Mere a la CTHD, Hero, HOFD
Fra : Jim Andersen

Dato : 24-11-08 18:47

Jeg nød Crouching Tiger Hidden Dragon, Hero, og House of Flying Daggers.

Er der ellers nogen åndeløst smukke film af samme skuffe jeg burde se?

/jim

Fra : Bjørn

Dato : 24-11-08 23:15

Jim Andersen wrote:
> Jeg nød Crouching Tiger Hidden Dragon, Hero, og House of Flying Daggers.
>
> Er der ellers nogen åndeløst smukke film af samme skuffe jeg burde se?
>
> /jim

Ja, du burde se Tomme Huse, som er en asiatisk film også, men ikke en
kampsportsfilm som ovennævnte. Den er imidlertid utroligt overraskende
og aldrig forudsigelig. Nå ja, så er der naturligvis alt af Kurosawa at
gå igang med. Start med De 7 Samuraier.

Kh
Bjørn

Fra : Jim Andersen

Dato : 26-11-08 10:22

"Bjørn" <studio@smalbro.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, du burde se Tomme Huse, som er en asiatisk film også, men ikke en
> kampsportsfilm

Kampsportelementet er ikke det vigtigste.

> som ovennævnte. Den er imidlertid utroligt overraskende og aldrig
> forudsigelig.

Det lyder fint.

> Nå ja, så er der naturligvis alt af Kurosawa at gå igang med. Start med De
> 7 Samuraier.

Der er da ikke meget bullettime i dén?

Fra : Jim Andersen

Dato : 24-01-09 13:08

> Ja, du burde se Tomme Huse, som er en asiatisk film også, men ikke en
> kampsportsfilm som ovennævnte.

Set. Spændende, anderledes, men ikke lige hvad jeg var på jagt efter.

/jima

Fra : Optimus Prime

Dato : 25-11-08 08:55

Jim Andersen skrev:
> Jeg nød Crouching Tiger Hidden Dragon, Hero, og House of Flying Daggers.
>
> Er der ellers nogen åndeløst smukke film af samme skuffe jeg burde se?

Jeg er blevet anbefalet Mongol - men har ikke set den endnu, måske var
det et bud?

Fra : Optimus Prime

Dato : 08-12-08 15:34

Optimus Prime skrev:
> Jeg er blevet anbefalet Mongol - men har ikke set den endnu, måske var
> det et bud?

Harnu fået set Mongol - synes det er flot underholding, som har det der
episke storfilm over sig...
Der er en del flotte kampscener, men det er ikke i stil med dem du
nævner, det er mere brutalt end ballet...
Den er dog stadig varmt anbefalet herfra

Fra : Zeki

Dato : 26-11-08 19:01

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg nød Crouching Tiger Hidden Dragon, Hero, og House of Flying Daggers.
>
> Er der ellers nogen åndeløst smukke film af samme skuffe jeg burde se?

Nej!

Fra : hanneing@get2net.dk

Dato : 02-12-08 06:14

On 26 Nov., 19:00, "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> wrote:
> [...]
Hvis du var glad for "Tomme Huse" skulle du prøve " Forår Vinter
Sommer Efterår og Forår". den er af samme instruktør. Og den er så
smuk og usædvanlig, at du kan glæde dig.

Hanne I.

Fra : Optimus Prime

Dato : 03-12-08 09:37

hanneing@get2net.dk skrev:
> Hvis du var glad for "Tomme Huse" skulle du prøve " Forår Vinter
> Sommer Efterår og Forår". den er af samme instruktør. Og den er så
> smuk og usædvanlig, at du kan glæde dig.

Helt enig både mht. Tomme Huse og Forår....

Fra : Jim Andersen

Dato : 24-01-09 13:10

<hanneing@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du var glad for "Tomme Huse" skulle du prøve " Forår Vinter
> Sommer Efterår og Forår". den er af samme instruktør. Og den er så
> smuk og usædvanlig, at du kan glæde dig.

Tak. Det var lige den slags jeg var i humør til. Smuk, gådefuld og fuld af
flotte stemningsbilleder i et langsomt tempo der dog ikke slæber sig af
sted.

/jima

Fra : Tue Sørensen

Dato : 05-12-08 20:55

> Nej!

Årh, der er da The Banquet (http://www.imdb.com/title/tt0465676/)! Og
hvad med Azumi?

Og er man til komedie kan jeg da også anbefale Chinese Odyssey 2002 og
White Dragon (http://www.imdb.com/title/tt0441263/).

- Tue

Fra : Jim Andersen

Dato : 21-03-09 16:00

> hvad med Azumi?

Nej den var der ikke meget ved. For meget sværdfægteri og for lidt kunst.
Og så havde jeg svært ved at tage dem seriøst i de der bukser.

>Og er man til komedie kan jeg da også anbefale Chinese Odyssey 2002 og
>White Dragon (http://www.imdb.com/title/tt0441263/).

Nu har jeg bestilt White Dragon. Chinese Odyssey er ikke på bibliotek.dk

/jima

Fra : Jim Andersen

Dato : 19-02-09 17:38

> Jeg nød Crouching Tiger Hidden Dragon, Hero, og House of Flying Daggers.
>
> Er der ellers nogen åndeløst smukke film af samme skuffe jeg burde se?

Så fik jeg også set
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Banquet_(2006_film)

Som dog i den udgave jeg lånte på biblioteket hed "The Empress".

Det var også lige præcis den slags film jeg efterlyste. Flot, mystisk, og
anderledes.

/jim