Parkeringsafgifter ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-11-08 21:40

Jeg sad lige og så TV2's Basta, hvor det handlede lidt om parkeringsafgifter
med fejl i:
http://programmer.tv2.dk/basta/article.php/id-18537874.html
Men er der andre herinde, som har været udsat for den slags ?

Jeg selv har prøvet det en gang, med selskabet CarPark.
Jeg fik, for en 3 års tid siden, en afgift ind ad døren, med et
registreringsnummer jeg slet ikke kendte og for et sted, hvor jeg slet ikke
havde været.
Jeg ringede så til dem og spurgte hvad det gik ud på og de fastholdt bare
deres krav.
Jeg spurgte til beviser og det havde de, i form af et digitalt billede, som
p-vagten havde taget.
Dette måtte jeg dog ikke få at se (ikke at det havde ændret noget, da det
ikke var min bil )
Senere kom der rykkere, rykkere og rykkere og jeg ringede hver gang til dem,
for at spørge hvad de havde gang i.
Jeg havde aldrig haft en bil med pågældende reg. nr. men de ville ikke
engang oplyse hvad det var for en bil.
Den sidste rykker jeg fik, der havde de skruet bissen rigtigt meget på
(truede med bål og brand) og beløbet var efterhånden steget til små 2000,-
kr.
Jeg ringede endnu engang til dem og denne gang sagde jeg at de bare måtte
lade sagen gå i retten, for jeg ville ikke betale for en andens parkering.
De ville stadig ikke oplyse hvordan de havde fundet frem til mit navn, men
fik dog oplyst at det drejede sig om en Audi. Jeg fortalte dem så, at jeg
ikke havde i sinde at bruge mere tid på denne sag og hvis de havde lyst,
kunne de jo sende den i retten, eller hvad de nu ville, jeg ville i
hvertfald ikke betale eller bruge mere tid på det. Så lagde jeg røret på og
har ikke siden hørt fra dem og det er vel snart et års tid siden, jeg sidst
havde kontakt med dem.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : claus b.p.

Dato : 27-11-08 22:41

> [...]
> Jeg fik, for en 3 års tid siden, en afgift ind ad døren, med et
> registreringsnummer jeg slet ikke kendte og for et sted, hvor jeg slet

Du skal overhovedet ikke regne med nogen som helst rimelighed fra deres
side, det er i den grad uetiske og umoralske virksomheder, som ikke betænker
sig på at køre på kanten af loven når det er til deres egen fordel, og på
den anden side udnytter loven til fulde, når de har fordel af det. Så regn
bare med at skulle en tur i byretten. Du bør efter min mening lave et
modkrav mod dem, for at kompensere for den tid og de udgifter du har haft
ved sagen.
Jeg har ikke noget problem med at parkeringsselskaber tjener penge på at
kontrollere på private parkeringspladser, men der burde sættes en stopper
for deres udstedelse af parkeringsafgifter, der er for det første
overhovedet ikke hjemmel til det i loven, for det andet udnytter de vores
retssystem til det yderste, og det er overbelastet hårdt nok i forvejen.

/Claus

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-11-08 11:47

"claus b.p." <cbp33@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Du skal overhovedet ikke regne med nogen som helst rimelighed fra deres
> side,

Det gør jeg skam heller ikke, men jeg kunne da godt tænke mig, at de hev den
i retten.
Bare at se deres ansigter, når de finder ud af, at det ikke er (aldrig har
været) min bil

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : claus b.p.

Dato : 30-11-08 01:43

> [...]
> den i retten.
> Bare at se deres ansigter, når de finder ud af, at det ikke er (aldrig har

Det er netop det jeg mener, de har så lidt check på tingene, men farer
alligevel ud med noget der skal ligne offentlig myndighed, hvilket der på
ingen måde nogensinde kan være belæg for. Noget andet er så at de også
standardmæssigt i første opkrævning opkræver rykkergebyr, hvilket også er i
strid med alt. Man kan da aldrig komme til at skylde rykkergebyr på en
opkrævning der ikke eksisterer, ligesom der ikke må opkræves rykkergebyrer
på en anfægtet opkrævning.
Alt i alt er de nogle fuskere.

/Claus