Ny 2 CV?
Fra : Ivan Madsen

Dato : 23-11-08 12:15

Den her er da sød.

http://fpn.dk/motor/bil/article1520413.ece

Den må da hurtigt få en ny ejer.

Fra : Mogens

Dato : 23-11-08 13:18

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:2oeii4l91meboagcp91nl67dj7icjnd97p@4ax.com...

> Den her er da sød.
> http://fpn.dk/motor/bil/article1520413.ece
> Den må da hurtigt få en ny ejer.

Bilen indeholder et stort problem, hvis teksten taler sandt. Der står, den
aldrig har været indregistreret. Så kan den stadig ikke blive registreret,
idet den skal leve op til nutidige krav, og det kommer den aldrig til. Emnet
har just været diskuteret på Alfa-forum, hvor een fandt noget tilsvarende i
Italien. Imidlertid er de europæiske regler, som beskrevet

Fra : Ivan Madsen

Dato : 23-11-08 13:24

On Sun, 23 Nov 2008 12:18:23 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

> [...]
>har just været diskuteret på Alfa-forum, hvor een fandt noget tilsvarende i
>Italien. Imidlertid er de europæiske regler, som beskrevet

Der har du selvfølgelig en pointe - men sådan en raritet hører vel
egentlig til på et bilmuseum. Jeg synes iøvrigt ikke jeg har hørt om
den slags problemer med de biler, der pludselig dukkede op i Kolding,
men de er måske alle gået til mennesker, der aldrig kunne drømme om
andet end at udstille dem ved klubarrangementer og derfor kan nøjes
med lejlighedsvise prøveskilte.

Fra : Mogens

Dato : 23-11-08 14:38

> [...]
> men de er måske alle gået til mennesker, der aldrig kunne drømme om
> andet end at udstille dem ved klubarrangementer og derfor kan nøjes

Du tænker på Fiat'erne?
I det tilfælde havde forhandleren været skarp og registreret dem for
efterfølgende at hive pladerne af igen

Fra : Ivan Madsen

Dato : 23-11-08 14:47

On Sun, 23 Nov 2008 13:38:05 GMT, "Mogens"
> [...]

>Du tænker på Fiat'erne?
>I det tilfælde havde forhandleren været skarp og registreret dem for

Okay - det havde jeg ikke lige bemærket , tak for svaret!

Fra : Mogens

Dato : 23-11-08 14:50

> Okay - det havde jeg ikke lige bemærket , tak for svaret!

Tack själv - jég tror,bilen ryger på museum.
Iøvrigt er der en række lignende eksempler på mobile.de !

Fra : HB

Dato : 23-11-08 13:29

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Emnet har just været diskuteret på Alfa-forum, hvor een fandt noget
> tilsvarende i Italien. Imidlertid er de europæiske regler, som beskrevet

What?
Det er bare sur røv for ejeren. Der kører jo nogle af dem endnu i meget
ringere stand end den viste, men sådan er reglerne vel.
Btw har vi her omkring hvor vi har til huse en finurlig person der kører
rund i sådan en gyngehest. Den er fyldt til bristepunktet med alverdens
sager... lidt ligesom en vagabond med en indkøbsvogn. Lidt af et klenodie
fra fortiden!

--
/HB

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-08 16:06

"HB" <HB@@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> rund i sådan en gyngehest. Den er fyldt til bristepunktet med alverdens
> sager... lidt ligesom en vagabond med en indkøbsvogn. Lidt af et klenodie

Blev de ikke lavet op til 1986 ?

Fra : Rosendal

Dato : 23-11-08 16:28

> Blev de ikke lavet op til 1986 ?
Som skrevet i artiklen blev de bygget indtil 1990.

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-08 16:39

"Rosendal" <nomail@nomail.de> skrev i en meddelelse

> Som skrevet i artiklen blev de bygget indtil 1990.
OK.
Jeg skimmede kun papirudgaven.

Fra : Mogens

Dato : 23-11-08 18:15

"Eque" <-> skrev i en meddelelse

> OK. Jeg skimmede kun papirudgaven.

Så er bilen jo uden katalysator og derfor ikke registrerbar, hvis den ik' på
noget tidspunkt har været det før !

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-08 12:35

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> "Eque" <-> skrev i en meddelelse

> Så er bilen jo uden katalysator og derfor ikke registrerbar, hvis den ik'
> på noget tidspunkt har været det før !

Nej synd. Så kan det næsten være ligegyldigt.