Afløser for Mercedes Comand
Fra : Henning

Dato : 22-11-08 18:00

Min Mercedes har indbygget Comand med bl.a. GPS. Det fungerer som
sådan ok, men er trods alt 7 år gammel og temmelig omstændigt at
arbejde med, når der ikke er touchskærm og stavning foregår med
drejehjul.
Jeg leder derfor efter en anden løsning, som ud over GPS med
touchskærm og TMC også indeholder radio, tv, cd, DVD,
iPod-tilslutning, bluetooth til telefonen og hvad man ellers ikke kan
leve uden.
Jeg har fundet denne
http://digicity.com.au/index.php?main_page=product_info&cPath=18&products_id=347
men kan ikke finde ud af hvad den hedder, hvem der forhandler den og
til hvilken pris (i Europa).
Hvad er der ellers af bud? Kravet er, at GPS-sw skal være "anerkendt"
mærke, dvs. Tomtom, Garmin el.lign, som kan opdateres løbende - og
bruges uden der konstant sidder en skive i drevet, som jeg er nødt til
nu.

Fra : Menabra

Dato : 22-11-08 18:35

> [...]
> mærke, dvs. Tomtom, Garmin el.lign, som kan opdateres løbende - og
> bruges uden der konstant sidder en skive i drevet, som jeg er nødt til

Har du prøvet her? :
http://www.pioneer.dk/dk/products/25/111/241/overview.html

Fra : Henning

Dato : 22-11-08 18:58

> Har du prøvet her? :
>http://www.pioneer.dk/dk/products/25/111/241/overview.html

Ja, men det lader til Pioneer bruger deres eget navigationssoftware?
Jeg vil helst være uafhængig.
Derudover er den originale Comand 2DIN, så den nye boks skal være
samme størrelse

Fra : Menabra

Dato : 23-11-08 10:04

> Ja, men det lader til Pioneer bruger deres eget navigationssoftware?
> Jeg vil helst være uafhængig.
> Derudover er den originale Comand 2DIN, så den nye boks skal være
> samme størrelse

Hej
Flere af Pioneers er 2-DIN.
Definer uafhængig.

Fra : Henning

Dato : 23-11-08 14:59

On Sun, 23 Nov 2008 10:04:03 +0100, "Menabra" <menabra@mail-online.dk>
wrote:

>"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Hej
> Flere af Pioneers er 2-DIN.
> Definer uafhængig.

Med uafhængig mener jeg navigationssoftwaren. Jeg vil ikke være låst
til f.eks. Pioneers egen software, men gerne som f.eks. på en PDA at
kunne lægge Tomtom, Garmin el.a. på efter smag, behag, opdatering og
pris

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 22-11-08 22:24

Henning wrote:

> [...]
> mærke, dvs. Tomtom, Garmin el.lign, som kan opdateres løbende - og
> bruges uden der konstant sidder en skive i drevet, som jeg er nødt til

Uden at have erfaring med den - Kenwood har sådan noget som:

http://www.pixmania.com/dk/dk/1175071/art/kenwood/dnx-8220-bt-multimedia-ca.html
http://www.kenwood.eu/products/car/navigation/navigation/DNX8220BT/details/

Måske prøve gruppen dk.teknik.lyd.bilstereo

Knus
Regnar

Fra : Elmer Fjort

Dato : 22-11-08 23:38

"Regnar Bang Lyngsø" <regnar@lyngsoe.eu> skrev i en meddelelse

> Uden at have erfaring med den - Kenwood har sådan noget som:
>
> http://www.pixmania.com/dk/dk/1175071/art/kenwood/dnx-8220-bt-multimedia-ca.html
> http://www.kenwood.eu/products/car/navigation/navigation/DNX8220BT/details/

Jeg tror du får meget svært ved at finde et nogenlunde anerkendt mærke,
som du så selv kan
vælge software til.

Der skal du nok en tur hen over ebay.de, og finde en spille som har
Windows CE instaleret.
Det gør at du få mulighed for at bruge Tomtom, Route 66 og flere andre.

Det link du har fået til Kenwood, kan du ikke bruge til så meget, da
Kenwood har forlovet sig med Garmin.

Der er mange billige GPS med det hele fra USA, men vær opmærksom på at du
ikke kan bruge TMC, amerikanske
anlæg er udstyret med et andet TMC system end det vi bruger i Europa.

Elmer

Fra : Henning

Dato : 09-12-08 16:51

> [...]
>touchskærm og TMC også indeholder radio, tv, cd, DVD,
>iPod-tilslutning, bluetooth til telefonen og hvad man ellers ikke kan

Hvis nogen skulle have interesse; jeg endte med at bestille denne
http://kortlink.dk/63ex til godt 3.000,- incl (formodentlig?) moms og
porto.
Jeg fandt en demo på Youtube
http://kortlink.dk/63ey

Så bliver det spændende at se om det er det argeste Kina-plastic - alt
andet lige kan det kun blive hurtigere end Comanden