Billeje i Italien
Fra : Kaare Rasmussen

Dato : 26-11-08 20:45

Råd søges!

Til jul tager jeg til Italien med fly til Malpensa, altså Milano (ca), men
jeg skal videre til Bologna. Man kan selvfølgelig forsøge sig med bus og
tog til den tur, men hvorfor ikke leje en bil?

PÃ¥ FDMs hjemmeside kan man finde en mulighed for at leje en bil fra Malpensa
som (ser det ud til) kan afleveres i Bologna. Det ser dog ud til at minimum
er 3 dage. Lyder det sandsynligt?

Er der andre måder at gøre det på, noget særligt at være opmærksom på*,
bedre ideer?

* Ja, jeg kender godt den italienske trafik.

Fra : Pallejc

Dato : 26-11-08 21:09

"Kaare Rasmussen" <kaare@jasonic.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bedre ideer?
>
> * Ja, jeg kender godt den italienske trafik.

Vi lejede i sommer hos Hertz i Barcelona, ja, det er Spanien, men det var
billigere end gennem FDM.

Jeg er sikker på du også kan aflevere bilen i Bologna når du er færdig med
den.

Palle

Fra : Ivar

Dato : 26-11-08 22:03

Kaare Rasmussen skrev:

> På FDMs hjemmeside kan man finde en mulighed for at leje en bil fra Malpensa
> som (ser det ud til) kan afleveres i Bologna. Det ser dog ud til at minimum
> er 3 dage. Lyder det sandsynligt?

Skal du ikke tilbage til Milano igen?
Det er normalt meget dyrt ikke at aflevere bilen, der hvor man
lejede den. Hvis mange gør det, kan det betyde at udlejningsfirmaet
skal flytte bilerne fra et sted til et andet.
Det skulle ikke undre mig at det koster det samme at leje bilen
i en uge, som at leje den 1 dag og aflevere den et andet sted.

Det er meget sandsynligt, at du skal betale mindst for tre dage.

Gå ind på de store firmaers sider (Avis, Hetz osv), og find
det tilbud der er bedst for dig.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : søren brix

Dato : 27-11-08 08:03

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Det er meget sandsynligt, at du skal betale mindst for tre dage.
>
> Gå ind på de store firmaers sider (Avis, Hetz osv), og find

Eller gå ind på www.carbookers.com eller www.e-biludlejning.dk de plejer at
være billigere end at leje direkte ved selskaberne....

mvh

Søren

Fra : Kaare Rasmussen

Dato : 28-11-08 17:19

Hej

> Eller gå ind på www.carbookers.com eller www.e-biludlejning.dk de plejer
> at være billigere end at leje direkte ved selskaberne....

Det ser godt ud.

Jeg takker for svarene.

Fra : Mogens

Dato : 28-11-08 20:13

"Kaare Rasmussen" <kaare@jasonic.dk> skrev i en meddelelse

> Råd søges!

Come on :)

> [...]
> jeg skal videre til Bologna. Man kan selvfølgelig forsøge sig med bus og
> tog til den tur, men hvorfor ikke leje en bil?

Jep.

> Er der andre måder at gøre det på, noget særligt at være opmærksom på*,
> bedre ideer?

Jeg er af og til dernede geschäftlich og lejer hos Avis. Du skal gennemgå
bilen MEGET nøje, fordi italienere behandler bilerne frygteligt dårligt.
Selv en ny udlejningsbil har skrammer og de bon'er dig for dem, hvis de ka
komme til det

> * Ja, jeg kender godt den italienske trafik.

Ja, den er sgu ik nem...