Resident Evil 3 nu på dvd (lidt spoilers)
Fra : Kim2000

Dato : 20-11-08 18:07

Det første man opdager i RE3 er at Milla har fået tøj på, hvilket man
selvfølgelig ikke kan være helt tilfreds med Historien er også blevet
markant ringere, hvilket trodsalt krævede en hel del, selvom der er
oplivende momenter. Verden er blevet inficeret af zombier, det har spredt
sig til dyr og planter, så er de hele taget går det faktisk ret dårligt.
Alice suser rundt og prøver at overleve og slår følge med nogle andre. Fint
nok, men historien har en enorm hage. Verden er altså kollapset, der er
måske en million mennesker tilbage, dyr og planteliv er ødelagt, og Alice
rummer åbenbart en kur. Nu er det måske bare mig, men hvorfor i alverden er
det at det onde firma jager hende og forsøger at fange hende med magt, måske
skulle man bare spørge hende, mon ikke Alice, upåagtet af at hun synes
firmaet er nogle svin, vil afgive en blodprøve, som er det eneste der altså
skal til for at redde verden. Mon dog ikke.

Der er godt nok sket store forandringer fra biografen til dvd udgaven. Alice
var i bio versionen spraymalet så hun lignede en 16-årig, det er ganske
enkelt fjernet, en 30-årig er altså mere sexet end en 16-årig Mon ikke
filmselskabet også har indset det. CGI effekterne er fortsat direkte
latterlige, da ham formanden bliver til et monster, selvom det virker som om
man lige har givet det en sidste overhandling inden man slap den fri på
dvd(?). Men eksplosionerne er fortsat ganske horrible.

Der er naturligvis fortsat enorme huller i historien, i den ene scene kan
zombier kravle i effeltårnet (i Las Vegas udgaven), mens de andre steder end
ikke kan forcere et 2 meter højt trådhegn. Det er altså kikset. Det er også
komplet absurd at tro verdens mennesker ikke kan slå sig sammen i at bekæmpe
en trussel udefra og lægge alle mulige fjendskaber tilside, når det nu
gælder menneskehedens overlevelse.

Der lægges tilslut op til en nummer 4. Fint nok, men efter denne treer skal
det altså ikke blive dårligere, før serien mister sin appel.

mvh
Kim

--
På DaMat er der masser af gratis hæfter
Din Computer 49 er udkommet og er gratis

Fra : René Lønstrup

Dato : 20-11-08 18:32

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
> Der er godt nok sket store forandringer fra biografen til dvd udgaven.
> Alice var i bio versionen spraymalet så hun lignede en 16-årig, det er
> ganske enkelt fjernet

Er det? Det er ellers ikke tilfældet på min amerikanske blu-ray version
- Der har hun stadig fået en ordentligt omgang blur i fjæset ved alle
close-up skud.. - Det ser ganske enkelt forfærdeligt ud

> en 30-årig er altså mere sexet end en 16-årig

Ja, jeg foretrækker godt nok også det naturlige look.

René Lønstrup
[insert random ingenious quote here...]

Fra : Kim2000

Dato : 20-11-08 18:55

"René Lønstrup" <rene@loenstrup.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> - Der har hun stadig fået en ordentligt omgang blur i fjæset ved alle
> close-up skud.. - Det ser ganske enkelt forfærdeligt ud

Det er selvfølgelig også muligt det bare er min fantasi, der spiller et
puds? Måske er der nogen der ved noget?

Fra : Tue Sørensen

Dato : 21-11-08 10:39

On 20 Nov., 18:55, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:

> Det er selvfølgelig også muligt det bare er min fantasi, der spiller et
> puds? Måske er der nogen der ved noget?

Vil først sige at jeg synes det er en skod-rædderlig film. Derudover:
der kan sagtens være forskel på DVD-udgaven og BluRay-udgaven - I kan
jo prøve at checke.

Ja, det var virkelig forfærdeligt som hun var sprøjtet til med digital
retouchering i ansigtet i biografudgaven - kun godt hvis det er væk i
DVD-udgaven. Ikke at jeg planlægger at gense filmen.

- Tue