Støvsuger
Fra : Sybil

Dato : 28-11-08 21:35

Hej NG

For noget tid siden var emnet støvsuger oppe at vende, og der var nogle gode
indlæg, men jeg kan ikke finde dem igen.

Vi har kigget lidt på Dyson, men prisen er lidt høj.
Så vidt jeg husker var der også nogen der skrev noget godt om miele (kan
ikke huske modelnummer), evt med specielt mundstykke eller noget.

Alle input er velkomne

Mvh

Majken
Der skal have støvsugeren på ønskesedlen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 28-11-08 21:44

Sybil skrev:

> evt med specielt mundstykke eller noget.

Vi har et turbo-mundstykke til vores Miele; skulle være godt til hår
(støvsuger ikke selv )

500 kr. i dk / 350 kr. i Flensborg
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ole Andersen

Dato : 28-11-08 21:47

"Sybil" <Butbut@invalid.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Mvh
>
> Majken
> Der skal have støvsugeren på ønskesedlen

Køb en skumbanan
Godt ord igen. Dit indlæg befinder sig i end forkert gruppe.
Prøv eventuelt i gruppen dk.forbruger.

Fra : JB

Dato : 28-11-08 21:56

"Ole Andersen" <OA@gmailfjerndette.dk> skrev i en meddelelse
> "Sybil" <Butbut@invalid.dk> skrev i meddelelsen

> Køb en skumbanan
> Godt ord igen. Dit indlæg befinder sig i end forkert gruppe.
> Prøv eventuelt i gruppen dk.forbruger.

Nej gruppen er god nok. Det drejer sig jo om, hvilken støvsuger, der bedst
tager hundehår.
Jeg har selv en Dyson, den er da udmærket, men jeg er ikke vildt begejstret.

Hilsen
Jytte

Fra : Sybil

Dato : 28-11-08 21:54

"Ole Andersen" <OA@gmailfjerndette.dk> skrev i meddelelsen
> "Sybil" <Butbut@invalid.dk> skrev i meddelelsen

> Køb en skumbanan
> Godt ord igen. Dit indlæg befinder sig i end forkert gruppe.
> Prøv eventuelt i gruppen dk.forbruger.

Når jeg søger tidligere indlæg fra DENNE gruppe, er det lidt dumt at søge i
en anden.

Majken

Fra : Pwh

Dato : 28-11-08 22:34

Sybil, skrev:

> Når jeg søger tidligere indlæg fra DENNE gruppe, er det lidt dumt at
> søge i en anden.

Faktisk glad for dit indlæg Majken, var selv ved at poste et lign selv
da jeg også skal have udskiftet min gamle Nilfisk.
Så meget relevant og til gruppen tilhørende spørgsmål i mine øjne.

/Jens (med 3 meget fældene dyr)

Fra : jopa

Dato : 28-11-08 23:01

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> [...]
> da jeg også skal have udskiftet min gamle Nilfisk.
> Så meget relevant og til gruppen tilhørende spørgsmål i mine øjne.

Så køb dog en schæferhund de fælder kun hele tiden

Hvis du ikke kan tåle det så køb akvariefisk de skæller kun, og det gør du
sikkert også selv

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 28-11-08 23:10

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Så køb dog en schæferhund de fælder kun hele tiden

Det klarer Tyson og katten helt fint
Angel fælder stort set ikke, det er det gode Rotteblod.

> Hvis du ikke kan tåle det så køb akvariefisk de skæller kun, og det
> gør du sikkert også selv

Kan fint tåle at de fælder, gider bare ikke købe mig fattig i støvsugerposer
Fisk og kanariefugle har jeg haft, keder mig til døde

/Jens

Fra : Leif Langgaard

Dato : 29-11-08 13:31

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Kan fint tåle at de fælder, gider bare ikke købe mig fattig i
> støvsugerposer

Stor pose, meget skid, der bliver gammelt= lugtgener!

Min erfaring gennem livet har vist mig hen til Nilfisk, Volta eller
Electrolux spande som denne:

http://www.nilfisk.dk/Products/VacuumCleaners/CommercialVacuumCleaners/CommercialVacs/GD930/GD930/Introduction.aspx

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 28-11-08 21:47

Sybil skrev:

> For noget tid siden var emnet støvsuger oppe at vende, og der var
> nogle gode indlæg, men jeg kan ikke finde dem igen.

http://kortlink.dk/627p
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Sybil

Dato : 28-11-08 21:53

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> http://kortlink.dk/627p
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk

Takker!

Majken

Fra : jopa

Dato : 28-11-08 22:00

"Sybil" <Butbut@invalid.dk> skrev

> Vi har kigget lidt på Dyson, men prisen er lidt høj.

Aldi kører med tilbud i næste uge på Dyson

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-11-08 23:14

In news:6pb30gF7b5u2U1@mid.individual.net,
Sybil <Butbut@invalid.dk> typed:
> [...]
>
> Mvh
>
> Majken
> Der skal have støvsugeren på ønskesedlen

Hvis du skal have en rigtig god støvsuger er Miele lige sagen, men der er en
lille hage ved det at poserne er temmelig dyre, og hundehår kan hurtigt
fylde sådan en pose op.

Til almindelig støvsugning er den uovertruffen, men hvis du har mange
hundehår er en poseløs støvsuger nok bedst. Den bedste Miele koster i
omegnen af 2.000,- kr., men så har du også støvsuger i mange år. Min har
holdt i 15 år nu, og den kører upåklageligt - endnu.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Pwh

Dato : 28-11-08 23:32

Tove Krieger, skrev:
> Den bedste Miele koster i
> omegnen af 2.000,- kr., men så har du også støvsuger i mange år. Min
> har holdt i 15 år nu, og den kører upåklageligt - endnu.

Det er nok fordi du ikke støvsuger særligt ofte Tove

/Jens (som har gemt sig under bordet)

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-11-08 23:51

In news:ggprhj$2gtb$1@newsbin.cybercity.dk,
Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:

> Det er nok fordi du ikke støvsuger særligt ofte Tove

Hvor kunne du dog gætte det ?

> /Jens (som har gemt sig under bordet)

Så pas på "nullermændene"

Fra : ager

Dato : 29-11-08 09:50

> [...]
> Så vidt jeg husker var der også nogen der skrev noget godt om miele (kan
> ikke huske modelnummer), evt med specielt mundstykke eller noget.

Jeg har reklameret for min Miele "blackpearl", som jeg har købt et
turbomundstykke til. Det er faktisk sjældent jeg bruger turbostykket, men
når jeg gør, kan jeg da se, at det får "kradset" en del småhår op, som det
alm. mundstykke ikke får fat i.
Når jeg går og ser efter her i huset, kan jeg ikke se at her render 3-4
hunde rundt (2 korthårs, 1 ruhårs, og en med schæfterpels et par gange
ugentligt) samt 3 semilanghårskatte.

Mvh. Marie

Fra : Hm

Dato : 29-11-08 11:00

Hej Majken
Har lige købt en Dawoo 2000w eller hvad den nu heder, og jeg må sige at jeg
er vildt overrasket hold da op der er en hel beholder fuld af hundehår
hvergang, syntes faktisk at støvsugning er blevet helt sjovt

Jeg har en rigtig god siemens som nu kommer i sommerhuset, man får dårlig
nerver af de dyre poser.

Hanne

Fra : Leyna

Dato : 01-12-08 00:01

On Fri, 28 Nov 2008 21:35:26 +0100, "Sybil" <Butbut@invalid.dk> wrote:

>Vi har kigget lidt på Dyson, men prisen er lidt høj.

Jeg købte en Dyson, og selv om jeg var glad for den til at starte med,
så syntes jeg faktisk ikke den er voldsomt imponerende mere. Jeg ville
ikke anbefale den i dag. Muligvis har det noget at gøre med hvad man
har af udstyr til den, men som min står nu er den ikke specielt
effektiv, hverken til dyrehår eller alm. snavs. Der er rent faktisk
mere sugestyrke i min Miele (som jeg så heller ikke er tilfreds med).
Dog vil jeg sige at det med at undgå poserne er et stort plus. Her i
huset bruger jeg en pose pr. støvsugning, og med 4 hunde og 3 katte og
pløremarker lige udenfor, så bliver det en temmelig pebret affære med
poser.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 01-12-08 06:08

Leyna, skrev:

> Jeg købte en Dyson, og selv om jeg var glad for den til at starte med,
> så syntes jeg faktisk ikke den er voldsomt imponerende mere.

Du skal huske at tømme den Leyna

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 01-12-08 09:16

On Mon, 1 Dec 2008 06:07:42 +0100, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Du skal huske at tømme den Leyna

*LOL*
Der er faktisk ikke plads til ret meget i den, så det er osse kun een
støvsugning, før den skal tømmes... Nogle gange når jeg ikke engang
hele huset før den er fyldt op.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Hm

Dato : 01-12-08 11:27

> Jeg købte en Dyson, og selv om jeg var glad for den til at starte med,
> så syntes jeg faktisk ikke den er voldsomt imponerende mere. Jeg ville
> ikke anbefale den i dag.

Hej Leyna
Ikke for at gøre mig klog, for jeg kender ikke Dyson, men går du fra der
også er nogle filtre i den.

Husker du at rense dette filter ??

Jeg har lige kikket på mit, af nysgerrighed, for den suger fint, men hold da
op der sad et helt lag og jeg har ikke brugt min ret mange gange,

Hanne/ som ikke er klog, men meget pivet

Fra : Pwh

Dato : 01-12-08 16:13

Hm, skrev:

> Hanne/ som ikke er klog, men meget pivet

Som herre så hund

/Jens

Fra : Hm

Dato : 01-12-08 18:04

> Som herre så hund
>
> /Jens

Nej, det er det faktisk ikke - for min hund er klog, og ikke pivet.

Hanne/ hvis hund ikke er god til at støvsuge

Fra : Pwh

Dato : 01-12-08 18:30

Hm, skrev:

> Nej, det er det faktisk ikke - for min hund er klog, og ikke pivet.

Så kan det ikke værer en schæfer

/Jens

Fra : Hm

Dato : 01-12-08 18:46

> Så kan det ikke værer en schæfer
>
> /Jens

Nej, det skulle man ikke tror, men det er det jo

Hanne/ som syntes det er synd for Jens med sin ½ schæfer

Fra : jopa

Dato : 01-12-08 20:01

"Hm" <mishm4270@gmail.com> skrev >>>

> Nej, det skulle man ikke tror, men det er det jo
>
> Hanne/ som syntes det er synd for Jens med sin ½ schæfer

Der er knald på i blå stue i dag hva!

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Hm

Dato : 01-12-08 20:12

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> "Hm" <mishm4270@gmail.com> skrev >>>

> Der er knald på i blå stue i dag hva!

Jep, vi skal jo have noget at lave.

Hanne/ som ikke deltog i "Lærer de det aldrig"

Fra : jopa

Dato : 01-12-08 20:32

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev

> Jep, vi skal jo have noget at lave.

Landsbytossen har måske lovet dig en tur på sin Puch Maxi med begger Golden
Retrivere rendende efter
Bare giv ham en murekasket så får du måske lov at styre

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Hm

Dato : 01-12-08 22:00

"> Landsbytossen har måske lovet dig en tur på sin Puch Maxi med begger
Golden Retrivere rendende efter

Nej, for han ved jeg er pivet

> Bare giv ham en murekasket så får du måske lov at styre

Hvis han kan mure så er det fint med kasketten

Hanne/ som godt kunne bruge et nyt badeværelse i sommerhuset

Fra : Pwh

Dato : 02-12-08 06:12

Hm, skrev:
> "> Landsbytossen har måske lovet dig en tur på sin Puch Maxi med
> begger Golden Retrivere rendende efter
>
> Nej, for han ved jeg er pivet

> Hvis han kan mure så er det fint med kasketten

Også i den retning er han fuldstændigt nyttesløs

/Jens

Fra : Hm

Dato : 02-12-08 10:29

> Også i den retning er han fuldstændigt nyttesløs
>
> /Jens

Øv,Øv - men du kan da gå trådløs med dine hunde

Hanne/ som syntes Jens er rigtig sej..-)

Fra : ager

Dato : 01-12-08 20:30

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen

> Der er knald på i blå stue i dag hva!

rød stue, hvis det står til mig.. LOL..

Mvh. Marie -der kommer til Rødovre på torsdag og kunne tage forbi og tæve
Jens lidt.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-12-08 09:58

"Hm" <mishm4270@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej, det er det faktisk ikke - for min hund er klog, og ikke pivet.
>
> Hanne/ hvis hund ikke er god til at støvsuge

Det er mine heller ikke, men de er gode til at gøre det tiltrængt )

M.V.H....Benny..

Fra : Leyna

Dato : 02-12-08 14:04

On Mon, 1 Dec 2008 11:27:29 +0100, "Hm" <mishm4270@gmail.com> wrote:

>Hej Leyna
>Ikke for at gøre mig klog, for jeg kender ikke Dyson, men går du fra der
>også er nogle filtre i den.
>
>Husker du at rense dette filter ??
Jep.

>Jeg har lige kikket på mit, af nysgerrighed, for den suger fint, men hold da
>op der sad et helt lag og jeg har ikke brugt min ret mange gange,

Jeg bruger så min hveranden dag ellers ville jeg drukne i dyrehår.

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Hm

Dato : 02-12-08 14:38

> Jeg bruger så min hveranden dag ellers ville jeg drukne i dyrehår.

Hej, Leyna
Renser du så også filter hverdag ??
Hanne/ som lige har støvsuget og renset filter

Fra : jopa

Dato : 02-12-08 15:45

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev

> Renser du så også filter hverdag ??
> Hanne/ som lige har støvsuget og renset filter

Hvis kvinder bare vil gøre sig den ulejlighed at støvsuge hver dag og rense
støvsugeren så ville vi mænd ikke have ulejlighed med at få hundehår på
strømperne og lignende

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Hm

Dato : 02-12-08 15:54

> "Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev

> Hvis kvinder bare vil gøre sig den ulejlighed at støvsuge hver dag og
> rense > støvsugeren så ville vi mænd ikke have ulejlighed med at få
> hundehår på strømperne og lignende

Ja, men John så skulle du jo have "sutsko" på, for ikke at fryse om tæerne -
så "kvinden" pusler jo bare om dig.

Hanne/ som syntes det er hyggeligt med hundehår i sofaen og sengen

Fra : jopa

Dato : 02-12-08 16:00

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev

> Ja, men John så skulle du jo have "sutsko" på, for ikke at fryse om
> tæerne - så "kvinden" pusler jo bare om dig.

Jeg har skam pusser på og Milo ligger som regel også og varmer mine tæer

> Hanne/ som syntes det er hyggeligt med hundehår i sofaen og sengen

Stop nu Hanne det er sgu for klamt at have hund med i seng.
Hår i munden kan man sgu få uden hund

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Hm

Dato : 02-12-08 16:13

> Stop nu Hanne det er sgu for klamt at have hund med i seng.
> Hår i munden kan man sgu få uden hund
>

> --
> Mvh. John
> http://jp-web.dk

men hundehår er måske at foretrække.
Hanne/ som syntes det er hyggeligt med hund i seng og sofa

Fra : Leyna

Dato : 04-12-08 08:39

On Tue, 2 Dec 2008 15:44:54 +0100, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

> [...]
>støvsugeren så ville vi mænd ikke have ulejlighed med at få hundehår på

Hvis bare mænd ville holde sig ude i stalden, hvor de hører til, så
ville der slet ikke være så meget snavs på vores nyligt støvsugede
tæpper!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Leyna

Dato : 04-12-08 08:37

On Tue, 2 Dec 2008 14:38:23 +0100, "Hm" <mishm8116@gmail.com> wrote:

>Renser du så også filter hverdag ??

Nope. Ca. en gang om ugen.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : JKrigslund

Dato : 01-12-08 04:47

On 1 Dec., 11:27, "Hm" <mishm4...@gmail.com> wrote:
> [...]

Vi har også en Dyson og en newfoundlænder. Og vi er heller ikke særlig
imponeret (over Dyson'en). Den suger ikke særligt godt. Men jeg har
fundet ud af, at hvis jeg fjerner HEPA filteret (http://
www.stoevsugerposen.dk/product_info.php?products_id=2507), så er der
mere sug i, men så slipper den også støvet ud i luften igen. Jeg har
prøvet at vaske filteret, men det hjalp heller ikke. Så hvis man skal
bruge de penge man sparer på poser til filtre, så er fidusen li'som
væk.

/Jesper

Fra : Hm

Dato : 02-12-08 12:46

"JKrigslund" <jdk@stibo.dk> skrev i en meddelelse
[...]
hej, ser at der er 3 års garanti, og der står at man ikke skal skifte
filter.

Hanne
/Jesper