Tysklands sommerkonge slået af sang i inte~
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-11-08 20:39

TYSKLANDS SOMMER-KONGE BLEV SLÅET I 10. AFSNIT

I det ugentlige søndags-slagermusikshow "Immer Wieder Sonntags" på ARD i
Tyskland har man som sædvanligt sommeren igennem stemt på ugens sommerkonge.
det har foregået på den måde at man i starten af showet præsenterede to
sommersange og tyskerne blev herefter bedt om udsendelsen nigennem at stemme
via telefon og vist også internet. til sidst i udsendelsen præsenterede man
vinderen med procentsats. Sangerenren blev herefter ugens sommerkonge
skråstreg -dronning. I næste uges program blev vinderen præsenteret igen, nu
med en udfordrer. Herefter samme procedure. Sådan foregik det i alle årets
12 udsendelser. Sidste år var det jo Franziska Franzi som sensationelt vandt
i alle sommerens afsnit med sin fabelagtigt gode "Sommergefuhl".

Jeg fik ikke set alle dette års afsnit. De ligger på video-bånd. Jeg har set
de første 9 afsnit og i dem alle vandt Florian Fesl med sin "Sommer ohne
ende". Det har jeg aldrig kunne forstå være muligt. Det er så ringe en sang
at det er forfærdeligt. Han vandrer rundt på scenen med sin harmonika i en
typisk spillemandsmelodi. Yrggghhhhhhh....... Spillemandsmusik skal man
altså ikke have for meget af, så virker det kvalmende. Men her skulle vi
trækkes med den sang i samfulde 9 uger. MEN NU
har jeg lige set afsnit 10 hvor jeg også troede at han vandt. Men så skete
der noget. Han havde nok troet at han vandt alle ugerne ligessom Franzi
sidste år. Men nixen bixen. den gik ikke Flori. Han blev nemlig slået på 10.
uge af en sang som hed "Santa Rosa" som var i international kvali-klasse.
Vil i ikke give mig ret hvis i lytter her. Den her sang vandt i det 10.
afsnit med over 60% af stemmerne. Har ikke set de sidste to afsnit. Jeg tror
nok han vandt i resten af afsnittene. er der nogen der ved mere om det?
Lyt lige om dette ikke er en kvali-vinder:

TYSKLANDS SOMMERKONGE
http://www.youtube.com/watch?v=riUkqqvwFK0&feature=related

Yrghhhhhh - her er den gyselige vinder i de første 9 afsnit - godt den blev
slået
http://www.youtube.com/watch?v=SPd-mFdLi1Y

Hilsen Åge

Fra : Sv-e

Dato : 23-11-08 20:56

Åge Halldorsson wrote:
> Lyt lige om dette ikke er en kvali-vinder:

Hvordan kommunikere du udover skrift, tegnsprog ?

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-08 21:02

"Sv-e" <sv-eFJERN@sv-e.dk> wrote in message

> Hvordan kommunikere du udover skrift, tegnsprog ?

En båndsløjfe med tyske schlagerhits fra 60'erne

Fra : Sv-e

Dato : 23-11-08 23:29

Alex Linaa wrote:
> En båndsløjfe med tyske schlagerhits fra 60'erne

Geil.....

Fra : Holst

Dato : 23-11-08 21:11

Åge Halldorsson wrote:

> Vil i ikke give mig ret hvis i lytter her.

Ja, Åge, jeg er helt enig med dig. Der er efter min mening absolut ingen
tvivl om, at "Santa Rosa" er et langt bedre nummer end "Sommer ohne
Ende". Det kan kun overraske, at den ikke fik mere end over 60 % af
stemmerne.

Men når det er sagt, må jeg indrømme, at jeg har svært ved at sætte
betegnelsen "kvali-vinder" på nummeret "Santa Rosa". Jeg synes, at begge
numre er ganske forfærdelige og begge umiddelbart metervare inden for
disse genrer, som jeg sædvanligvis holder mig længst muligt fra.

Åh, hvilken lise! Nu blev Fesl endelig færdig. Må jeg så anbefale andet
langt bedre tysk musik:

http://www.youtube.com/watch?v=4mBHuBzuMt8

eller

http://www.youtube.com/watch?v=Rg6rty4KaQs

eller

http://www.youtube.com/watch?v=eaScyfSHc-Y

Det kan redde aftenen og tyskernes ære :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-11-08 21:34

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i meddelelsen

> Åh, hvilken lise! Nu blev Fesl endelig færdig.

SV: Ja, det var dejligt, ikke. Jeg har sjældent hørt noget lignende jammer.

> Må jeg så anbefale andet langt bedre tysk musik:

SV: Jo tak, helt sikkert, det lyder spændende

> [...]
>
> eller
>
> http://www.youtube.com/watch?v=eaScyfSHc-Y
>
> Det kan redde aftenen og tyskernes ære :)

SV: Huuuuu ha. Det støjer sateme godt nok noget. Jeg har aldrig set de
grupper i tyske musikshow?. Håber heller ikke at jeg kommer til det.
Jeg sætter det i bås, som værende værre end Florian Fesl. Og det siger ikke
så lidt. uha uha uha. Desværre. Jeg kan højst gå med til dette:

DJ OTZI og NICK P. med det hit der går hen over Europa i øjeblikket. I
Holland synges den af "Jannes" og i Danmark af "Kandis".
Kan den bruges som et kompromis?. Den er ret vild. Kandis har undtagelsesvis
forladt sin stil i deres udgave.
http://www.youtube.com/watch?v=A_8dn_HykqI

Her er en gruppe som hedder HØHNER. Den er meget kendt også blandt pop-folk
http://www.youtube.com/watch?v=55spyp0t5rg&feature=related

Kan de gå an ?

Hilsen Åge

Fra : Steen BJ