275.000 kr. til bil
Fra : Ukendt

Dato : 25-11-08 19:59

Jeg har ca. 275.000 kr. til ny bil, er der noget jeg bør kigge på eller
noget jeg bør gå uden om?
Jeg har kigget lidt på den nye Golf 6 som kunne være interessant.
Jeg kører ca. 20.000 km om året. Både benzin eller diesel kan accepteres.
Jeg vil gerne have en fabriksny.

Hilsen Ole

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 25-11-08 20:18

Hej!

O.S. wrote:

> [...]
> Jeg har kigget lidt på den nye Golf 6 som kunne være interessant.
> Jeg kører ca. 20.000 km om året. Både benzin eller diesel kan accepteres.

Du bør (måske) lige stikke en finger i jorden, og vente på om de ændrer
afgiftssystemet? Det er der jo tale om pt.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-11-08 20:38

Kim Voss Schrader skriver:

> Du bør (måske) lige stikke en finger i jorden, og vente på om de ændrer
> afgiftssystemet? Det er der jo tale om pt.

Eller at månen bliver lavet af grøn ost ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 25-11-08 23:21

Hej!

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Kim Voss Schrader skriver:
>
> Eller at månen bliver lavet af grøn ost ?

Dét passer så - har jeg hørt :)

Siger heller ikke at de ændrer reglerne imorgen, men hvis man kan vente
f.eks. 1 år på at købe bilen, kan der potentielt være sket noget. Og
hvis chancen er, at man kunne have sparet 100kkr er det da værd at tage med.

Men det er mest for lige at gøre opmærksom på det. Og så kan jeg virke
MEGET bagklog senere med ren samvittighed hvis O.S. brokker sig

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-11-08 06:15

Kim Voss Schrader skriver:

> Siger heller ikke at de ændrer reglerne imorgen, men hvis man kan vente
> f.eks. 1 år på at købe bilen, kan der potentielt være sket noget. Og
> hvis chancen er, at man kunne have sparet 100kkr er det da værd at tage med.

Det kommer slet ikek til at ske så hurtigt med omlæggelserne af
afgifter. Der er ingen regeringer der tør gøre en masse danskere teknisk
insolvente med et penneslag.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-11-08 19:42

Hej!

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Kim Voss Schrader skriver:
>
> Det kommer slet ikek til at ske så hurtigt med omlæggelserne af
> afgifter. Der er ingen regeringer der tør gøre en masse danskere teknisk
> insolvente med et penneslag.

Kan være. Men det kan da måske presse prisen lidt på de store
bensinslugere om ikke andet ;)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-08 01:20

Kim Voss Schrader wrote:
> Du bør (måske) lige stikke en finger i jorden, og vente på om de
> ændrer afgiftssystemet? Det er der jo tale om pt.

Er der det? Det har jeg ikke hørt noget om. Noget konkret?
Nu har jeg ventet i 30 år på billigere biler, så jeg tror ganske simpelt
ikke på at det bliver lavet om i min levetid. Bilafgifterne har i Danmark
eksisteret siden Første Verdenskrig i større eller mindre omfang! (mest
større)

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-11-08 19:47

Hej!

O.S. wrote:

> Er der det? Det har jeg ikke hørt noget om. Noget konkret?

Well, de taler om roadpricing. F.eks. at skære 100k af en bil til 250k
og i retur tage 30 øre pr. kørt kilometer (fiktive tal fra min side af).

> [...]
> ikke på at det bliver lavet om i min levetid. Bilafgifterne har i Danmark
> eksisteret siden Første Verdenskrig i større eller mindre omfang! (mest

De bliver nok ikke billigere i det lange løb, men vi kommer måske til at
kunne købe nyere og miljørigtige(re!) biler uden at blive helt ruinerede
når der skrives under.

Det kommer ihvertfald til at gøre det smart at bo tæt på arbejdspladsen
hvis det bliver km-afregnet.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Nicolai

Dato : 25-11-08 20:29

> [...]
> Jeg har kigget lidt på den nye Golf 6 som kunne være interessant.
> Jeg kører ca. 20.000 km om året. Både benzin eller diesel kan accepteres.

Jeg købte en Golf Variant sidste år som jeg er svært tilfreds med - pris
299k.

Men SKULLE jeg ud og købe ny idag synes jeg seriøst at Kia Ceed's 7 års
garanti lokker. Eneste bil der af FCM har fået 6 ud af 6 stjerner. Pris
under 250k.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 25-11-08 20:33

On Tue, 25 Nov 2008 20:17:46 +0100, Kim Voss Schrader wrote:

> Hej!

> Du bør (måske) lige stikke en finger i jorden, og vente på om de ændrer
> afgiftssystemet? Det er der jo tale om pt.

Måske også en lidt uheldig tid på året. Toyota har fx. plapret ud med at
der skulle komme 13 nye modeller i 2009 og vi har hørt om 3-4 stykker af
dem.

Men i øvrigt: Hvad slags kørsel? Er det Helsinge-Kbh tur/retur daglig
eller hen og rundt og op og ned inde i byen?

Fra : Preben Andersen

Dato : 25-11-08 22:10

"O.S." <-> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jeg har kigget lidt på den nye Golf 6 som kunne være interessant.
> Jeg kører ca. 20.000 km om året. Både benzin eller diesel kan accepteres.

Skoda Octavia 2.0 diesel
--
mvh/ Preben
slet SLETDETTE hvis du svarer direkte

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-11-08 22:24

"O.S." skriver:

> Jeg har ca. 275.000 kr. til ny bil, er der noget jeg bør kigge på eller
> noget jeg bør gå uden om?
> Jeg har kigget lidt på den nye Golf 6 som kunne være interessant.

Det kan jeg godt forstå, til trods for at den ikke ligger særligt langt
fra Golf 5 designmæssigt (ihvertfald set fra siden), har den et lille
frækkert af en 1,4TSI motor der kan kobineres med en 7 trins DSG kasse i
omegnen af det beløb du nævner.

Den burde kunne gå 16,7 km/l og har derfor en lav grøn ejer afgift. Du
slipper med noget der ligner 1500 kr om året, hvorimod en diesel ligger
i 2600 og opefter. Den foreslåede Octavia koster dig næsten 4000 om
året, eller 2500 kr mere i afgift. For de 2500 kr kan du få 250 liter
benzin (ved 10 kr/l, så langt er benzinen slet ikek oppe længere), eller
ca 250l*16,7km/l= 4100 km mod en Octavia der kun går 17,9 km/l - der
skal altså køres nogle km inden Octaviane er billigere....

Jeg er fristet til at skifte min 5'er 1,9TDI ud med sådan en Golf, hvis
ikke lige det var fordi det var konen der forleden kom hjem med en
Scirocco brochure og mente at jeg skulle overveje en sådan...

Fra : TGJ

Dato : 26-11-08 06:01

>, hvis
> ikke lige det var fordi det var konen der forleden kom hjem med en
> Scirocco brochure og mente at jeg skulle overveje en sådan...

Sådan en kone vil jeg også have :)

Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-11-08 06:15

TGJ skriver:

> Sådan en kone vil jeg også have :)

Glem det, hun er min!!

Fra : Hr. Jensen

Dato : 26-11-08 10:21

On Wed, 26 Nov 2008 06:15:16 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>TGJ skriver:

>Glem det, hun er min!!

Og dyr i drift lader det til...

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 26-11-08 03:46

On 26 Nov., 10:21, Hr. Jensen <poman...@hotmail.com> wrote:

> Og dyr i drift lader det til...

Faktisk ikke.

Men fornuftig

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-08 22:21

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
> lille frækkert af en 1,4TSI motor der kan kobineres med en 7 trins
> DSG kasse i omegnen af det beløb du nævner.

Nu har jeg prøvet den, og det er en dejlig vogn. Især 1,4 TSI 122 HK og 2,0
TDI 110 HK. Men 1,6 102 HK kunne også godt gå an. Men jeg fik i eftermiddags
afslag på billånet
Jeg undrer mig lidt over HVOR stort rådighedsbeløb man skal have for at
kunne købe bil...
Vi er to personer uden nogle vilde udgifter med et rådighedsbeløb på 15.000
kr. pr. måned når alle faste udgifter er betalt.

Ole

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-08 22:25

O.S. wrote:
> 15.000 kr. pr. måned når alle faste udgifter er betalt.

Det er nærmere 12.600 kr.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-11-08 22:47

"O.S." skriver:

> Det er nærmere 12.600 kr.

Hvis i har 10kkr til et billån om måneden er den betalt ned på 3 år.

Læg et ordentligt regnskab og gå i banken. Vil de ikke, så find en anden
bank.

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-08 00:37

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "O.S." skriver:

> Hvis i har 10kkr til et billån om måneden er den betalt ned på 3 år.

Det er nu hele rådighedsbeløbet der er 12.600, som skal dække
frisør/mad/tøj/bil/rejser mv. for 2 personer pr.md.
Bilen vil ca. koste os 4600 kr./md inkl. alt og der bliver så 8000 kr.
tilbage at leve for. Det er måske også lige i underkanten af hvad bankerne
synes om. Men vi kan nu sagtens leve for det beløb alligevel.

Ole

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-11-08 06:19

"O.S." skriver:

> [...]
> Bilen vil ca. koste os 4600 kr./md inkl. alt og der bliver så 8000 kr.
> tilbage at leve for. Det er måske også lige i underkanten af hvad bankerne

Okay.

JEg er så "heldig" at jeg på et tidspunkt fik udbetalt en masse
overarbejde i et tidligere job. Nok itl at kunne betale en bil ud i
løbet af 3-4 måneder. Herefter har jeg i stedet for at betale af på et
billån, sat pengene til side, så den bil jeg har nu, kunne jeg købe
kontant for de penge.

Fra : Anders Majland

Dato : 27-11-08 14:17

> Men jeg fik i eftermiddags afslag på billånet

Hvor stor en del af de 275k har du sparet op til udbetalingen ?

> Bilen vil ca. koste os 4600 kr./md inkl. alt og der bliver så 8000 kr.
> tilbage at leve for. Det er måske også lige i underkanten af hvad bankerne
> synes om. Men vi kan nu sagtens leve for det beløb alligevel.

Hvis i ikke akut har brug for en ny bil nu, så prøv de næste måneder at
lægge de 4600,- til side. Har i desuden til en "væsentlig" udbetaling så
burde det ikke være et problem at låne pengene ... Kun et spørgsmål om hvor
de kan lånes billigst.

/A

Fra : Kim Kristensen

Dato : 26-11-08 11:26

On 25 Nov., 19:59, "O.S." <-> wrote:
> [...]
> Jeg har kigget lidt på den nye Golf 6 som kunne være interessant.
> Jeg kører ca. 20.000 km om året. Både benzin eller diesel kan accepteres.

Jeg ved ikke om der ligefrem er biler du skal prøve at undgå, men tør
godt anbefale Honda Civic som også er til at få til prisen. Jeg har
selv kørt i en de sidste to år og er glad og tilfreds med det, så det
fortsætter jeg med. Den er også ganske økonomisk på trods af
benzindrift, fra den var ny i december 2006 og til nu har holdt et
gennemsnit på ca. 15,8 km/l.

Med venlig hilsen Kim