Audi A6 2.4 Quattro fra 2001 i kikkerten
Fra : casicadk@hotmail.com

Dato : 27-11-08 16:22

Hej

Jeg er flyttet til Island, og leder efter den rette brugte vil...

Jeg faldt ved et tilfælde over denne Audi idag, da jeg egentlig var
ude for at kigge på et par andre biler. Jeg havde slet ikke troet Audi
var inden for mit budget...

Det er en Audi A6 Sedan 2.4 Quattro med automatgear, klimaanlæg,
lædersæder og hele pivtøjet. Den er fra 2001 og har gået 110.000km

http://korturl.dk/wgn (klik på det danske flag i hjørnet, hvis
islandsk ikke er din stærke side)

Er der nogle kendte problemer med den model/årgang, hvad skal jeg være
særligt opmærksom på etc?

Mvh. Klaus

Fra : søren brix

Dato : 28-11-08 09:56

<casicadk@hotmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Føj for den lede kan det passe at omregnet til dkr. så koster den kun
39649.-kr eller er det www.valutakurser.dk der er helt galt på den ??

vh

Søren

Fra : casicadk@hotmail.com

Dato : 28-11-08 03:54

On Nov 28, 8:55 am, søren brix <jennyogso...@mail.dk> wrote:

> Føj for den lede kan det passe at omregnet til dkr. så koster den kun
> 39649.-kr eller er detwww.valutakurser.dkder er helt galt på den ??

Det er ikke den kurs bankerne anvender til islandske kroner pt. Så
bilen koster hele 60.000 danske kroner. ;)

- Klaus

Fra : Alex

Dato : 28-11-08 12:10

<casicadk@hotmail.com> wrote in message
>Er der nogle kendte problemer med den model/årgang, hvad skal jeg være
>særligt opmærksom på etc?

at du skal ud og leje en bil, når du skal en tur på landet i weekenden. Selv
deres hovedvej 1 er visse steder ikke specielt velegnet til en Audi A6 efter
min mening. Biler lavere end Allroad/cross country/scout og hvad de nu
ellers hedder er for lave til Island. I hvert fald hvis man gerne vil se en
masse af øen og ikke kun reykjavik.

--
Alex

Fra : casicadk@hotmail.com

Dato : 28-11-08 04:22

On Nov 28, 11:10 am, "Alex" <jan_guess_ag...@schumi.dk> wrote:

> [...]
> ellers hedder er for lave til Island. I hvert fald hvis man gerne vil se en

Det har jeg overvejet. Jeg har kørt 1600km på highway 1 i oktober i
min 2000 VW Golf IV, og selvom det egentlig gik problemfrit
(tilsyneladende), så var skjoldet under bilen slået løs, da jeg kom
hjem.

Jeg troede egentlig jeg skulle ud og have en Toyota RAV4, men efter at
have prøvekørt to styk i går, så skal jeg ikke det. Bilen er simpelt
hen røvkedelig, føles billig indeni - og er bare lysår fra de VW/Audi
jeg kan få til samme penge. Og skal jeg op og ha en Landcruiser,
Touareg, Pajero eller lign, så er vi i et andet prisleje.

98% af min kørsel bliver alligevel i og omkring Reykjavik, og så må
jeg leve med begrænsningerne i de sidste 2% for til gengæld at have en
lækrere bil at køre i de 98% af tiden.

Fra : Alex

Dato : 28-11-08 12:37

> [...]
>min 2000 VW Golf IV, og selvom det egentlig gik problemfrit
>(tilsyneladende), så var skjoldet under bilen slået løs, da jeg kom

præcis alting bliver slået i stykker eller rasler løs. Kørte 3500 km på
hovedvej 1 samt de værste små veje i højlandet i vores Pajero i sommers. Og
det var hårdt ved den. Slået hul på brændstoftanken, resonansblok raslede
af, to punkteringer på All-terrain dæk. Vores venner fik ødelagt udstøding
og varmeskjold på deres caddy. Men det var en fed tur

--
Alex

Fra : Anders Majland

Dato : 29-11-08 00:09

> 98% af min kørsel bliver alligevel i og omkring Reykjavik, og så må
> jeg leve med begrænsningerne i de sidste 2% for til gengæld at have en
> lækrere bil at køre i de 98% af tiden.

Efter en (for) kort tur deroppe har "islandsk 4x4" prentet sig lidt ind i
baghovedet ... De har ikke meget til fælles med de små standard biler som
man kører rundt i herhjemme .... Men jeg fik da prøvet at snuse lidt til
terrændet i en lejet landscrusier. Der bare ca 1 million grunde tila t vi
ikke har sådan en som familiebil - Den vil ellers stå fnt til perlegruset på
gårdspladsen ....

Og til de 2% af tiden mon ikke så det kunne øge oplevelsen med et køretøj
der er bygget til formålet ?

Men lan da også bare købe par gamle motorcykler og tage på "udflugt":
http://tenere.dk/forumnew/forum_posts.asp?TID=3356&PID=37093#37093 - Selvom
det jo lige nu nok mere er årstiden til snescooter eller et andet
bøltekøretøj.

Fra : TDN

Dato : 30-11-08 18:44

[...]

Check om motoren bruger olie, de tidlige 2.4 kan bruge meget olie. Se evt.
her, brugttest fra FDM:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/7B3AC287-D9AA-4B89-B4E4-248E949A55A5/0/5659.pdf

Mvh
Thomas