DSB: Placering i IC3
Fra : Steen F.

Dato : 25-11-08 15:30

Engang kunne man vist se en oversigt over sædernes placering i IC3-togene,
og derefter bestille præcis det sæde man ville have online. Det ser ikke ud
til at man kan det mere, eller hvor skal man klikke hen for at gøre det?
Jeg vil fx. helst ikke sidde overfor nogen i toget, men ville vælge
"bus-modellen" hvor man sidder på række efter hinanden. Men det er ikke alle
vogne der har den indretning.

Mvh Steen

Fra : Elmer Fjort

Dato : 25-11-08 22:51

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg vil fx. helst ikke sidde overfor nogen i toget, men ville vælge
> "bus-modellen" hvor man sidder på række efter hinanden. Men det er ikke

Så skal du vælge stille kupe.
Der er kun 4 sæder som er overfor hinanden.
Mener at hvis du vælger de laveste numre, så er det som i en bus.

Elmer

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-08 23:00

Elmer Fjort wrote:
> Så skal du vælge stille kupe.
> Der er kun 4 sæder som er overfor hinanden.
> Mener at hvis du vælger de laveste numre, så er det som i en bus.

Stillekupe på 1.klasse?

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 25-11-08 23:16

O.S. skrev:

> Stillekupe på 1.klasse?

Sidst jeg rejste med tog (er godt nok et par år siden) var stillekupen
ikke 1. klasse.
Og omvendt... 1.klasse var - vist nok - ikke stillekupé.

Mvh
Anders

Fra : Brian Lund

Dato : 26-11-08 08:44

> Sidst jeg rejste med tog (er godt nok et par år siden) var stillekupen
> ikke 1. klasse.
> Og omvendt... 1.klasse var - vist nok - ikke stillekupé.

Stillekupe er stadigvæk ikke 1' - det er der åbenbart mange der ikke er klar
over, den måneds tid jeg tog toget på arbejde var jeg da ihvertfald ofte
heldig at finde ledige pladser i stillekupeen selvom de almindelige kupeer
var næsten fyldt!

Brian

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 27-11-08 14:24

Brian Lund skrev:

> [...]
> heldig at finde ledige pladser i stillekupeen selvom de almindelige kupeer

Og nu er hemmeligheden ude... ØV!

Fra : Tina.

Dato : 27-11-08 16:11

"Anders T. Nielsen" <anders2000toxvaerd@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Og nu er hemmeligheden ude... ØV!

Ikke helt, for der er ufatteligt mange der ikke gider sidde i stillekupé. De
kan jo ikke pladre i telefon under hele turen, modtage sms'er "med lyd" ved
modtagelsen, høre musik på mobilen og alt det andet støj "man" død og pine
ikke kan leve uden i nogle timer

Stillekupéerne er noget af det bedste der nogensinde er indført på togene.
Ud over toiletter og den lille vogn med hundedyre mad- og drikkevarer, som
folk først brokker sig over pga. priserne og dernæst giver det hvide ud af
øjnene for en cola og et marcipanbrød. :))

Tina

Fra : Elmer Fjort

Dato : 26-11-08 09:56

"O.S." <-> skrev i en meddelelse

> Stillekupe på 1.klasse?

Hvem snakker om 1 klasse??
Det har ikke været nævnt.

Men det findes vist også nu.
I den gamle ryger afdeling af 1 klasse.

Elmer

Fra : Michael Knudsen

Dato : 25-11-08 16:44

On Nov 25, 1:50 pm, "Elmer Fjort" <Whokn...@Whocares.com> wrote:

>   Så skal du vælge stille kupe.

Ikke nødvendigvis. I de IC3-sæt, som allerede er blevet gjort klar til
regionaltogsdrift, er cykelafsnittet udvidet betragteligt. Det betyder
blandt andet, at der er to sæder, som vender med front mod klapstolene
og som ikke har sæder overfor sig.

--
Michael Knudsen

Fra : Tina.

Dato : 27-11-08 01:12

> [...]
> Jeg vil fx. helst ikke sidde overfor nogen i toget, men ville vælge
> "bus-modellen" hvor man sidder på række efter hinanden. Men det er ikke

I "vælg antal siddepladser" klikker du på "se pladser". Så får du vist de
ledige pladser på den afgang og den type du har valgt.

Tina

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-08 04:17

Tina. wrote:
> I "vælg antal siddepladser" klikker du på "se pladser". Så får du
> vist de ledige pladser på den afgang og den type du har valgt.

På hvilken webside?

Fra : Tina.

Dato : 27-11-08 12:18

"O.S." <-> skrev i en meddelelse

> På hvilken webside?

DSBs, selvfølgelig! "Find og køb din rejse".

Tina

Fra : Steen F.

Dato : 28-11-08 08:35

Tina. wrote:
> DSBs, selvfølgelig! "Find og køb din rejse".

Sorry, det kan jeg ikke finde?
www.dsb.dk "Find og køb din rejse" kan man angive rejsested til og fra.
Og om det skal være enkelt eller retur. Samt dato og klokkeslet og så kan
man "klik rejse". Derefter kommer man over på www.rejseplanen.dk
Hvad skal man så? Jeg har prøvet at klikke på "Køb billet" men kan ikke se
det du skriver.

Mvh Steen

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 28-11-08 13:09

> [...]
> man "klik rejse". Derefter kommer man over på www.rejseplanen.dk
> Hvad skal man så? Jeg har prøvet at klikke på "Køb billet" men kan ikke se

Hej

Når du har skrevet din afg. og ank. sted, kommer listen over muligheder.
Vælg den du vil have og tryk på "køb billet". Her vælger du billet og
pladsreservation. Vælg antal rejsende og antal siddepladser. Herefter kan du
klikke på "se pladser".

Kennet