Vejbetaling USA
Fra : Steen Hansen

Dato : 24-11-08 19:18

Der skulle efter sigende være flere steder hvor man i USA skal betale
for at bruge bestemte veje, kan nogen giver mig et link til hvordan
dette foregår og hvad dette koster, i dette tilfælde nærmere bestemt
florida.

MVH
Steen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 24-11-08 19:57

Google er din ven:

http://www.floridasturnpike.com/

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 24-11-08 20:30

Steen Hansen <test@test.com> wrote in

> [...]
> for at bruge bestemte veje, kan nogen giver mig et link til hvordan
> dette foregår og hvad dette koster, i dette tilfælde nærmere bestemt

Det er primært highways og visse broer der er roadpricing på.

Det fungerer ved at man bliver registreret når man kører ind på
highway'en, og så opkræves der når man forlader den igen. Ved broer
betales der inden man kører over broen.

Ved broer betaler man et engangsbeløb (typsik 0,5-1$), på highways ligger
prisen omkring 10 cent pr. mile.

Ved broer og strækninger med fast pris kan der være store tragte man
kaster lige penge i så bommen åbner automatisk, men ellers er
betalingsanlæggene bemandede.

Lige p.t. er www.floridasturnpike.com nede, men ellers vil du givetvis
kunne finde mere præcise oplysninger dér.

De har et brobizz system (Sun Pass), og i manualen til Sun Pass er der en
meget god tegning der kan hjælpe nybegyndere over den værste nervøsitet
ved at skulle nærme sig et betalingsanlæg første gang.

http://www.sunpass.com/MANUAL_E.pdf

Måske står der mere brugbar information i manualen, jeg har ikke læst den
nyeste.

Fra : Steen Hansen

Dato : 25-11-08 07:22

On 24 Nov 2008 19:30:25 GMT, "Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>http://www.sunpass.com/MANUAL_E.pdf
>
>Måske står der mere brugbar information i manualen, jeg har ikke læst den

Tak for info, jeg havde ladet mig fortælle at man altid skulle have
lige penge.

Men som jeg læser sunpass er det på samme måde som ved storebælt
bortset fra at de ikke tager betalingskort.

Mvh
Steen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-11-08 15:56

> Men som jeg læser sunpass er det på samme måde som ved storebælt
> bortset fra at de ikke tager betalingskort.

Jeps. Vigtig detalje. Ingen kort. Lige penge eller "small bills" er
værdsat. Fremmer ekspeditionen.

Fra : Jesper

Dato : 14-02-09 20:27

Kent Oldhøj <oldhoj@gmail.com> wrote:

> Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.

MacOS X is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apace inside AND NO
FUCKING PENGUINS INSIDE!

Sorry, ku' ikke la' vær'
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on