ordentligt" bryllup, vi har ikke rigtig lyst til rådhuset.

M.v.h
Bjørn Ingebrigtsen

Fra : Marianne

Dato : 28-11-08 09:48

>Vi vil helst vente med at blive gift til vi har råd til et
>"ordentligt" bryllup, vi har ikke rigtig lyst til rådhuset.

Man kan sagtens gentage brylluppet sådan at man først gifter sig på rådhuset
og derfter i kirke. Hvis det løser problemet.

mvh
Marianne

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-11-08 12:34

"Marianne" <handel@fjerndettelundbak.dk> writes:

> Man kan sagtens gentage brylluppet sådan at man først gifter sig på rådhuset
> og derfter i kirke. Hvis det løser problemet.

Ikke helt rigtigt. Man kan ikke blive gift to gange, men man kan blive
viet på rådhuset og så senere blive velsignet i kirken. Ritualerne er
næsten ens:

Vielse: http://www.hadstensogne.dk/vielsesritualer.htm
Velsignelse: http://www.hadstensogne.dk/vielsesritualer-2.htm

Nå, det var ikke specielt juridisk.

God weekend, Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-11-08 10:07

"bai" <bai@findmail.dk> wrote in message
"Hvordan er vi stillet nu hvor vi har fået en lille?"

Det korte svar: Det afhænger af, hvad der står i testamentet.

Pointen med testamentet er vel netop, at I vil undgå at sikre, at barnet
arver den ene forælder med det resultat, at I ikke kan blive boende i huset,
hvis den ene af jer dør.

Fra : bai

Dato : 28-11-08 05:17

Lige netop. Men er man med Testamente lige så godt "dækket" ind som
hvia man er gift, har lidt svært ved at gennemskue arveloven.

M.v.h

Bjørn Ingebrigtsen

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 28-11-08 14:21

bai skrev:
> Lige netop. Men er man med Testamente lige så godt "dækket" ind som
> hvia man er gift, har lidt svært ved at gennemskue arveloven.

Nej, der skal meget mere juristeri til for at opnå tilsvarende, så det
hurtige råd er en tur på rådhuset i stedet for at spilde penge på
sagførere. Især når I alligevel planlægger at blive 'rigtigt' gift.

--
Niels

Fra : N/A

Dato : 28-11-08 14:21

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 28-11-08 18:03

On Thu, 27 Nov 2008 15:36:23 -0800 (PST), bai <bai@findmail.dk> wrote:

> [...]
>Vi vil helst vente med at blive gift til vi har råd til et
>"ordentligt" bryllup, vi har ikke rigtig lyst til rådhuset.

som forslået af mange andre så hop på rådhuset og hold et ordentligt
bryllup sener ...

så sikker i pr automatik hinanden som gifte mennesker ...

problemet er hvis en af jer ( gud forbyde det ) falder væk i utide og
den anden gifter sig på ny - så skal han / hun skifte med barnet /
børnene ( hvad kan betyde den efterladte må gå fra hus og hjem ), det
er umidelbart den situation som jeg mener i skal forholde jer til ....

MvH Bo M Mogensen
--
some wish beer was rain , but i aint !!! ( Stephen King )
Holly Marie Combs http://www.hollymariecombs.dk/