Roadpricing
Fra : Tom

Dato : 23-11-08 08:55

jubii, nu kommer roadpricing nok snart til landet :(

http://www.bt.dk/article/20081122/bil_og_camping/711210002/

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-11-08 09:04

Tom skrev:

> jubii, nu kommer roadpricing nok snart til landet :(
>
> http://www.bt.dk/article/20081122/bil_og_camping/711210002/

"Så hvis det står til Socialdemokraterne, kan det komme til at koste op til
60 øre pr. kørt kilometer på Københavns indfaldsveje og i selve hovedstaden,
mens man kan slippe med fem øre på let trafikerede landeveje på Sjælland,
Jylland og Fyn."
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-08 09:20

> [...]
> til 60 øre pr. kørt kilometer på Københavns indfaldsveje og i selve
> hovedstaden, mens man kan slippe med fem øre på let trafikerede landeveje

Ja godt man kun er ovre hos 'ænderne
den ene gang om året.
Men ellers er det vanvittigt, men lad os nu se
priserne, når afgifterne nedsættes.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-11-08 09:27

Eque skriver:

> Ja godt man kun er ovre hos 'ænderne
> den ene gang om året.
> Men ellers er det vanvittigt, men lad os nu se
> priserne, når afgifterne nedsættes.

Det bliver alligevel ikke til noget....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 23-11-08 19:57

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Eque skriver:
>

> Det bliver alligevel ikke til noget....

Hvorfor tror du ikke det?

Mvh
Anders

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-11-08 23:22

"Anders T. Nielsen" skriver:

> Hvorfor tror du ikke det?

Fordi man kan ikke ændre afgiftsystemet sådan lige med det samme.

Du risikerer at gøre en hules masse bilejer teknisk insolvente ved at de
står med en bil med en højere gæld end de kan sælge den for, da en nyere
bil af samme type kun koster det halve.

Det vil sende en del af danske bilejere på fattiggården.

Fra : Veset

Dato : 23-11-08 10:48

On Sun, 23 Nov 2008 08:55:14 +0100, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
wrote:

>jubii, nu kommer roadpricing nok snart til landet :(
>
>http://www.bt.dk/article/20081122/bil_og_camping/711210002/

Vil det mon så kun være gældende for nye biler?
For ellers vil jeg da betegne det som en svinestreg overfor dem der
har købt bil med den nuværende registreringsafgift.
Hvordan havde de tænkt sig at måle om man kører det ene sted fremfor
det andet; bliver det lidt ala det de har/havde i Stockholm?

--
Veset
VW Touran Van 2.0 TDI TL

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-11-08 11:16

"Veset" <vesetdks@hotREMOVEmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Hvordan havde de tænkt sig at måle om man kører det ene sted fremfor
> det andet; bliver det lidt ala det de har/havde i Stockholm?

En eller anden klog mand har udtalt at det vil vare 10 år før DK teknologisk
er klar til roadpricing.

Beløbet tages ikke i registreringsafgiften, men i skattenedsættelsen.

Og indtil videre er det hele bare snak.
--
Per

Fra : Mogens

Dato : 23-11-08 11:19

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse

> En eller anden klog mand har udtalt at det vil vare 10 år før DK
> teknologisk er klar til roadpricing.

LOL - i onsdags blev jeg præsenteret for et aktuelt komplet projekt
desangående.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-11-08 14:52

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> wrote in

> Beløbet tages ikke i registreringsafgiften, men i skattenedsættelsen.

Det er jo typisk...

Lad os nu få en ordentlig offentlig transport før det bliver gjort umuligt
at køre bil.

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 23-11-08 19:58

Per Henneberg Kristensen skrev:

> En eller anden klog mand har udtalt at det vil vare 10 år før DK
> teknologisk er klar til roadpricing.

Det lyder trist at der skal gå SÅ lang tid!:(

Mvh
Anders