Motorproblemer med VW golf 1.8 årgang 89.
Fra : Søren C

Dato : 23-11-08 02:25

Hej

Vi har en nummer 2 bil som driller lidt. Når den bliver driftvarm
begynder den at gå dårligt i tomgang. Nogle gange når man kører og
f.eks kobler ud går den i stå.
Jeg har fået at vide det kan være Lambdasonden. Men kan man egentlig
måle på sådan en?
Andre forslag?

Fra : TDN

Dato : 23-11-08 10:39

"Søren C" <master.clio@12move.dk> skrev i meddelelsen
[...]

Lambdasonder er vel kun på biler med katalysator, en 89'er Golf er vel med
karburator med mindre det er en tyskimporteret (kan ikke huske hvornår det
blev et krav dernede).

Mvh
Thomas

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 23-11-08 10:48

Søren C wrote:
> [...]
> f.eks kobler ud går den i stå.
> Jeg har fået at vide det kan være Lambdasonden. Men kan man egentlig

Jeg ville kigge de tynde vakuumslanger efter, ikke bare
sådan kigge, men kigge rigtigt godt efter, ja jeg ville skifte
hele skidtet, det er 102 % sikkert det er en af dem der er
revnet eller faldet af.

--
Ejvind

Fra : Søren C

Dato : 23-11-08 03:13

> Lambdasonder er vel kun på biler med katalysator, en 89'er Golf er vel med
> karburator med mindre det er en tyskimporteret (kan ikke huske hvornår det
> blev et krav dernede).

Hej

Det er en bil som er importeret nogle år tilbage iflg oplysninger hos
VW.
Og jeg er ret sikker på det var katalysatoren jeg skiftede pakning ved
for 6måneder siden.

Må lige tjekke de vakumslanger

Fra : alexbo

Dato : 23-11-08 12:13

"Søren C" <master.clio@12move.dk> skrev

>Vi har en nummer 2 bil som driller lidt. Når den bliver driftvarm
>begynder den at gå dårligt i tomgang. Nogle gange når man kører og
>f.eks kobler ud går den i stå.

Start bilen tag fat i luftfilteret vip det frem og tilbage,
hvis det ændrer motorgangen er den gummiklods karburatoren sidder på revnet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Søren C

Dato : 04-12-08 13:14

Problem løst! Det viste sig at være en temperatur føler som var
knækket. Det var ved et rent tilfælde jeg opdagede det. Det viser sig
at pga den var knækket
tror motorstyringen at der er -40gr selv når bilen er varm.
Nu kører den som den skal igen.