Rensning af grillrist
Fra : J W Nielsen

Dato : 25-07-01 20:22

Hej !
Her på fredag får vi gæster og skal grille - nu lever vi udmærket med at
risten er lidt sort og branket, men....
Den bør nu nok renses helt i bund - nogen råd til hvordan vi klarer det ?

Jørgen Wulff Nielsen
jwulff@post.tele.dk

Fra : Brian Skaarup

Dato : 25-07-01 21:50

>Den bør nu nok renses helt i bund - nogen råd til hvordan vi klarer det ?
Brun sæbe er altid godt!

Så vidt jeg husker fortalte Leth engang at man skulle lave en grød af
3dbl. salmiak og brun sæbe og så pensle det på risten.
Herefter placeres risten i en sort sæk og får lov at passe sig selv i
et stykke tid.
Herefter kan risk risten nemt renses

Jeg kan dog ikke lige finde rådet på Leths sider

Her er noget link fra ask-alex.dk:
http://www.ask-alex.dk/reader/aa_view.html?ID=4660&SUBCAT=

Fra : Erik Aalund

Dato : 27-07-01 06:01

Du kan også kigge på Glæses hjemmeside, den hedder noget med
Bruglåget....prøv at søge på www.google.com.
Der finder du mange gode grill tips.
Vh¨
Erik

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 25-07-01 21:56

> Her på fredag får vi gæster og skal grille - nu lever vi udmærket med at
> risten er lidt sort og branket, men....
> Den bør nu nok renses helt i bund - nogen råd til hvordan vi klarer det ?

Salmiakspiritus (½ l) i en sort sæk sammen med risten - lad den bare ligge
så længe som muligt, og gerne i solen. Den bliver som ny.

Brun sæbe kan også anvendes, tager bare lidt længere tid.

Mvh Maria

Fra : Jan Petersen

Dato : 26-07-01 07:33

On Wed, 25 Jul 2001 21:22:01 +0200, "J W Nielsen"
<jwulff@post.tele.dk> wrote:

Vi plejer at bruge alm. ovnrens, det fungerer udemærket.

Mvh Jan

> [...]
>risten er lidt sort og branket, men....
>Den bør nu nok renses helt i bund - nogen råd til hvordan vi klarer det ?

---
Peugeot - Tuning, styling og guides til gør-det-selv.
Opdateret med nye artikler om bl.a. EBC bremser.
http://home1.stofanet.dk/jpetersen

Fra : Anne Jensen

Dato : 26-07-01 14:27

"J W Nielsen" <jwulff@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> risten er lidt sort og branket, men....
> Den bør nu nok renses helt i bund - nogen råd til hvordan vi klarer det ?

Jeg bruger motorrens.

Fra : Calle

Dato : 26-07-01 21:52

Hej

Det gøres hurtigt og effektivt med en stålbørste på boremaskinen, så lige en
tur under hanen til sidst.

Calle

Fra : Anne Jensen

Dato : 26-07-01 22:22

"Calle" <Calle@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Det gøres hurtigt og effektivt med en stålbørste på boremaskinen, så lige
en
> tur under hanen til sidst.

Altså både motorrens og stålbørste på boremaskinen, er det det du mener?

Anne Jensen

Fra : Calle

Dato : 27-07-01 08:13

Hej

Nej ingen motorrens, hvad skal det "gift" på en havegrill, alm. vand og
opvaskemiddel er nok, efter den har fået turen med boremaskinen.