Så fik vi også en lille "ny"
Fra : Kent Glerup

Dato : 27-11-08 19:45

Hej Alle

Ja helt så fantastisk en vogn som Stefan kan jeg ikke blære mig med :)

Ifbm et snarligt jobskifte skal jeg desværre aflevere Touran'en og
overgå til selvejet køretøj. Så projektet gik ud på at finde en bil som
både skulle være rimeligt sikker, nem i vedligeholdelse, meget
økonomisk, samt ikke mindst til at holde ud at køre i.
Valget var egentlig indsnævret til en Punto fra omkring '01, men den idé
blev droppet da det ikke lykkedes mig at finde et eksemplar uden en
eller anden form for graverende fejl..
Så i stedet blev budgettet øget en anelse, og nu holder der en fin lille
grønmetallic Toyota Yaris udenfor! Umanerlig velholdt af en bil fra ´99.
Ingen rust i lak, meget sund i bunden, samt fejlfri mekanik! Så nu har
den bare at holde stilen de næste år :)

/Kent Glerup

Fra : Ivan Madsen

Dato : 27-11-08 19:54

On Thu, 27 Nov 2008 19:45:22 +0100, Kent Glerup
<kent@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk> wrote:

> [...]
>grønmetallic Toyota Yaris udenfor! Umanerlig velholdt af en bil fra ´99.
>Ingen rust i lak, meget sund i bunden, samt fejlfri mekanik! Så nu har

Tillykke med den lille ny - men et eller andet sted fiser den der "jeg
har fået Yaris"-rekvalme rundt i tankerne )

Fra : Kent Glerup

Dato : 27-11-08 20:01

Ivan Madsen skrev:

> Tillykke med den lille ny - men et eller andet sted fiser den der "jeg
> har fået Yaris"-rekvalme rundt i tankerne )

Du drømmer ikke om hvad jeg allerede har lagt ører til. Først en
uhyggelig mængde Fiat-hån! Men det hjalp ikke ligefrem at skifte fokus
til Yaris....

/Kent Glerup

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 27-11-08 20:03

> Du drømmer ikke om hvad jeg allerede har lagt ører til. Først en uhyggelig
> mængde Fiat-hån! Men det hjalp ikke ligefrem at skifte fokus til Yaris....

Det er bare misundelse, jeg hører det hver gang jeg skifter skrammelkasse

Stef

Fra : Ivan Madsen

Dato : 27-11-08 20:06

On Thu, 27 Nov 2008 20:00:41 +0100, Kent Glerup
<kent@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk> wrote:

>Du drømmer ikke om hvad jeg allerede har lagt ører til. Først en
>uhyggelig mængde Fiat-hån! Men det hjalp ikke ligefrem at skifte fokus
>til Yaris....

Nu har jeg sådan en Fiat-tingest og bortset fra at den at og til
sygemelder raske pærer opfører den sig sq meget pænt. Den kører hver
dag - dog er jeg bange for, at jeg skal have fundet en ny akkumulator
inden alt for længe, men hvad f... dyret er ca. 6 år og har små 200000
på klokken.
Men Yaris'en er da udover den syge rekvalme et fornuftigt køretøj, som
du formentlig får glæde af i mange år med en fornuftig økonomi - held
og lykke med den.

Fra : Kent Glerup

Dato : 27-11-08 20:15

Ivan Madsen skrev:

> [...]
> dag - dog er jeg bange for, at jeg skal have fundet en ny akkumulator
> inden alt for længe, men hvad f... dyret er ca. 6 år og har små 200000

Tror egentlig også bare at jeg var uheldig med de eksemplarer jeg fandt.
Kunne faktisk godt lige bilen, specielt med 1,2 16V maskinen.

> Men Yaris'en er da udover den syge rekvalme et fornuftigt køretøj, som
> du formentlig får glæde af i mange år med en fornuftig økonomi - held
> og lykke med den.

Takker :)

/Kent Glerup

Fra : Fly Christensen

Dato : 28-11-08 06:39

> [...]

>Du drømmer ikke om hvad jeg allerede har lagt ører til. Først en
>uhyggelig mængde Fiat-hån! Men det hjalp ikke ligefrem at skifte fokus

Du skulle nok have holdt dig til fokus...

Fly

Fra : Kent Glerup

Dato : 28-11-08 12:40

Fly Christensen skrev:

> Du skulle nok have holdt dig til fokus...

Rolig nu!

/Kent Glerup

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 27-11-08 19:52

Lykke til med det

samt fejlfri mekanik! Så nu har den bare at holde stilen de næste år :)

Ja så heldig er jeg med garanti ikke

Stef

Fra : Kent Glerup

Dato : 27-11-08 20:02

Stefan Jacobsen skrev:

> Ja så heldig er jeg med garanti ikke

Nu har du så heller ikke smidt så mange kroner i "opstartsgebyr"... :)

/Kent Glerup

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-11-08 19:59

Kent Glerup skriver:

> Ifbm et snarligt jobskifte skal jeg desværre aflevere Touran'en og
> overgå til selvejet køretøj.

Må vi høre om jobskiftet ?

> Så i stedet blev budgettet øget en anelse, og nu holder der en fin lille
> grønmetallic Toyota Yaris udenfor!

Har du fået Yaris?
Stakkel, jeg har hørt at det er en svær infektion at komme af med

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kent Glerup

Dato : 27-11-08 20:13

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Kent Glerup skriver:
>
> Må vi høre om jobskiftet ?

Ja da.
Blev efterhånden træt at at se så lidt til familien. Man skal sgu' huske
at nyde sine børns første år! Jeg fik så en god snak med en god
tidligere kunde som manglede en mand til deres interne IT afdeling. Så
jeg får ansvaret for netværk og IP telefoni på samtlige deres lokationer
(7-8 stykker). Ligeledes skal jeg være backup på almindelig
brugersupport og serverdrift. Så jeg glæder mig ret voldsomt :)
Og så får jeg en bagatel af 20km kørsel på arbejde.

> Har du fået Yaris?
> Stakkel, jeg har hørt at det er en svær infektion at komme af med

Jeg ved sgu' heller ikke helt hvad der egentlig skete! Jeg er jo gammel
VAG mand, som altid har haft en forkærlighed for specelt VW og Skoda.
Men nu holder der to gange japaner udenfor. Ved ikke om det er diverse
uheldige oplevelser med SMC-værksteder der har spillet ind.. Synd
egentlig da både vores tidligere Fabia, samt firmaets Touran har gjort
det rigtig godt. Vores Mazda 5 har indtil nu faktisk haft flere småfejl
end både Fabia'en og Touran'en til sammen, men Mazda har løst alle
tingene i første forsøg, og uden det mindste bøvl/brok overhovedet. Når
jeg tænker tilbage på hvordan jeg måtte slås for at få løt simple
garantiting på de to andre :(
Men Yaris'en kører faktisk rigtig godt. Mekanikken føles nærmest
chokerende frisk, årene og de 160KKM taget i betragtning. Så må vi se om
jeg kommer af med infektionen :)

/Kent Glerup

Fra : Claus Frørup

Dato : 27-11-08 20:22

Isang tao pinangalanan, Kent Glerup nagsulat:

>Hej Alle
>
>Ja helt så fantastisk en vogn som Stefan kan jeg ikke blære mig med :)
klip
>Så i stedet blev budgettet øget en anelse, og nu holder der en fin lille
>grønmetallic Toyota Yaris udenfor!

Øi.... Et skateboard med styrehus!! Surfs up, Dude!
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Kent Glerup

Dato : 27-11-08 20:28

Claus Frørup skrev:

> Øi.... Et skateboard med styrehus!! Surfs up, Dude!

Hmm.. tak.. Tror jeg nok :)

/Kent Glerup

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-11-08 20:48

Kent Glerup <kent@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk> wrote in

> [...]
> grønmetallic Toyota Yaris udenfor! Umanerlig velholdt af en bil fra ´99.
> Ingen rust i lak, meget sund i bunden, samt fejlfri mekanik! Så nu har

Tillykke med den - og velkommen i klubben ;)

Fra : Kent Glerup

Dato : 27-11-08 21:06

Henrik Stidsen skrev:
> Kent Glerup <kent@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk> wrote in

> Tillykke med den - og velkommen i klubben ;)

Yaris klubben? Eller hentyder du til den fejlfri mekanik? Mindedes bare
du kørte i noget frankofil noget :)

/Kent Glerup

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-11-08 21:32

> Yaris klubben? Eller hentyder du til den fejlfri mekanik? Mindedes bare
> du kørte i noget frankofil noget :)

Jeg har kørt i en lækker lille Yaris siden 20 februar i år :)

Men det er nu også klubben for fejlfri mekanik :) Mine
vedligeholdelsesudgifter til bil har været på ca. 0kr siden jeg købte min
Yaris. Sælger har bekostet nye bremseskiver/klodser efter en FDM test viste
at de havde en fejl der ville dumpe dem til syn. Derudover har jeg givet
den en undervognsbehandling. Vinduesviskerne trænger vist til udskiftning,
de får ik rigtig fjernet det hele fra ruderne. Men ellers har der ikke
været noget - det er en helt anden verden end med Peugeoten!

Teoretisk set har det sparet mig for ca. 10.000kr (lavere afbetaling og de
lavere vedligeholdelsesudgifter). Benzinudgiften har ikke været ret meget
højere, Peugeoten kørte ikke længere pr liter end Yaris'en gør - ca. 13km/l
- til gengæld er Yaris'en billigere i afgift. Så alt ialt, et godt bytte :)

Fra : Kent Glerup

Dato : 27-11-08 21:38

Henrik Stidsen skrev:
> Kent Glerup <kent@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk> wrote in

> Jeg har kørt i en lækker lille Yaris siden 20 februar i år :)

Den havde jeg misset :)

> [...]
> de får ik rigtig fjernet det hele fra ruderne. Men ellers har der ikke
> været noget - det er en helt anden verden end med Peugeoten!

Det manglede da også bare!

> [...]
> - til gengæld er Yaris'en billigere i afgift. Så alt ialt, et godt bytte :)

Det lyder det til. Håber jeg kan udtale mig lige så positivt om et par år.

/Kent Glerup

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-11-08 21:41

> Det lyder det til. Håber jeg kan udtale mig lige så positivt om et par
> år.

Hvad jeg har hørt fra andre Yaris ejere så er der en ret stor chance for
det :)

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 02-12-08 13:47

Kent Glerup wrote:

> Det lyder det til. Håber jeg kan udtale mig lige så positivt om et par år.

Mon dog ikke? Den eneste grund til at min søster og svoger skiftede
deres Yaris ud var at den var blevet for lille. Nu kører de Avensis

Ebbe

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 27-11-08 21:27

On Thu, 27 Nov 2008 20:14:54 +0100, Kent Glerup wrote:

> [...]

Nu havde den jo ikke "fået Yaris" i '99. Til gengæld er den der
grønmetallic farve en som Parkering København har haft et par dusin af. Nu
må vi håbe der ikke er for mange af dine medtrafikanter der har traumer
over det...

> Takker :)

....sagde manden der trådte på en rive.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 27-11-08 21:29

On Thu, 27 Nov 2008 19:48:17 +0000, Henrik Stidsen wrote:

> Kent Glerup <kent@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk> wrote in

> Tillykke med den - og velkommen i klubben ;)

...ubben.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 27-11-08 21:32

On Thu, 27 Nov 2008 21:05:40 +0100, Kent Glerup wrote:

> Yaris klubben? Eller hentyder du til den fejlfri mekanik? Mindedes bare
> du kørte i noget frankofil noget :)
>
> /Kent Glerup

Nej vågn nu op da. HS købte for nogen tid siden landets stort set eneste
Yaris TS af den gamle slags. Den flytter sig vist ganske kvikt.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-11-08 21:36

Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote in

> Nej vågn nu op da. HS købte for nogen tid siden landets stort set eneste
> Yaris TS af den gamle slags. Den flytter sig vist ganske kvikt.

Iflg. forhandleren er der under 50 stk af dem i landet (jeg har kun mødt
1 anden) og der er stor forskel på hvilket udstyr de har. Og ja, den er
okay kvik :p

Fra : Kent Glerup

Dato : 27-11-08 21:37

Peter Dalgaard skrev:

> Nej vågn nu op da. HS købte for nogen tid siden landets stort set eneste
> Yaris TS af den gamle slags. Den flytter sig vist ganske kvikt.

Ja, jeg må jo have sovet. Mindedes bare en masse larm omkring en 306'er :)

/Kent Glerup

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-11-08 21:44

> Ja, jeg må jo have sovet. Mindedes bare en masse larm omkring en
> 306'er :)

Ja der var også altid noget i vejen med den - den var dyr i drift,
vedligeholdelse og hovedpinepiller... Den gik faktisk i stykker et par uger
efter jeg solgte den, der røg et remhjul hvilket vist ikke er den billigste
reperation.

Du burde dog have lagt mærke til stilheden siden februar ;)