I skulle have været der.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-11-08 14:38

Jeg skulle hjem fra mit embede i aftes mellem kl. 21:30 og 22:00.

Det indbefatter strækningen på M3 fra Holbækmotorvejen og til
frakørsel 17 Jægersborg.

Dette fremragende stykke vej er for ganske nyligt blevet udvidet til 3
spor i begge retninger, med undtagelse af et par kilometer ved
Jyllingevej, også kaldet Skammens Støtte.

Det sneede, og havde sneet i et stykke tid, men i absolut overskuelige
mængder.

Det var en noget alternativ oplevelse at køre den strækning på det
tidspunkt, må jeg sige.

For det første, farten! Den var ikke over 60 km/t. Hvilket får mig til
at tro, at alle dem som herinde mener at kunne nøjes med nyere
sommerdæk eller helårsdæk, var ude at køre i går aftes.

For det andet, vognbanerne! Indersporet stod totalt urørt. Det var
helt tydeligt at se, idet nysneen ikke havde antydningen af spor efter
trafik!

Det fik den så da jeg kom. Jeg måtte naturligvis adskillige gange helt
unødigt skifte mellem de 3 vognbaner, og samtidigt huske at lyse på de
formastelige i 2. og 3. vognbane når jeg rundede dem bagom.

For det tredje, adfærden! Et par gange, mens jeg afventede fri bane i
3. spor, begyndte de forankørende fanneme at bremse!!! Årsagen var at
nogen havde skiftet spor, og derved var der kommet en smule sne ned i
sporene!

Jeg husker særdeles klart, at der herinde adskillige gange er blevet
sagt, klart og tydeligt, at hvis man vælger at køre uden det fornødne
vejgreb, så bliver man hjemme, eller benytter offentlig transport,
indtil det er gået over. Det skete ikke i går.

Fakta:

Der var under 5 cm. sne.

Der var indtil flere biler med 4X4, og andre fornemme mærker jeg måtte
overhale.

De steder det var muligt kørte jeg 110 km/t. helt uden problemer, og
uden at hverken ABS, ESP eller noget andet var i funktion.

Sagens kerne er den, at folk er skidebange. Og bange bilister med
hvide knoer og brunt i underhylerne, er noget rigtigt snavs at have på
vejene.

Den daglige læsning i denne gruppe har gjort det klart for mig, at der
ingen grænser er for, hvad man er i stand til, og hvilke intentioner
man har om at være perfekt, og set ud fra et statistisk synspunkt, må
der have været én eller flere fra gruppen ude at køre på strækningen
på det pågældende tidspunkt.

Hvorom alt er, så var det rystende ringe, hvad jeg så i går.

Det kan kun blive bedre.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 22-11-08 17:15

On Sat, 22 Nov 2008 14:37:41 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Jeg skulle hjem fra mit embede i aftes mellem kl. 21:30 og 22:00.
>
>Det indbefatter strækningen på M3 fra Holbækmotorvejen og til
>frakørsel 17 Jægersborg.

hmmm - har du fået lov til at køre der - det er MIN vej ))

> [...]
>at tro, at alle dem som herinde mener at kunne nøjes med nyere
>sommerdæk eller helårsdæk, var ude at køre i går aftes.

Sådan er det bare, en anelse sne ude i rabatten og farten går ned.

>For det andet, vognbanerne! Indersporet stod totalt urørt. Det var
>helt tydeligt at se, idet nysneen ikke havde antydningen af spor efter
>trafik!

Det er så helt normalt især nord for Slotsherrensvej. Om morgenen er
midten befærdet af 90 km/t (i bedste fald) og yderbanen af 100-110
folket og inderbanen af de subjekter, der tillader sig at holde til
højre samt enkelte "flyvemaskiner" med fare for akut maskinskade, når
"sovefar" i midten opdager at "der var sørme Hillerødmotorvejen" og
til højre det går ) *bremselygter og hylende horn.avi*

> [...]
>vejgreb, så bliver man hjemme, eller benytter offentlig transport,
>indtil det er gået over. Det skete ikke i går.

Jeg blev "fanget" ude på sommerskoene - det sker ikke igen, har
ømheder her og der og alle vegne efter 9 skift af hjul. (den niende
har noget at gøre med at kigge på en forkert rettet pil efter
omhyggeligt at have placeret hjulene ved relevante hjørner)

<...>

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-11-08 17:37

On Sat, 22 Nov 2008 17:14:46 +0100, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:

>hmmm - har du fået lov til at køre der - det er MIN vej ))

>--

Det beklager jeg naturligvis i stærke vendinger. Det vil sandsynligvis
ske igen, og jeg må så afvente dine anklagepunkter, og se på hvilken
straf du vil spørge retten om at få mig idømt.

>--

>Sådan er det bare, en anelse sne ude i rabatten og farten går ned.

>--

Det er simpelthen udygtighed.

> [...]

>"sovefar" i midten opdager at "der var sørme Hillerødmotorvejen" og
>til højre det går ) *bremselygter og hylende horn.avi*

De er ikke faldet i søvn. De kører simpelthen på det, i den tro at de
kommer hurtigere frem. Ren spekulation.

> [...]

>har noget at gøre med at kigge på en forkert rettet pil efter
>omhyggeligt at have placeret hjulene ved relevante hjørner)

Fanget på sommerdækkene?? Hvor svært kan det være at aflæse en
kalender??

Det er den sædvanlige nærighed der florerer. Man kunne jo miste ½
millimeter slidbane unødigt.

Det der med det 9. hjul kan du komme og få byttet hos mig. Jeg havde
et tilsvarende.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 22-11-08 17:47

<...>

>Det beklager jeg naturligvis i stærke vendinger. Det vil sandsynligvis
>ske igen, og jeg må så afvente dine anklagepunkter, og se på hvilken
>straf du vil spørge retten om at få mig idømt.

Jeg lader den passere, der er alligevel 50000 andre, der ikke forstår
det )

<...>

>Det er simpelthen udygtighed.

Det kan du kalde det. Nogle bliver skidebange, bare de kan se noget
hvidt om vinteren - har efterhånden nogle sæsoners erfaring med at
observere vinterbilister. Og jeg sætter bare tempoet efter det - det
er simpelthen for stressende at forsøge at køre væsentligt hurtigere
end "den gemene hob"

>De er ikke faldet i søvn. De kører simpelthen på det, i den tro at de
>kommer hurtigere frem. Ren spekulation.

Så må de jo undre sig over de flyvemaskiner, der kommer indenom. Ofte
i et tempo, så Puntoen må forblive misundelig (som selvfølgelig
befinder sig i køen af 100-110 tåber i 3. spor ), da den jo skal
videre nordpå ad Helsingørmotorvejen og derfor ikke er en disse
interesseret i afkørsler )

> [...]
>millimeter slidbane unødigt.
>
>Det der med det 9. hjul kan du komme og få byttet hos mig. Jeg havde

Sidste år kunne man futte rundt helt til januar på sommersko, så blev
fanget på det forkerte ben sidste week-end - skulle man det ene eller
det andet. Det blev det andet og "regningen" kom, da jeg måtte danse
på ren is ad Helsingørmotorvejen på dog ganske velmønstrede sommersko.
Det var heller ikke mig, der var langsomst )

Så nu er jeg mødig i lemmerne og tror, at når dynerne kalder kommer
jeg til at sove endog ganske godt og dybt )

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 22-11-08 18:44

Folmer Rasmussen skrev:
> [...]
> spor i begge retninger, med undtagelse af et par kilometer ved
> Jyllingevej, også kaldet Skammens Støtte.

Jeg har kørt på samme strækning på nogenlunde samme tidspunkt i modsat
retning - og afsted fra embedet. Her var der dog meget mindre trafik, og
det /var/ glat. Jeg vil dog rose folk for at køre forsigtigt. Der var så
rigelig plads til at komme forbi de forsigtige, og når der ikke var
andre på vejen var det rigtigt nok en fordel at kunne holde sig til den
midterste bane. Med god fart på glat vej kan det jo godt knibe lidt med
vejgrebet ind imellem, selv med vinterdæk.

Lokalt i Vedbæk havde det småsneet hele dagen, og der var virkelig glat,
så jeg vil mene at vejmyndighederne da har noget af et
glatførebekæmpelsesproblem her. Det er meget godt med advarsler til
borgerne, men det er for elendigt at der ikke saltes tilstrækkeligt.

--
Niels

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-11-08 18:54

On Sat, 22 Nov 2008 18:43:41 +0100, Niels P Sønderskov
<npsonder@gmail.com> wrote:

> [...]
>midterste bane. Med god fart på glat vej kan det jo godt knibe lidt med
>vejgrebet ind imellem, selv med vinterdæk.

Der er ingen som helst grund til at rose folk for ikke at anvende
højre spor. Der er bedre friktion i et ubrugt spor, og man er ikke i
tvivl om, om der er is i bunden af sporet.

> [...]

>glatførebekæmpelsesproblem her. Det er meget godt med advarsler til
>borgerne, men det er for elendigt at der ikke saltes tilstrækkeligt.

Har du monteret vinterdæk, kan du være temmelig ligeglad med, hvordan
glatførebekæmpelsen udføres. Bare kør efter forholdene

Så er der kun tilbage at blive irriterede på dem som blokerer p.gr.a.
ligegyldighed.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 23-11-08 10:01

> Har du monteret vinterdæk, kan du være temmelig ligeglad med, hvordan
> glatførebekæmpelsen udføres. Bare kør efter forholdene

Sådan er det vel altid uanset dækmontage - at køre efter forholdene?
Lørdag krydsede jeg DK i en '08 Passat St car Bluemotion med sommerdæk
monteret. Der var MEGET skiftende vejr- og vejbanemæssige betingelser,
hvilket gjorde, at jeg kørte..... efter forholdene

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-11-08 12:41

On Sun, 23 Nov 2008 09:00:58 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

> [...]
>monteret. Der var MEGET skiftende vejr- og vejbanemæssige betingelser,
>hvilket gjorde, at jeg kørte..... efter forholdene

Det er jo det jeg har plæderet for i årevis.

At køre efter forholdene, incl. hensyntagen til bilens formåen og
udstyr, men ikke mindst førerens evner.

Det pisser mig af, at folk ikke ulejliger sig med at vinterklargøre
deres bil. Det burde, ligesom i Sverige, være lovpligtigt at køre med
vinterdæk.

Hvad angår førerens evner, kan man ikke forvente at alle har samme
rutine og dygtighed, men man kan fanneme forlange, at de hvide knoer
fører sig frem i inderbanen.

Inderbanen som i det tilfælde jeg beskriver er helt ubrugt. Iøvrigt
det sikreste spor på motorvejen, idet der er mere friktion i sne, end
i et hjulspor, som man ikke rigtigt véd, hvad der er i bunden af. det
kan være saltvand, men det kan også være sortis.

Og lige til sidst. Afstand - afstand - afstand - afstand!!!!!

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus Andersen

Dato : 22-11-08 19:58

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en hel masse i
meddelelsen news:o31gi45srdpasia9j18ge984n8c4pgplhg@4ax.com...

> Det sneede, og havde sneet i et stykke tid, men i absolut overskuelige
> mængder.
>
> Det var en noget alternativ oplevelse at køre den strækning på det
> tidspunkt, må jeg sige.

Uha - der kom jeg virkeligt til at grine, og det er ikke så let når man skal
nikke samtidig for hver sætning, men det lykkedes mig at komme igennem dit
skriv.

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal svare, men det må være noget med at alt for
mange mennesker ikke burde kører bil men gør det alligevel.

Om det er sne eller noget andet der får dem til at gå i panik er ligemeget,
men når det sker er sådanne bilister til fare for sig selv og deres
omgivelser, og jeg havde sidste uge en oplevelse med stedvis let dis i
området, som af mange blev fortolket tyk irsk ærtesuppe; tågelygter for og
bag, 60 kmt hvor man måtte kører 80, og dytten og blinken ved overhalinger.
Rent faktisk var der flere hundrede meters sigtbarhed hele vejen -
latterligt.

Jeps - der er mange hellige (paniske) julegrise på vejene

Mvh

KA

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-08 20:46

On Sat, 22 Nov 2008 19:57:57 +0100, Klaus Andersen wrote:

> [...]
> nikke samtidig for hver sætning, men det lykkedes mig at komme igennem dit

Nu synes jeg faktisk i to skulle slappe lidt af. Vejene er, som resten af
samfundet, for alle. Ingen har lovet jer at i kan komme frem i et bestemt
tempo, og det er trodsalt bedre at den usikre fører sig frem i et tempo
vedkommende kan håndtere, og kommer hel frem.

Men vi skal måske indrette samfundet alene for eliten ? Ingen ordblinde,
eller handicappede på arbejdspladserne, ingen spild af tid på andet end
eliten i skolerne, og syge ? Tjaeh, aflivning er vel mest humant.

Det er jo set før, nogen husker måske en lille østrigsk maler.....

Orla Pedersen, som er ved brække sig over den forbannede egoisme
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-11-08 21:02

On Sat, 22 Nov 2008 20:46:24 +0100, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

> [...]
>tempo, og det er trodsalt bedre at den usikre fører sig frem i et tempo
>vedkommende kan håndtere, og kommer hel frem.

Jeg slapper helt af i samme øjeblik at jeg har vished for, at "de
bange" har udstyret bilen med det for årstiden relevante udstyr. Det
var ikke tilfældet i går. Det kunne måske gøre dem lidt mindre bange.

> [...]

>eller handicappede på arbejdspladserne, ingen spild af tid på andet end
>eliten i skolerne, og syge ? Tjaeh, aflivning er vel mest humant.

Overdrivelse fremmer forståelsen, men pas nu på når du i din
opbragthed kommer helt op i falsetten. Det kan godt give en grim
hoste.

>--

>Det er jo set før, nogen husker måske en lille østrigsk maler.....

>--

Jamen han var da også den første jeg tænkte på, da jeg kørte derude i
aftes. )

Vel inde på lokalvejene kom jeg så i tanker om et par amatører som
Stalin, Franco og Mussolini.

Sving dig nu ikke højere op, end at fødderne kan nå jorden.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 24-11-08 14:28

Folmer Rasmussen skrev:

> Jeg slapper helt af i samme øjeblik at jeg har vished for, at "de
> bange" har udstyret bilen med det for årstiden relevante udstyr. Det
> var ikke tilfældet i går. Det kunne måske gøre dem lidt mindre bange.

Der er trods alt oftere at de der lider af "kronisk selvovervurdering"
der forvolder skade i trafikken,
end det er for de forsigtig-per typer der kører der ude

Dette desuagtet at de de selvovervurderer egne evner ofte har travlt med
at forklare at det er alle andres skyld når det går galt :-\

--
Dun@nt der affinder sig med at andre kører forsigtigt, og blot bander
for sig selv

Fra : Klaus Andersen

Dato : 22-11-08 21:24

meddelelse news:qds6r8bh7u1b$.1pyf2c3lylzd$.dlg@40tude.net...

> [...]
> tempo, og det er trodsalt bedre at den usikre fører sig frem i et tempo
> vedkommende kan håndtere, og kommer hel frem.

Altså - jeg er skam helt afslappet (ansigtsmuskulaturen slapper rent faktisk
af når man smiler - og og anstrenger sig når man ser sur ud), men det lyder
som om kraven strammer lidt hos dig - ik´

Og ... nej - vejene er _ikke_ for alle - men kun for dem som ved køreprøven
har vist duelighed til at fører et motorkøretøj.

Det er så der jeg mener ,at der måske ikke stilles helt så store krav som
der måske burde og ,at der måske skulle følges lidt op på de køretekniske
færdigheder - skal vi sige sådan hvert femte år eller sådan noget i den
stil.
Så kunne folk gen-lærer hvordan man bør bærer sig ad i trafikken når der er
glat eller tåget, hvad de forskellige færdselstavler betyder og få testet
deres almene reaktionsevner og sundhed.

> Men vi skal måske indrette samfundet alene for eliten ? Ingen ordblinde,
> eller handicappede på arbejdspladserne, ingen spild af tid på andet end
> eliten i skolerne, og syge ? Tjaeh, aflivning er vel mest humant.

Gud fader bevares, hvem fanden taler om elite - men vi er sku ikke alle
lige - og sådan er det bare, og nogen skal altså have genopfrisket
køreskole-lærdommen oftere end andre, og nogen burde aldrig have fået
pappet.

> Det er jo set før, nogen husker måske en lille østrigsk maler.....

Nemmelig - en stor del af hans drivkraft var da vist nid - ikke?

Mvh

KA

Fra : Claus Frørup

Dato : 23-11-08 18:47

Isang tao pinangalanan, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> nagsulat:

Klip

>Det er jo set før, nogen husker måske en lille østrigsk maler.....

Du tabte debatten med ovenstående sætning! Se selv:
http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_Law

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-08 19:30

On Sun, 23 Nov 2008 18:46:44 +0100, Claus Frørup wrote:

> [...]
> <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> nagsulat:
>
> Klip

> Du tabte debatten med ovenstående sætning! Se selv:

"However, Godwin's Law itself can be abused, as a distraction or
diversion........."

Orla Pedersen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-11-08 22:48

Claus Frørup skrev:
> Du tabte debatten med ovenstående sætning! Se selv:
> http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_Law

Så er jeg jo heldig at det i den intensive ryger-debat jeg deltager i på
et andet debatforum er mere relevant at sammenligne med metoder fra
middelalderen.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-11-08 21:04

<klaus_andersen@yahoo.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg ved snart ikke hvad jeg skal svare, men det må være noget med at alt for
>mange mennesker ikke burde kører bil men gør det alligevel.

Det var lige netop sådan noget jeg havde i tankerne.

Jeg er helt enig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-11-08 11:28

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

> De steder det var muligt kørte jeg 110 km/t. helt uden problemer, og
> uden at hverken ABS, ESP eller noget andet var i funktion.

Kraftig sidevind og 80 km/t kan presse dig ud i rabatten når det er glat,
been there, got the avoid ditch t-shirt. Det var de andre bilister måske
opmærksom på ;)

--
Per

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-11-08 12:48

On Sun, 23 Nov 2008 11:27:38 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phk@fjern_klikpost.dk> wrote:

> [...]
>been there, got the avoid ditch t-shirt. Det var de andre bilister måske

Den opmærksomme læser vil vide at mit mantra er "Kør efter forholdene
og hold afstand".

Havde der været en kraftig sidevind, havde jeg naturligvis sat tempoet
efter det, og desuden kørte jeg i privatautoen, som ikke er så
belastet af vindforholdene som lastautoen.

Jeg har ved flere lejligheder holdt stille på motorveje p.gr.a. stop i
trafikken, hvor lastautoen har bevæget sig sidelæns.

Det er ret bizart at skulle ud i det grimme vejr, for at forklare
ham/hende der holder ved siden af, at jeg er på vej over til
ham/hende, med trukket håndbremse og det hele.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Fly Christensen

Dato : 23-11-08 16:03

On Sat, 22 Nov 2008 14:37:41 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Jeg skulle hjem fra mit embede i aftes mellem kl. 21:30 og 22:00.
[snip]

Vi kørte i snevejr fra Bremen til Köln fredag aften. Der var altså også
nogle imellem, som hellere skulle være blevet hjemme. På en sekssporet
motorvej, var det nødvendigt at kippe lidt med lygterne for at få folk
til at flytte sig fra ydersporet, så det var muligt at køre hurtigere
end 60 km/t. Alt efter snevejret kunne kørselen snildt fremføres med
70-120 km/t.

Fly

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-11-08 16:31

Så er vi jo enige.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Fly Christensen

Dato : 23-11-08 17:23

On Sun, 23 Nov 2008 16:31:16 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Så er vi jo enige.

Yup.

I den forbindelse:

http://fpn.dk/motor/bil/article1521913.ece

Vi gjorde det selv sidste år, men i år havde jeg på fornemmelsen, at det
kunne blive nødvendigt på vinterdæk. De kom på for 10 dage siden, og har
allerede vist deres værd.

Fly

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-11-08 22:45

Fly Christensen skrev:
> [...]
> til at flytte sig fra ydersporet, så det var muligt at køre hurtigere
> end 60 km/t. Alt efter snevejret kunne kørselen snildt fremføres med

Nu har tyskerne jo aldrig rigtig forstået hvad de der hvide fnug der
kommer ned fra oven er for noget.

For nogle år siden kom jeg nordpå på A7 nede omkring Seesen. Det var
snevejr og det så ikke ud til at de var kommet i gang med at rydde det væk.

Kort efter at et overhalingsforbud var ophørt kommer jeg op til et
personautomobil af ukendt herkomst. Hele taget og hele bagenden var
dækket af et ca 10 cm tykt lag sne.

Så hastigheden havde nok ikke været over de 40 km/t det blev fremført med.

Det skal lige nævnes at det var lige efter at et af de forbud de holder
sig dernede hvor kun visse former for lastbilkørsel er tilladt. Således
at jeg kun havde lov til at køre hvis jeg havde den tilladelse jeg ikke
havde.

Nu kom jeg med de ca 70 km/t jeg mente kunne bruges på stedet. Og i
glæde over at overhalingsforbudet netop var ophørt lagde jeg ud og
overhalede.

Stor var min overraskelse da jeg kom op på siden af personbilen og kunne
se at det var et polizeiautomobil.

Det kunne jeg ikke rigtig tage mig af, så jeg fortsatte.

Og der var ingen der kom bagefter mig.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-11-08 23:07

On Sun, 23 Nov 2008 22:44:48 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Nu har tyskerne jo aldrig rigtig forstået hvad de der hvide fnug der
>kommer ned fra oven er for noget.

>--

Der er gået hul på dynen.

>--

>For nogle år siden kom jeg nordpå på A7 nede omkring Seesen. Det var
>snevejr og det så ikke ud til at de var kommet i gang med at rydde det væk.

>--

Det jawwer jo ikke mere end det haster. 9

> [...]

>Kort efter at et overhalingsforbud var ophørt kommer jeg op til et
>personautomobil af ukendt herkomst. Hele taget og hele bagenden var

Nu har jeg læst på forskud, og ved at det var dem med de hvide
kasketter. Jeg vil tro at det tykke snelag skyldtes at de havde haft
en LKW-fahrer inde til behandling.

>--

>Så hastigheden havde nok ikke været over de 40 km/t det blev fremført med.

>--

Forsigtighed er en dyd.

> [...]

>sig dernede hvor kun visse former for lastbilkørsel er tilladt. Således
>at jeg kun havde lov til at køre hvis jeg havde den tilladelse jeg ikke

Stive gardiner og gratis mad, det er hvad du står til.

> [...]

>se at det var et polizeiautomobil.
>
>Det kunne jeg ikke rigtig tage mig af, så jeg fortsatte.

Han havde vel travlt med at sidde og gale i mobilos til NDR, for at de
kunne sende det sædvanlige varsel:

Bitte nicht die Schandinavischen LKW's folgen. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mathias

Dato : 23-11-08 17:32

Det er det samme hvert år. Utroligt at det kan komme sådan bag på én at der
kommer sne og frost om vinteren.
Det underligste synes jeg ikke er at folk kører langsomt, men at de derimod
kører _meget_ tæt, bremser umotiveret hårdt, eller sågar kører over for
rødt..!?!

Det første jeg tænker når det er glat er: afstand, afstand, afstand!
Hvad med Jer?

Mvh Mathias (som fik vintersutterne på i går)

Fra : Claus Frørup

Dato : 23-11-08 18:52

Isang tao pinangalanan, Folmer Rasmussen nagsulat:

klip

>Hvorom alt er, så var det rystende ringe, hvad jeg så i går.

Nu løber du igen med en halv vind.

S-togene kørte upåklageligt i går aftes og i morges var der heller
ingen problemer, så sludder og vrøvl med dig..

Alle ved jo, at bare der falder 1 cm sne, virker hverken sporskift
eller døre hos DSB...

Så det har slet ikke sneet..

Du må længere ud i Hampen efter noget vi kan tro på.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : apollo14

Dato : 23-11-08 19:58

Claus Frørup skrev:
> Nu løber du igen med en halv vind.
Bare han ikke slap en vind.

> S-togene kørte upåklageligt i går aftes og i morges var der heller
> ingen problemer, så sludder og vrøvl med dig..
>
> Alle ved jo, at bare der falder 1 cm sne, virker hverken sporskift
> eller døre hos DSB...

Snevejr hvorhenne ? det kan da ikke være i Danmark, men måske i Østrig.

> Så det har slet ikke sneet..
Nej det har nemlig ikke. Det kan jo ikke kaldes sne, det der er kommet.

> Du må længere ud i Hampen efter noget vi kan tro på.
Er det så i Bingohallen, eller skal han på campingpladsen ;)

Fra : Claus Frørup

Dato : 23-11-08 22:45

Isang tao pinangalanan, apollo14 nagsulat:

>Bare han ikke slap en vind.

Uhadadadada ja det ville da have været forfærdeligt.... han har det
jo med at fouragere i det svenske

>Snevejr hvorhenne ? det kan da ikke være i Danmark, men måske i Østrig.

Den kommune har jeg ikke været i, så det skal jeg ikke kunne sige.

>Nej det har nemlig ikke. Det kan jo ikke kaldes sne, det der er kommet.

Næmly!

>Er det så i Bingohallen, eller skal han på campingpladsen ;)

Nahhh rastepladsen er god nok
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-11-08 20:46

On Sun, 23 Nov 2008 18:51:36 +0100, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
wrote:

>Isang tao pinangalanan, Folmer Rasmussen nagsulat:
>
>klip

>Nu løber du igen med en halv vind.

>--

Det er den der halvtidsstilling hos DMI, du véd... ,-)

>--

>S-togene kørte upåklageligt i går aftes og i morges var der heller
>ingen problemer, så sludder og vrøvl med dig..

Det er fandenhakkeme løgn! Fruen og jeg var henne i Lyngby og se
juletræet blive tændt, og smage på Post-Pubs glögg. Ingen tog på vores
linie i over 1 time!!

>--

>Alle ved jo, at bare der falder 1 cm sne, virker hverken sporskift
>eller døre hos DSB...

>--

Et bøgeblad kan gøre det.

>--

>Så det har slet ikke sneet..
>
>Du må længere ud i Hampen efter noget vi kan tro på.

>--

Hva' fa'en skal jeg til Jylland efter.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Claus Frørup

Dato : 23-11-08 22:50

> [...]

>wrote:
klip

>Det er den der halvtidsstilling hos DMI, du véd... ,-)

Ja... du har s'gi altid været lidt af en vindbøjtel

>Det er fandenhakkeme løgn! Fruen og jeg var henne i Lyngby og se
>juletræet blive tændt, og smage på Post-Pubs glögg. Ingen tog på vores
>linie i over 1 time!!

Ihh altså Folmer.... tsk.tsk-tsk
Først bliver du blændet af julelysene og så bliver du stangvissen....
Det var ikke lyserøde elefanter du så.... det var S-tog

>Et bøgeblad kan gøre det.

Jow jow... det er jo set før

>Hva' fa'en skal jeg til Jylland efter.

Jeg ved du kan Habla los dialektos i den kommune, så du falder nok
hurtigt til..

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-11-08 23:08

On Sun, 23 Nov 2008 22:50:20 +0100, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
wrote:

>Jeg ved du kan Habla los dialektos i den kommune, så du falder nok
>hurtigt til..

>--

Det der er jo udenjysk!!??

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Claus Frørup

Dato : 24-11-08 10:36

Isang tao pinangalanan, Folmer Rasmussen nagsulat:

>Det der er jo udenjysk!!??

Jow, jow.... men a tøws nok do fatter'et

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.