Blodbad ved midnat.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-11-08 22:29

To så troværdige kilder som FDM og Dansk Cyklistforbund har slået det
fast, og så skal det nok passe.

Det bliver et blodbad uden sidestykke, når Finn og jeg fra midnat kan
komme ud og køre med vores 25.25 meter vogntog.

Det bliver 2.gear og bundgas i Corolla'en, hvis den skal forbi sådan
en mastodont samme dag som den er kørt hjemmefra.

Jubelen vil ingen ende tage, når der holder sådan to killer-machines
bag efter hinanden for rødt lys. Corolla'en kommer først med 3. gang
der er grønt.

Links-vogntogene kan i en af de små rundkørsler fylde hele
rundkørslen, så har chaufføren en smule humor, kan han lige tage en
25-30 omgange, så er den kommune lukket.

Når sådan et apparat kommer ned i sporrillerne, så slingrer det ad
helvede til, og det vil igen medføre, at adskillige, der i forvejen
lider af hvide knoer, også fuldstændigt mister kontrollen over
ringmuskulaturen, med de følger det nu måtte få.

Elefantoverhalinger bliver lige pludseligt til Dinosaurusoverhalinger,
og man tør næsten ikke tænke på hvad det kommer til at medføre af
hjertetilfælde og stress.

Henne i Sverige og Finland har de kørt med slige apparater i årevis,
uden nogen som helst problemer, men det kan man ikke tage for gode
varer herhjemme. Det er jo trods alt lande der er landfaste med noget
så suspekt som Asien.

Det bliver s'gu sjovt at se reaktionerne, både i pressen og herinde.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 24-11-08 01:22

> [...]
>
> Elefantoverhalinger bliver lige pludseligt til Dinosaurusoverhalinger,
> og man tør næsten ikke tænke på hvad det kommer til at medføre af

Som du kan skrive det Go tur herfra.

Stefan

Fra : oz3bto

Dato : 24-11-08 01:30

> [...]
> så suspekt som Asien.
>
> Det bliver s'gu sjovt at se reaktionerne, både i pressen og herinde.

Det skal nok blive sjovt at se på

Skal du selv køre sådan et vogntog Folmer ?

Jeg har prøvet at køre sådan et træk i Sverige.. Dog kun inde på firmaet...
Ubehageligt langt når man ikkke har kort til påhæng, Men overaskende nem
at bakke med

Fra : Søren C

Dato : 24-11-08 00:21

Altid underholdende læsning! Tak! :D

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-11-08 18:53

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in

> To så troværdige kilder som FDM og Dansk Cyklistforbund har slået det
> fast, og så skal det nok passe.

Ja altså jeg kørte forbi 4 dræbte og der var mindst 12 buler i min bil i
morges alene pga. disse vanvittige dræbermaskiner - de må forbydes hurtigst
muligt ;)

Jeg forstår godt cyklisterne er bange for dem der hvor de mødes (hvilket jo
vil være ganske få steder egentlig) - for det KAN vise sig at de er "rene
dødsfælder". Så forståeligt at cyklisterne anbefales simpelthen at holde
tilbage og lade lastbilen dreje før de kører frem i krydset.

Mht FDM - ja, det lyder som panik, at de ligefrem anbefaler at man ikke
overhaler sådan et vogntog andre steder end på motorvejen. Når man tænker
på de skorstene og vindmølledele der bliver transportere ind til havnen i
Esbjerg så er et 25 m vogntog jo ikke noget særligt.

Fra : BJ

Dato : 24-11-08 19:07

KLIP

> Det bliver s'gu sjovt at se reaktionerne, både i pressen og herinde.

Big Pen, this is Rubber Duck...let's make an
convoyyyyyyyyyyyyyyyyy...))))

mvh/Bjørn J.

Fra : Lars [6710]

Dato : 24-11-08 22:54

BJ skrev:

> Big Pen, this is Rubber Duck...let's make an
> convoyyyyyyyyyyyyyyyyy...))))

Altså ... han er muligvis stor men hedder altså Pig Pen
http://www.imdb.com/title/tt0077369/

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : BJ

Dato : 25-11-08 01:40

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Altså ... han er muligvis stor men hedder altså Pig Pen
> http://www.imdb.com/title/tt0077369/

Nope, ikke ham her den nye, han hedder Store (kugle)Pen..

mvh/Bjørn J.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-11-08 12:58

BJ skrev:

> Big Pen, this is Rubber Duck...let's make an
> convoyyyyyyyyyyyyyyyyy...))))

Jeg tror du lige skal se Convoy igen.

Han hedder "Pig Pen", af den enkelte grund at han kommer rullende med en
grissetransport.

Han har i øvrigt travlt med at blive kaldet "Lovemachine" i stedet.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : BJ

Dato : 25-11-08 19:04

KLIP

> Jeg tror du lige skal se Convoy igen.
>
> Han hedder "Pig Pen", af den enkelte grund at han kommer rullende med en
> grissetransport.
>
> Han har i øvrigt travlt med at blive kaldet "Lovemachine" i stedet.

Må de dersens kæmpeskrumler køre med svin ?

Ham her den ny, han bruger uanede mængder af "blæk"..

mvh/Bjørn J.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-11-08 21:14

BJ skrev:

> Må de dersens kæmpeskrumler køre med svin ?

Det burde der ikke være noget til hinder for. Men jeg tror ikke der er
nogen der begynder at få sådan en ekvipage indrettet for en 3-årig
forsøgsperiode.

> Ham her den ny, han bruger uanede mængder af "blæk"..

Når det nu ikke er "Pig Pen" fra Convoy du skriver om, kan du så for
hevlede ikke lige tage og fortælle os uvidende truckere om hvem potter
det er du mener?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-11-08 22:05

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in

> Det burde der ikke være noget til hinder for. Men jeg tror ikke der er
> nogen der begynder at få sådan en ekvipage indrettet for en 3-årig
> forsøgsperiode.

Det største problem bliver vel at de ikke må køre ud til gårdene for at
hente dyrene?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-11-08 18:38

Henrik Stidsen skrev:
> Det største problem bliver vel at de ikke må køre ud til gårdene for at
> hente dyrene?

Det kan det være, men det kunne sikkert løses ved at de kunne køre fra
samlesteder til slagterierne.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-11-08 20:58

> Det kan det være, men det kunne sikkert løses ved at de kunne køre fra
> samlesteder til slagterierne.

Så ku man jo passende gøre det sådan for alt gods - transport med mindre
lastbiler fra byer og fabrikker til lokale samlingscentraler hvorimellem de
transporteres med kæmpelastbilerne via motorveje og lign. Nogen vil så råbe
"jernbanetransport" - men det kræver vist en alt for stor udbygning af
banenettet til at det kan lade sig gøre.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-11-08 21:53

Henrik Stidsen skrev:
> [...]
> "jernbanetransport" - men det kræver vist en alt for stor udbygning af
> banenettet til at det kan lade sig gøre.

Du skal ikke høre noget fra mig hvis du får det lagt sådan at jeg kun
skal køre mellem firmaer hvis det er med hele læs, og ellers mellem
terminaler, med den størrelse bil jeg kører i.

Det dybere formål med modulvogntogene, i forsøget, er kørsel mellem
terminaler. Det er derfor det kun er til terminaler og store
transportområder forsøget giver adgang.

De har så bare lige "glemt" at det sommetider er praktisk får sådan
nogle store vogntog at de kan komme forbi en toldbehandling.

Jeg kan, sådan lige, kun komme i tanke om fire steder hvor det er
muligt. Hirtshals, Frederikshavn, Ndr. Alslev og Padborg.

Kommer man hjem over Helsingør, er der et toldcenter deroppe, men som
modulerne ikke må køre ind til.

Og så ved jeg ikke om der er toldcenter i cargo området i Kastrup. (Har
aldrig været der inde.)

Fra : Anders Houmark

Dato : 24-11-08 19:11

> [...]
>
> Det bliver et blodbad uden sidestykke, når Finn og jeg fra midnat kan
> komme ud og køre med vores 25.25 meter vogntog.

Hvor mange biler af den slags kommer der på gaden? Er det sådan at alle
vognmænd bare tænker "wow, det skal vi bare have på alle vogne"? eller er
det få biler som kommer til at få den ekstra hænger på?

Og hvordan er det med de der lande biler? For jeg ved da, at min kammerat
har kørt specieltransport så sent som sidste uge, med 26 meter køretøj fra
havnen i Århus og til Odense.. De skulle have særlig tilladelse, men det var
let at få? Dét nye bliver vel, at man ikke skal have tilladelse til at køre
i 25,25 meter landgangsbrød?

> Det bliver 2.gear og bundgas i Corolla'en, hvis den skal forbi sådan
> en mastodont samme dag som den er kørt hjemmefra.

Ooh jeg glæder mig allerede til at fyre motorcyklen af forbi sådan en lang
vogn, og få lyden at min udstødning smidt tilbage i hjelmen, imens maskinen
brøler op mod de 12000 omdrejninger :D

> Elefantoverhalinger bliver lige pludseligt til Dinosaurusoverhalinger,
> og man tør næsten ikke tænke på hvad det kommer til at medføre af
> hjertetilfælde og stress.

Kan i ikke sørge for at holde god sideafstand til hinanden, så os med
selvmordslyster kan smutte mellem jeres kæmpe kasser?

Fra : Leif

Dato : 24-11-08 22:21

"Anders Houmark" <no@email.available.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> min udstødning smidt tilbage i hjelmen, imens maskinen brøler op mod de 12000 omdrejninger :D

Overvej lige hvor let sådan en kan skjule op til flere af hirdens mænd på MC,
som fra en bagvedkørende civilbil lige kan få oplyst om dig når du blæser op
langs siden på de længder...

/Leif

Fra : Mogens

Dato : 25-11-08 06:39

> [...]
> Elefantoverhalinger bliver lige pludseligt til Dinosaurusoverhalinger,
> og man tør næsten ikke tænke på hvad det kommer til at medføre af

Man skulle tro, du havde set TV-avisen igår på forhånd, fordi dér havde et
par interviewede chauffører faktisk mange af ovenstående punkter på
"programmet" - at de fandt de nævnte ting meget problematisk.

> [...]
> uden nogen som helst problemer, men det kan man ikke tage for gode
> varer herhjemme. Det er jo trods alt lande der er landfaste med noget

Præcis

> Det bliver s'gu sjovt at se reaktionerne, både i pressen og herinde.

Herinde??? - ingen reaktion da...

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 25-11-08 08:52

On Tue, 25 Nov 2008 01:39:54 +0100, BJ wrote:

> "Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Nope, ikke ham her den nye, han hedder Store (kugle)Pen..
>
> mvh/Bjørn J.

Nix. Du forveksler ham vist med BIC Pen.

   -pd

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 25-11-08 19:52

On Tue, 25 Nov 2008 19:01:41 +0100, BJ wrote:

> "Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Kan ske være, men er det ikke 2 alen ud af samme stykke ?
>
> mvh/Bjørn J.

Hmmm, nej, se selv:

http://www.bicworld.com/