BEATLES DR1 iaften
Fra : Ukendt

Dato : 22-11-08 11:14

Den 22. november 2008 kl. 20:30 - 22:30 på DR1
Kategori: Musik (Pop & Rock m.m.).
The Beatles hvide dobbeltalbum fylder 40 i dag. I den anledning har toppen
af dansk musik sat sig for at fejre det skelsættende album med en koncert i
Forum Horsens. Alle albummets 30 numre vil blive fremført af bl.a. Aura,
Kira Skov, Erann, Michael Falch, Julie, Lars Lilholt, Caroline Henderson og
grupper som Outlandish og Magtens Korridorer. Herudover er der udenlandske
navne som Gavin DeGraw, Bo Kaspers Orkester og den nye svenske duo,
Wildbirds og Peacedrums. Programmet sendes live fra Horsens, og mon ikke
alle Beatles-fans og musikelskere vil nynne med, når vi skal genhøre
klassikere som "Back in the USSR", "Ob-La-Di, Ob-La-Da", "Honey Pie" og
"Sexy Sadie". Det hele bindes sammen og præsenteres af den engelske
MTV-vært, Ray Cokes.

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-08 11:42

"Eque" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> klassikere som "Back in the USSR", "Ob-La-Di, Ob-La-Da", "Honey Pie" og
> "Sexy Sadie". Det hele bindes sammen og præsenteres af den engelske

Gad vide hvem der skal fremføre Revolution no. 9

Fra : Ralph

Dato : 22-11-08 23:41

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
> Gad vide hvem der skal fremføre Revolution no. 9

Det var Mike Sheridan - til UG+ og stjerne.

Jeg var godt underholdt, ok der var da et par kiksere, Krebs, Teitur (selvom
han da ER charmerende) og Falch kan ikke synge når han er ædru. Selv Storm
syntes jeg ramte plet - for een gangs skyld.

Per From styrer......, men hvor var S.P. ?

--
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-08 23:44

> [...]
> syntes jeg ramte plet - for een gangs skyld.
>
> Per From styrer......, men hvor var S.P. ?

Er enig i dine vurderinger
Godt at Per Frost ikke spilder sin på Peter A.G. længere

Fra : Martin Bak

Dato : 23-11-08 00:03

> Det var Mike Sheridan - til UG+ og stjerne.

Selv Storm
> syntes jeg ramte plet - for een gangs skyld.

Det kan du da ikke mene??? Musikken var faktisk ok, men sangen var det mest
kiksede i hele showet. Hun havde ingen chance for at nå hverken op eller ned
hvor hun skulle, og det var tydeligt at hun også¨selv var klar over det. Det
var aftenens absolut ringeste performance hørt med mine ører. Skandaløst
dårligt synes jeg faktisk.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Max

Dato : 23-11-08 00:12

Hej Martin

> det mest kiksede i hele showet. Hun havde ingen chance for at nå
> hverken op eller ned hvor hun skulle, og det var tydeligt at hun

Hun blev næsten slået af den udgave af Bungalow Bill der blev
prøvet fremført.

--
Mvh Max

Fra : Max

Dato : 22-11-08 18:34

Hej Eque

> The Beatles hvide dobbeltalbum fylder 40 i dag. I den anledning har

Og albumet With The Beatles fylder 45 idag.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-08 18:35

> Og albumet With The Beatles fylder 45 idag.

Jeps og det udkom samme dag de skød JFK i Dallas.

Fra : Max

Dato : 22-11-08 18:43

Hej Allan

> Jeps og det udkom samme dag de skød JFK i Dallas.

Ja, jeg husker faktisk begge ting.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-08 19:56

> Hej Eque

> Og albumet With The Beatles fylder 45 idag.

OK. Er ikke så meget fan af The Beatles som sådan,
velvidende de for mit vedkommende mest stod for
det vi lidt mangler idag. Nemmelig iørefaldende
melodier som ofte havde en anden vinkel end ellers.
Derfor de har overlevet stort tror jeg bla.

Jeg skal også optage Michael Bublê som kommer
på Charlie senere. TV burde sende endnu flere
musik-shows.

Fra : Hauge

Dato : 22-11-08 20:45

Eque wrote:
> Den 22. november 2008 kl. 20:30 - 22:30 på DR1

Efter at have hørt de første 3 numre, kan man konstatere at det er en parodi
på en koncert. Magen til uduelige dårlige grupper skal man lede længe efter.
Godt man har andre kanaler at vælge.. Synd for Beatles' musik..

Mvh Hauge

Fra : Per H

Dato : 22-11-08 21:02

On Sat, 22 Nov 2008 20:44:37 +0100, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
skrev:

>Efter at have hørt de første 3 numre, kan man konstatere at det er en parodi
>på en koncert. Magen til uduelige dårlige grupper skal man lede længe efter.
>Godt man har andre kanaler at vælge.. Synd for Beatles' musik..

Ja jeg har også taget en pause midt the storm.

per

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-11-08 21:03

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> parodi på en koncert. Magen til uduelige dårlige grupper skal man lede
> længe efter. Godt man har andre kanaler at vælge.. Synd for Beatles'

__

SKANDALE AF DIMENSIONER
Så lige lidt af det. I mine øjne skråstreg ører er det en skandale af
dimensioner. Havde Beatles været døde, tror jeg de havde roteret i gravene.
Det er tæerkrøllende pinligt.
BORTSET FRA da jeg skulle til at slukke. Da skulle de spille "Obladi oblada"
en af de sange hvor Beatles til stor skamfuldhed for nutidens såkaldte
beatles-fans
begav sig ind i slagermusikkens verden.
Det skulle jeg se.
Det var sjovt. Da den startede var der assusiationer til de store tyske
slagershovs. det lå i luften. Der var rytme i slagermusik-takt, velfriserede
mænd som blæste løs i trompeter,
en Julie Betelsen der på ægte tysk smilende "Franziska Franzi"-maner sang
naturligt og smilede løs, uden nogen for for det velkendte skrigeri. Selve
udførelsen var nøjagtigt som i
de store tyske slagermusikshow. Og til slut bukkede man pænt til publikum.
hahahah. Nå men det var jo også en af de få sange hvor Beatles tog en
smuttur over
i slagermusikken. Det var så godt udført at det gav kuldegysninger.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-08 21:37

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> wrote in message

> SKANDALE AF DIMENSIONER
> Så lige lidt af det. I mine øjne skråstreg ører er det en skandale af
> dimensioner. Havde Beatles været døde, tror jeg de havde roteret i
> gravene.

To af dem er faktisk døde, bare til din oplysning.

> [...]
> velfriserede mænd som blæste løs i trompeter,
> Og til slut bukkede man pænt til publikum.

Hvad har det med musikken at gøre? Musik skal ind gennem ørerne, ikke gennem
øjnene.

> hahahah. Nå men det var jo også en af de få sange hvor Beatles tog en
> smuttur over
> i slagermusikken. Det var så godt udført at det gav kuldegysninger.

LOL

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-11-08 22:10

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> LOL

SV: Sjovt nok var Beatles ikke selv flove over det.

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-08 22:15

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> wrote in message

> SV: Sjovt nok var Beatles ikke selv flove over det.

Jo faktisk: "According to studio engineer Geoff Emerick, John Lennon openly
hated the song, calling it "Paul's granny shit."

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Ob-La-Di,_Ob-La-Da

Og hold kæft hvor er jeg enig med Lennon :)

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-08 22:39

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> SKANDALE AF DIMENSIONER
> Så lige lidt af det. I mine øjne skråstreg ører er det en skandale af
> dimensioner.

Du troede vel ikke det var en Beatleskoncert ?
Eller også har du heller ikke læst i programmet
hvad det gik ud på.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-11-08 23:14

"Eque" <-> skrev i meddelelsen

> Du troede vel ikke det var en Beatleskoncert ?
> Eller også har du heller ikke læst i programmet
> hvad det gik ud på.

Hvis du tænker dig om så kan du jo nok forstå at jeg ikke troede det, da jeg
fortalte om at Julie sang Obladi oblada

Hilsen Åge

PS: Julie var ikke det 5. medlem i Beatles

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-08 09:22

> Hvis du tænker dig om så kan du jo nok forstå at jeg ikke troede det, da
> jeg fortalte om at Julie sang Obladi oblada

Man behøver ikke tænke sig om, når man skal
genkende din indstilling til andet end Schlager-stilen *S*.

> PS: Julie var ikke det 5. medlem i Beatles

Jeg synes Julie er en 'sej tøs'.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-11-08 11:08

"Eque" <-> skrev i meddelelsen

> Jeg synes Julie er en 'sej tøs'.

Hun gjorde det rigtigt godt. Altså sang. Hvis hun kan fortsætte i den stil
som hun havde gang i med Obladi oblada, så har hun helt klart en stor
karriere foran sig i Tyskland. Ligesom med Gitte Hænning og Dorthe Kollo.
Hun kan jo godt synge slager, hvis hun vil. Altså synge slager. Og så skal
hun lige lære tysk selvfølgelig.
Hun skal i hvert fald nok komme med i MUSIKANTENSTADL og FESTE DER
FOLKSMUSIK og IMMER VIEDER SONNTAGS. Det er der ingen tvivl om. Det lykkedes
jo for Vikingarna, som kom til at hedde DIE VIKINGER.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-08 22:37

> [...]
> parodi på en koncert. Magen til uduelige dårlige grupper skal man lede
> længe efter. Godt man har andre kanaler at vælge.. Synd for Beatles'

Det kan vel næppe komme bag på nogen,
det ikke er en Beatles-koncert, men kunstnere,
som fortolker Beatles sangene..
Mao, forventningerne var sat for højt.

Fra : Hauge

Dato : 22-11-08 22:42

Eque wrote:
> Det kan vel næppe komme bag på nogen,
> det ikke er en Beatles-koncert, men kunstnere,
> som fortolker Beatles sangene..

Øhm.. Logisk nok..

> Mao, forventningerne var sat for højt.

Hvis mine forventninger skulle sættes lavere, så røg vi 150% under Heino og
lign.. Men ok, der er alligevel ingen danske kunstnere der er til at holde
ud at høre på, så jeg vidste jo hvad jeg "gik" ind til..

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-11-08 23:17

> Hvis mine forventninger skulle sættes lavere, så røg vi 150% under Heino

SV: Hvad er der nu galt med Heino. Har han tisset på din sukkermad

> Men ok, der er alligevel ingen danske kunstnere der er til at holde ud at
> høre på,

SV: Du kan bare lytte til de rigtige danske sangere, såsom Ebbe Frank,
Christian Møldrup og Rene Frans. Så kan man
sagtens tåle at lytte til danske sangere.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-08 09:26

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan bare lytte til de rigtige danske sangere, såsom Ebbe Frank,
> Christian Møldrup og Rene Frans. Så kan man
> sagtens tåle at lytte til danske sangere.

Det er vel ikke op til 'nogen' at afgøre, hvem der
er en 'rigtig sanger', og det er ikke rimeligt at sige,
ingen danskere kan synge eller er værd at høre på.
Nok er landet lille, men hvis man kunne sætte tal på,
så tror jeg gennemsnittet ville ligge som alle andre steder.

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-08 09:24

> Øhm.. Logisk nok..

Burde det være. Men jeg synes
folks reaktion på programmet kunne
tyde på noget andet.

> der er alligevel ingen danske kunstnere der er til at holde ud at høre på,
> så jeg vidste jo hvad jeg "gik" ind til..

Kunsten har ødelangt mangt en god smag.

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-08 23:25

"Eque" <-> skrev i en meddelelse

> Det kan vel næppe komme bag på nogen,
> det ikke er en Beatles-koncert, men kunstnere,
> som fortolker Beatles sangene..
> Mao, forventningerne var sat for højt.

Næeh jeg gik til det uden forventninger og med så som den måske eneste her
meddele, at jeg i det store og hele fandt showet og fortolkningerne af
Beatles-sangene gode.
Men der var selvfølgelig enkelte skønhedspletter, hvem fanden i fænghullet
havde fået den ide at lade den evigt brægende Poul Krebs skamride et
Beatles-nummer og så kunne den gode Teitur ikke ramme tonen i hans sang.

Men alt i alt et udmærket show, hvor nogle lagde sig pænt tæt op af
originalerne, mens andre lavede forfriskende nyfortolkninger.

Og så skal jeg lige hilse og sige, at jeg normalt ikke bryder mig om cover
versioner af Beatles sange

Og så endelig kan jeg konstatere endnu engang at Ray Cokes er GUD

Fra : Martin Bak

Dato : 22-11-08 23:32

> [...]
> havde fået den ide at lade den evigt brægende Poul Krebs skamride et
> Beatles-nummer og så kunne den gode Teitur ikke ramme tonen i hans sang.

Jeg synes at det var en rigtig god fortolkning.
Til gengæld var Storm tåkrummende pinlige.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-08 23:42

> Jeg synes at det var en rigtig god fortolkning.

Teitur eller Krebs?

Fra : Martin Bak

Dato : 22-11-08 23:58

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Teitur eller Krebs?

Teitur

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-08 00:09

> Teitur
>
> --
Okay det er så din opfattelse fair nok.

Fra : Peter T.

Dato : 23-11-08 09:06

In article <49288710$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, "Allan
Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> says...

> Næeh jeg gik til det uden forventninger og med så som den måske eneste her
> meddele, at jeg i det store og hele fandt showet og fortolkningerne af
> Beatles-sangene gode.
[snip]

En af mine allerbedste venner var chefmakeupper på showet, så jeg måtte
jo se det, hvilket ikke gjorde noget, da jeg altid har syntes godt om
beatles. Men da jeg forleden erfarede, at det var i Horsens, så tænkte
jeg, at det garanteret var sødsuppeudgaver af deres numre. For af en
eller anden grund er chancen for udfordrende kunst i provinsen svært
lille. Og jeg syns jeg fik ret. Bortset fra den svenske duo med
revolution #9, blev der kørt på rutinen og det sikre.
Jeg havde forventet, at de forskellige kunstnere havde optrådt med egne
bands. Men med backingbandet med Per Frost i spidsen, så var der ikke
levnet mange chancer til udskejelser og rigtig personlige fortolkninger,
hvilket jeg fandt ærgerligt.

> Og så endelig kan jeg konstatere endnu engang at Ray Cokes er GUD

Enig. Jeg savnede dog den gamle sponanitet hos ham, da alt hvad han
sagde åbenbart var indøvet på forhånd (teksningen var i hvert fald på
plads omend den rodede rundt i det nogle gange).

--
Peter T.

Chup chup chup!

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-08 09:31

"Peter T." <usenet170908@hotmail.INVALIDcom> skrev i en meddelelse

> For af en
> eller anden grund er chancen for udfordrende kunst i provinsen svært
> lille.

Hvis man skal gøre det folkelige og kommercielle til
noget så 'moderne' som 'udfordrende kunst', så vil
det ikke lykkes nogen steder.

Fra : Peter T.

Dato : 23-11-08 09:41

In article <492914b7$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, "Eque" <->
says...

> Hvis man skal gøre det folkelige og kommercielle til
> noget så 'moderne' som 'udfordrende kunst', så vil
> det ikke lykkes nogen steder.

Det kan diskuteres. Men fortolkningerne havde en udtalt mangel på
personlighed.

--
Peter T.

Chup chup chup!

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-08 16:15

> [...]

> det ikke lykkes nogen steder.

Det kan diskuteres. Men fortolkningerne havde en udtalt mangel på

Det kan diskuteres. Julie Berthelsen har altid
været noget specielt. Hun er nok også den eneste, som
har udnyttet en enestående chance for at blive til
andet end bare en kort tids berømmelse.

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-08 09:43

"Peter T." <usenet170908@hotmail.INVALIDcom> skrev i en meddelelse
In article <49288710$0$15878

Enig. Jeg savnede dog den gamle sponanitet hos ham, da alt hvad han
sagde åbenbart var indøvet på forhånd (teksningen var i hvert fald på
plads omend den rodede rundt i det nogle gange).

Næeh sådan var det ikke. Grunden til at tekstningen rodede rundt var jo
netop, at han utallige gange gik ud over sit manus og improviserede på livet
løs.
Men hvorfor pokker har vi dog ikke sådan en type i dansk TV.

Fra : Peter T.

Dato : 23-11-08 09:51

In article <492917b9$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, "Allan
> [...]

> netop, at han utallige gange gik ud over sit manus og improviserede på livet

Ja, det tror jeg faktisk du har ret i.

> Men hvorfor pokker har vi dog ikke sådan en type i dansk TV.

Ja. Eller Marcel Vanthilt eller Paul King. Begge var superdygtige og
kunne deres kram. :)

--
Åge Halldorsson i dk.kultur.musik d. 22/11/08:

"Der er ingen grund til at spamme gruppen til med tråde om det samme
emne. Vi har to andre Beatles-tråde"

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-08 09:56

"Peter T." <usenet170908@hotmail.INVALIDcom> skrev i en meddelelse
In article <492917b9$0$15890

Ja. Eller Marcel Vanthilt eller Paul King. Begge var superdygtige og
kunne deres kram. :)

--
Osse dem ja...og den søde Pip Dan

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 23-11-08 07:21

Allan Krautwald skrev:

> Men hvorfor pokker har vi dog ikke sådan en type i dansk TV.

Det kan da være, du kan importere ham. I England er Ray Cokes en "has-
been".

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-08 15:22

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

Det kan da være, du kan importere ham. I England er Ray Cokes en "has-
been".

I know. Men kan blot ikke huske hvorfor han blev smidt ud?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-11-08 15:44

Allan Krautwald skrev:

> Men hvorfor pokker har vi dog ikke sådan en type i dansk TV.

Det kan da være, du kan importere ham. I England er Ray Cokes en "has-
been".

Eller fordi... Hvis vi havde en, ville han blive kritiseret, til vi ikke
havde ham mere.

M.V.H....Benny..