hjælpe til tastatur genveje
Fra : samir

Dato : 28-11-08 09:15

hej gruppe,

tak til alle dem der indtil nu har givet hurtige svar til mig - den
nye macbruger... kan godt mærke at jeg er meget vandt til windows og
windows genvejene..

så har brug for lidt hjælp her...

1. når jeg har trykket på den der orange minimeringknap på et vindue
hvordan får jeg så winduet op igen med tastatur genveje (i windows er
det alt-tab).

2. jeg fx åbne applikationer, fx safari, adobe og word, så er jeg jo
vandt til fra gamle windows dage, at hvert prgram havde sit eget
baggrundsbillede og ingen andre winduere kunne lappe ind over... hvad
gør jeg hvis jeg bare vil have en ren baggrundskærm uden at vinduere
fra safari og word blander sig med adobe??

samir

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 28-11-08 18:13

> [...]
> gør jeg hvis jeg bare vil have en ren baggrundskærm uden at vinduere
> fra safari og word blander sig med adobe??

Æble+alt+h skjuler alle andre end det program, du er i.
(Cmd+alt+h)
Æble+h skjuler det program, du er i.
(Cmd+h)

- Mikael

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 28-11-08 18:36

nospamtoMike [8000 C] skrev:

> Æble+h skjuler det program, du er i.
> (Cmd+h)

Det kan jeg ikke få iMovie 08 til. Kan du det?

Fra : Jonas Bo Jalling

Dato : 28-11-08 19:51

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Det kan jeg ikke få iMovie 08 til. Kan du det?

Heller ikke Thunderbird.

Mvh Jonas

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 28-11-08 20:01

Jonas Bo Jalling skrev:

> Heller ikke Thunderbird.

2.0.0.18 vil godt her :)

Fra : Jonas Bo Jalling

Dato : 28-11-08 20:14

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> 2.0.0.18 vil godt her :)

Underligt.. Min vil ikke (også 2.0.0.18)

Fra : Jonas Bo Jalling

Dato : 29-11-08 11:33

Jonas Bo Jalling skrev:

> Underligt.. Min vil ikke (også 2.0.0.18)

Og så alligevel. Idag vil den godt

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 29-11-08 01:54

> Det kan jeg ikke få iMovie 08 til. Kan du det?

Bruger det ikke - virker med FCP

Og så måtte jeg lige prøve, det virker fint med iMovie. 08/7.1.4

- Mikael

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 29-11-08 12:25

nospamtoMike [8000 C] skrev:

> Bruger det ikke - virker med FCP
>
> Og så måtte jeg lige prøve, det virker fint med iMovie. 08/7.1.4

Det var når jeg gerne ville optage fra firewirekamera. Når det kører,
vil den ikke putte sig så man kan lave noget andet imens :)

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 29-11-08 16:14

On 28/11/08 17.14, samir wrote:
> 1. når jeg har trykket på den der orange minimeringknap på et vindue
> hvordan får jeg så winduet op igen med tastatur genveje (i windows er
> det alt-tab).

cmd+tab frem til programikonet, hold cmd nede og tast alt.
--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk