Gæstetoilet udvides med bruseniche
Fra : Carsten

Dato : 27-11-08 22:14

Jeg har nogle ideer til på en nem (og billig) måde at få udvidet mit
gæstetoilet med et disponibelt gang-areal, som så bliver en bruseniche. Jeg
er lidt i tvivl om mine ideer er mulige - og endnu mere om de er lovlige.
Jeg vil gerne have om nogle af jer kyndige måske vil tage et kig og komme
med råd og kommentarer. Forklarende tekst og billeder kan ses her:

http://toilet.rosenvej-88.dk

På forhånd tak,
Carsten

Fra : Martin Bak

Dato : 27-11-08 22:51

"Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lovlige. Jeg vil gerne have om nogle af jer kyndige måske vil tage et kig
> og komme med råd og kommentarer. Forklarende tekst og billeder kan ses

Det meste af din plan er fin. Gulvafløbet skal dog laves som et rigtigt
nedstøbt afløb. Der bør også være gulvafløb i det lavere liggende
toiletområde.
Af komforthensyn, og for din egen tilfredstillelse, bør du fræse
vandtilslutningen ind i væggen, så bruserens amatur sidder umiddelbart under
brusehovedet. Husk, du skal leve med det i mange år, og du ønsker ikke at en
eventuel fremtidig køber dømmer dit arbejde som fusk.
Der er ikke noget i vejen for at vandet tages fra håndvaskens
tilslutningsrør.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Carsten

Dato : 28-11-08 12:00

> Det meste af din plan er fin. Gulvafløbet skal dog laves som et rigtigt
> nedstøbt afløb. Der bør også være gulvafløb i det lavere liggende
> toiletområde.

Der er netop gulvafløb i toilet rummet og det var det afløb jeg havde
forestillet mig at bruserens gulv blot skulle "flyde over til" ? Er det ikke
muligt / lovligt ?

Med din "gulvafløb skal nedstøbes" så har du jo dermed også sagt "gulvet i
toilettet skal hugges op" i og med at bruserummets afløb jo skal kobles på
det i toiletrummet - right ? ..og så er vi oppe på de 100.000 kr. som jeg
snakkede om

Carsten

Fra : Carsten

Dato : 28-11-08 12:02

> Af komforthensyn, og for din egen tilfredstillelse, bør du fræse
> vandtilslutningen ind i væggen, så bruserens amatur sidder umiddelbart
> under brusehovedet.

Den betragtning kan jeg så ikke helt følge, idet amaturet i min opstilling
jo så vil sidde lige ved min venstre hånd = lige så nem tilgang som hvis jeg
skulle vende mig om ? right ? (jeg bruser mig altid med ryggen til
bruse-stangen)

Carsten

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 28-11-08 12:30