Labrador retriever avl
Fra : Jacob

Dato : 27-11-08 12:32

Jeg vil høre om der er nogle, som har erfaring med at bruge deres
hanhunde til avl. Hvordan kommer man i kontakt med ejere af tæver, som
er interesserede i parring?

Vi har selv en brun labrador retriever han, som vi gerne vil avle på.
Pluto er en sød og børnevenlig hanhund, som er 2 år gammel, vejer 38
kg og er flot og muskuløs.

Han er avlsgodkendt og sundhedstestet med flot resultat. Se fotos af
ham her http://brunlabrador.googlepages.com/.

Mvh
Jacob

Fra : Søren LH

Dato : 27-11-08 20:58

"Jacob" <jacobheister@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

---------------------

Forslag: Gå på nogle udstillinger med ham, og få evt. nogle præmier. Så vil
der måske være nogle avlere der henvender sig, når de ser hvor flot han er
og hvor godt et væsen han har. Alle data og resultater vil jo stå i
kataloget.

Mvh
Søren

Fra : Pwh

Dato : 27-11-08 21:40

Jacob, skrev:

> Han er avlsgodkendt og sundhedstestet med flot resultat. Se fotos af
> ham her http://brunlabrador.googlepages.com/.

Flot farve

/Jens

Fra : Lene Nielsen

Dato : 28-11-08 01:51

On 27 Nov., 20:32, Jacob <jacobheis...@gmail.com> wrote:
> [...]
> kg og er flot og muskuløs.
>
> Han er avlsgodkendt og sundhedstestet med flot resultat. Se fotos af

Du må ud og vise ham frem enten på udstillinger eller jagt, så
labrador opdrættere får en chance for at se ham.
Ikke for at tage modet fra dig, men de fleste hanner kommer aldrig i
avl, heller ikke selv om de er avlsgodkendt og sundhedstallene og
temperament er gode. Konkurrencen er hård, og de fleste opdrættere går
efter hunde med topplaceringer. Du skriver ikke noget om hans
udstillings/jagt resultater, de er vigtige.
Held og lykke med det Lene

Fra : battlefields

Dato : 28-11-08 12:49

"Jacob" <jacobheister@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Jacob

Hvis din hund har en DKK stamtavle og du er medlem af DRK, så kan du
annoncere ham på hanhundelisten her:
http://www.labradorhvalpeliste.dk/
Ellers er det som andre skriver, meget vigtigt at få vist ham frem, enten på
udstilling eller på markprøver. Glem ikke at Labradoren er en jagthund, så
bruge hunde i avlen, der ikke lever op til brugskravene er ikke nogen god
ide.
Hilsen Vibeke, Labradorejer siden 1966.

Fra : Jacob

Dato : 04-01-09 11:14

On 28 Nov. 2008, 12:48, "battlefields" <battlefi...@mail1.stofanet.dk>
wrote:
> [...]
> bruge hunde i avlen, der ikke lever op til brugskravene er ikke nogen god

Hej Vibeke,
tak for tippet. Pluto er på hanhundelisten nu hos Dansk Retriever
Klub:

http://www.labradorhvalpeliste.dk/hanhunde/09951-2006-Pluto.htm

Desuden har han fået sin egen hjemmeside:

http://www.labradoravl.dk

Mvh
Jacob