/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Motorproblemer med VW golf 1.8 årgang 89.
Fra : Søren C


Dato : 23-11-08 02:25

Hej

Vi har en nummer 2 bil som driller lidt. Når den bliver driftvarm
begynder den at gå dårligt i tomgang. Nogle gange når man kører og
f.eks kobler ud går den i stå.
Jeg har fået at vide det kan være Lambdasonden. Men kan man egentlig
måle på sådan en?
Andre forslag?

 
 
TDN (23-11-2008)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 23-11-08 10:39


"Søren C" <master.clio@12move.dk> skrev i meddelelsen
news:7d3cad9c-a685-4790-ad28-29b90e6bbf71@t2g2000yqm.googlegroups.com...
Hej

Vi har en nummer 2 bil som driller lidt. Når den bliver driftvarm
begynder den at gå dårligt i tomgang. Nogle gange når man kører og
f.eks kobler ud går den i stå.
Jeg har fået at vide det kan være Lambdasonden. Men kan man egentlig
måle på sådan en?
Andre forslag?

Lambdasonder er vel kun på biler med katalysator, en 89'er Golf er vel med
karburator med mindre det er en tyskimporteret (kan ikke huske hvornår det
blev et krav dernede).

Mvh
Thomas


Ejvind Kruse (23-11-2008)
Kommentar
Fra : Ejvind Kruse


Dato : 23-11-08 10:48

Søren C wrote:
> Hej
>
> Vi har en nummer 2 bil som driller lidt. Når den bliver driftvarm
> begynder den at gå dårligt i tomgang. Nogle gange når man kører og
> f.eks kobler ud går den i stå.
> Jeg har fået at vide det kan være Lambdasonden. Men kan man egentlig
> måle på sådan en?
> Andre forslag?

Jeg ville kigge de tynde vakuumslanger efter, ikke bare
sådan kigge, men kigge rigtigt godt efter, ja jeg ville skifte
hele skidtet, det er 102 % sikkert det er en af dem der er
revnet eller faldet af.

--
Ejvind


Søren C (23-11-2008)
Kommentar
Fra : Søren C


Dato : 23-11-08 03:13


>
> Lambdasonder er vel kun på biler med katalysator, en 89'er Golf er vel med
> karburator med mindre det er en tyskimporteret (kan ikke huske hvornår det
> blev et krav dernede).
>

Hej

Det er en bil som er importeret nogle år tilbage iflg oplysninger hos
VW.
Og jeg er ret sikker på det var katalysatoren jeg skiftede pakning ved
for 6måneder siden.

Må lige tjekke de vakumslanger


alexbo (23-11-2008)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 23-11-08 12:13


"Søren C" <master.clio@12move.dk> skrev

>Vi har en nummer 2 bil som driller lidt. Når den bliver driftvarm
>begynder den at gå dårligt i tomgang. Nogle gange når man kører og
>f.eks kobler ud går den i stå.

Start bilen tag fat i luftfilteret vip det frem og tilbage,
hvis det ændrer motorgangen er den gummiklods karburatoren sidder på revnet.

mvh
Alex Christensen




Søren C (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Søren C


Dato : 04-12-08 13:14

Problem løst! Det viste sig at være en temperatur føler som var
knækket. Det var ved et rent tilfælde jeg opdagede det. Det viser sig
at pga den var knækket
tror motorstyringen at der er -40gr selv når bilen er varm.
Nu kører den som den skal igen.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408934
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste