Tomgang - Peugeot 406 ??
Fra : Is

Dato : 21-11-08 19:21

Hej

Jeg har en Peugeot 406, ca 10 år gammel. Den er begyndt at have en
meget høj/svingende tomgangs hastighed.

det er værst når den er kold. nogle gange starter den med ca 3000 omd.
Hvis jeg bare sætter i gear, og kører uden at røre speeder, svinger
hastigheden med voldsomme ryk.

Der er ingen oplysninger i computeren om fejl.

Er der nogle der har bud på hvad der kan være årsagen ??

Erik Isager

Fra : Lars

Dato : 21-11-08 19:40

On Fri, 21 Nov 2008 19:21:12 +0100, "Is"
<detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> wrote:

> [...]
>hastigheden med voldsomme ryk.
>
>Der er ingen oplysninger i computeren om fejl.
>
>Er der nogle der har bud på hvad der kan være årsagen ??

Da min Citroen Xsara 2.0i af cirka samme årgang gjorde det samme var
det tomgangsregulatoren der var defekt. Det kunne heller ikke ses på
computeren.

** Lars

Fra : Kent Glerup

Dato : 21-11-08 19:53

Lars skrev:

> Da min Citroen Xsara 2.0i af cirka samme årgang gjorde det samme var
> det tomgangsregulatoren der var defekt. Det kunne heller ikke ses på
> computeren.

En klar mulighed. En hurtig ting er også at kontrollere spjældhuset for
belægninger. Nogle motorer opfører sig noget tosset når huset er godt
svinet til.

/Kent Glerup

Fra : Is

Dato : 21-11-08 19:54

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:4926fb55$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> hastigheden med voldsomme ryk.
>
> Der er ingen oplysninger i computeren om fejl.
>
> Er der nogle der har bud på hvad der kan være årsagen ??

Bør måske også lige oplyse at det er en benzin 1,8 SR