Baggrundsbillede placering top 29px
Fra : Christian Kragh

Dato : 28-11-08 02:51

Hej.

Jeg har prøvet og prøvet at få et baggrundsbillede placeret som følger og
har efterhånden set mig blind på det.
Kan være fordi klokken er mange...

Jeg kan ikke få følgende linje til at virke i FF, men i IE kører det bare.
Koden er valideret...
a {
background: url("../gfx/barbutton.png") no-repeat top left;
}
a:hover {
background: url("../gfx/barbutton.png") no-repeat -29px left;
}

Hvis jeg erstatter -29px med bottom virker det, men jeg har 10 billeder i
den grafikfil så jeg ville gerne bruge placeringen på billedet.

Christian

Fra : Allan Vebel

Dato : 28-11-08 23:43

Christian Kragh skrev:

> Jeg har prøvet og prøvet at få et baggrundsbillede
> placeret

Jeg har gjort det på http://vebel.dk med den blå
blomst nederst til højre - prøv at se hvordan jeg har
lavet det.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Christian Kragh

Dato : 01-12-08 16:04

> Jeg har gjort det på http://vebel.dk med den blå
> blomst nederst til højre - prøv at se hvordan jeg har
> lavet det.

Super...
Min egen kode der ligner din til forvæksling indeholder åbenbart en
stave/slåfejl et sted så jeg prøvede at lave en copy paste af dit og vupti
så kom den til at stå som din side.
Det virker lidt underligt, men nu laver jeg det på en anden måde med 2
baggrundsbilleder.

Tak

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-12-08 23:28

Christian Kragh skrev:

> Det virker lidt underligt, men nu laver jeg det på
> en anden måde med 2 baggrundsbilleder.

Giv lige et link, så vi kan se det i virkeligheden!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk