The White Album på "tilbud" på Ebay ;-)
Fra : Ukendt

Dato : 22-11-08 15:37

Hvis du ikke lige ved, hvad du skal stille op med dine spareskillinger, så
er der et godt tilbud på Ebay indtil i morgen.
Det drejer sig om The White Album med løbenummeret 0000005.
De originale White Albums var jo nummeret individuelt på coveret tilbage i
1968. De 4 første tilhører de enkelte medlemmer af the Beatles og efter
sigende "neglede" John Lennon 0000001
Så det er givet det eksemplar af the White Album med det laveste løbenummer,
der kommer ud i fri handel.
I skrivende stund er den budt op på en bagatal af 14.000 £. Her er linket
til auktionen:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110312162347
Desværre har mit eksemplar nummeret 0605127, så der går nok et par dage, før
den kan indbringe svimlende summer

Fra : Per H

Dato : 22-11-08 15:48

On Sat, 22 Nov 2008 15:37:25 +0100, "Allan Krautwald"
<allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev:

>til auktionen:
>http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110312162347
>Desværre har mit eksemplar nummeret 0605127, så der går nok et par dage, før
>den kan indbringe svimlende summer

Hvor ser du det nummer?
Jeg kan ikke se noget på mit album

Hørte en udsebndelse forleden, hvor de sagde at exemplar numrene
blev stoppet, da det blev for pjattet.

per

Fra : Per H

Dato : 22-11-08 15:49

On Sat, 22 Nov 2008 15:37:25 +0100, "Allan Krautwald"
<allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev:

>den kan indbringe svimlende summer

Nå så lige den på ebay.

på mit album er navnet bare trykt på, alså ikke præget ned.

per

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-08 15:57

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

> på mit album er navnet bare trykt på, alså ikke præget ned.
>
> --

Hmmm hvornår stammer dit eksemplar fra?

Fra : Per H

Dato : 22-11-08 16:06

On Sat, 22 Nov 2008 15:56:50 +0100, "Allan Krautwald"
<allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Hmmm hvornår stammer dit eksemplar fra?

Der er faktisk ikke noget årstal på.men på ryggen står der
sebx-11841

per

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-08 16:29

> Der er faktisk ikke noget årstal på.men på ryggen står der
> sebx-11841

På ryggen af min står der:
Stereo PCS 7067
og på selve etiketten på pladen står der 1968

Fra : Max

Dato : 22-11-08 16:43

Hej Allan

> og på selve etiketten på pladen står der 1968

Der står også 1968 på CD'erne. Min LP udgave er en
senere tysk presning, den originale 1968 udgave blev
slidt op og udskiftet for mange år siden. Den eneste
originaludgivelse jeg har tlbage er en monoudgave
af Help der næsten ikke kan hænge sammen mere.

På den tyske udgave står der på ryggen C192-04 173/74

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 22-11-08 16:51

On Sat, 22 Nov 2008 16:28:31 +0100, "Allan Krautwald"
<allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

>På ryggen af min står der:
>Stereo PCS 7067
>og på selve etiketten på pladen står der 1968

min plade er selv. hvid og etiketten mørk bordox. men der står ikke
noget årstal, Plademrk Capitol

per

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-08 16:55

> min plade er selv. hvid og etiketten mørk bordox. men der står ikke
> noget årstal, Plademrk Capitol
> --

Uden at skulle gøre mig til ekspert på forskellige presninger, så lyder det
som en 70'er genudgivelse fra USA.
Min er almindelig sort vinyl, etiketten er Apple, men PCS 7067 er et
Parlophone nummer, som de jo i realiteten havde kontrakt med på trods af
Apple mærkaten.

Fra : Per H

Dato : 22-11-08 17:05

On Sat, 22 Nov 2008 16:54:56 +0100, "Allan Krautwald"

det er vist noget EMI industri i usa.

Andre herinde der har den i hvid vinyl?

per

Fra : Max

Dato : 22-11-08 17:05

Hej Per

> min plade er selv. hvid og etiketten mørk bordox. men der står ikke
> noget årstal, Plademrk Capitol

Så er den lavet efter 1978.

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 22-11-08 17:13

On Sat, 22 Nov 2008 17:04:48 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev:

>Hej Per

>Så er den lavet efter 1978.

tror faktisk at jeg har haft en enden udgivelse, men jeg har jo solgt
mange lpér da man opfant cdén. Selv den med stones med det spec.
coveromslag, som man kunne ændre på, ved at dreje det lidt.
http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://bp0.blogger.com/_6ZlZdFezLaA/SCLro9nt3PI/AAAAAAAABZI/dPa3cvUMwdU/s400/satanic%2Bmajesties%2B-%2Brolling%2Bstones%2B3.jpg&imgrefurl=http://records.pjf.org.uk/2008/05/rolling-stones-their-satanic-majesties.html&usg=__RWjTOs2_c6NCfW34CabEf4-uiT4=&h=300&w=400&sz=56&hl=da&start=77&um=1&tbnid=LGS5rWLwSa-_lM:&tbnh=93&tbnw=124&prev=/images%3Fq%3Drolling%2Bstones%26start%3D60%26ndsp%3D20%26um%3D1%26hl%3Dda%26lr%3D%26newwindow%3D1%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:da:official%26hs%3DMyF%26sa%3DN
Lidt ærgeligt, for det er jo samlervare idag.

per

Fra : Max

Dato : 22-11-08 17:38

Hej Per

> Lidt ærgeligt, for det er jo samlervare idag.

Rigtig mange af mine LP'er også væk idag, men det er
så fordi de er blevet slidt op.

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-11-08 17:15

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen
> Hvis du ikke lige ved, hvad du skal stille op med dine spareskillinger, så
> er der et godt tilbud på Ebay indtil i morgen.

Der er ingen grund til at spamme gruppen til med tråde om det samme emne. Vi
har to andre Beatles-tråde

Fra : Per H

Dato : 22-11-08 17:24

On Sat, 22 Nov 2008 17:14:32 +0100, Åge Halldorsson
<aa.h@post.tele.dk> skrev:

>"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

>Der er ingen grund til at spamme gruppen til med tråde om det samme emne. Vi
>har to andre Beatles-tråde

Er det ik først nu den spammes?

per

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-11-08 17:26

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Er det ik først nu den spammes?
> --
>
> Mvh
>
> per

-----

det var bedre at holde sig til de to Beatle-tråde som er. Det andet er ren
spam.

Fra : Max

Dato : 22-11-08 17:40

Hej Åge

> det var bedre at holde sig til de to Beatle-tråde som er. Det andet
> er ren spam.

Gad vide hvor mange samtidige tråde du har startet om
sammen emne igennem tiderne, det kan ikke være få.

--
Mvh Max

Fra : Peter Heide

Dato : 22-11-08 20:03

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> "Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen

Klap i Åge. Kunne du ikke samle alt dit schlager-slam i EEN tråd en gang om
året ? Det tro jeg mange ville sætte pris på .

Fra : Per H

Dato : 22-11-08 21:04

<aa.h@post.tele.dk> skrev:

>"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen
>

>Der er ingen grund til at spamme gruppen til med tråde om det samme emne. Vi
>har to andre Beatles-tråde

Syndtes det er fint sådan her, det var da nemt at finde linket igen,
hvis man nu skulle byde

per

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-08 23:26

> Syndtes det er fint sådan her, det var da nemt at finde linket igen,
> hvis man nu skulle byde
> --

Klart og trådene handler jo ikke om det samme.

Fra : Peter Heide

Dato : 22-11-08 20:09

> [...]
> http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110312162347
> Desværre har mit eksemplar nummeret 0605127, så der går nok et par dage,

Interessant at følge auktionen det næste døgns tid + - tror sagten den kan
blive solgt for 20.000 £ . Et helt unikt eksemplar.

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-08 20:11

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Interessant at følge auktionen det næste døgns tid + - tror sagten den kan
> blive solgt for 20.000 £ . Et helt unikt eksemplar.

Ja absolut. Men det er godt nok en voldsom pris

Fra : Peter Heide

Dato : 23-11-08 19:03

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Ja absolut. Men det er godt nok en voldsom pris

oppe på 15.200 £ nu og et par timer tilbage. spændende om der kommer kamp op
til målstregen

Fra : Infinity

Dato : 23-11-08 21:20

Allan Krautwald wrote:
> [...]
> Desværre har mit eksemplar nummeret 0605127, så der går nok et par
> dage, før den kan indbringe svimlende summer

Yderst interessant tråd, tak for den, nu £16,200.00

Bemærk at den blev udbudt til 800 £
Men jeg synes coveret er lidt fejlfarvet.

--
/Infinity

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-08 21:23

"Infinity" <no-infinity@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Yderst interessant tråd, tak for den, nu £16,200.00
>
> Bemærk at den blev udbudt til 800 £
> Men jeg synes coveret er lidt fejlfarvet.
>
> --
Ja det er sgu mange penge og selvom den er det laveste nummer, der sikkert
kommer i udbud, hvis da ikke en af beatlerne sælger deres, så er det altså
hul i huen, at byde så mange penge for en plade.
Det skulle ikke undre mig om den kommer over 20.000£.
Auktionen løber ud kl. 22.43

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-08 22:44

> [...]

> Yderst interessant tråd, tak for den, nu £16,200.00
>
> Bemærk at den blev udbudt til 800 £
> Men jeg synes coveret er lidt fejlfarvet.

Så sluttede auktionen med et bud på 19.201£ svarende til ca. 170.000 kr.
Gosh