Årets film....langt om længe :
Fra : Peter Heide

Dato : 28-11-08 04:34

Mig og Yngve :

http://www.imdb.com/title/tt1114723/

http://www.gloria.dk/yngve.htm

Norsk film rykker BIG TIME !

Jeg giver den fandme 7 stjerner. Sjældent har jeg set film der i den grad
holder een fast fra start til slut. Ikke en falsk tone, ikke en gang hvor
man tænker "arh, det er lidt for meget". Den er komisk, tragisk og har et
ganske enestående flow hele vejen igennem. Skuespiller-kunst hvor kun en
Nils Malmros kan følge med. Kort og godt ; et mesterværk !

Årets film ( for mig )

http://ibyen.dk/film/filmsnipper/article600586.ece

hmmm. Politiken giver den 4 stjerner. Men OK det er deres politik. Alle
film/musik anmeldelser får enten 3 eller 4 stjerner . Dem kan man ikke tage
alvorligt.

Fra : Jesper

Dato : 29-11-08 08:39

Peter Heide <pheide@ofir.dk> wrote:

> [...]
> film/musik anmeldelser får enten 3 eller 4 stjerner . Dem kan man ikke tage

Er man til Niels Malmros, så er det sikkert gefundenes fressen. Det er
jeg ikke. Jeg holder mig til Death Race blandt ugens premierer, den er
der mere guf i.
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 29-11-08 15:17

Peter Heide skrev:

> [...]

> ganske enestående flow hele vejen igennem. Skuespiller-kunst hvor kun en
> Nils Malmros kan følge med. Kort og godt ; et mesterværk !

Ja, den er fin, og du beskriver fint, at den holder en balance, som
ellers må være svær. Det er sært rørende at se, hvordan tæppet bliver
revet væk under hovedpersonen på grund af hans egne følelser.

> Årets film  ( for mig )

Jeg er nok ikke helt deroppe. Jeg har nok ikke set årets film endnu.