Muggert med "fiberhåndtag"?
Fra : Klaus G.

Dato : 26-11-08 12:38

Hej.

Hvad er et Fiberhåndtag på en muggert? Jeg ved godt hvad en muggert er,
altså en mellemstor hammer på ~1,5kg. Dem jeg kender har bare et alm.
træhåndtag og så er det det. Men nu har vi altså fået en ønskeseddel hvor
der netop står at den skal være med et "Fiberhåndtag".

Nogle idéer?

Håber det går an at spørge her, ellers må i gerne henvise til den rigtige
gruppe.

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Max

Dato : 26-11-08 12:52

Hej Klaus

> "Fiberhåndtag".

Skaftet er lavet af kulfiber.

--
Mvh Max

Fra : Mureren

Dato : 26-11-08 14:09

> [...]
> træhåndtag og så er det det. Men nu har vi altså fået en ønskeseddel hvor
> der netop står at den skal være med et "Fiberhåndtag".

Søg på Peddinghaus og/eller Ultratec.
De er rigtig gode i øvrigt, og man slipper for det bøvl med at huske at
holde skaftet fugtigt, knækkede skafter m.m.

Mvh.
Mureren

Fra : Stig Johansen

Dato : 26-11-08 18:13

Klaus G. wrote:

> [...]
> træhåndtag og så er det det. Men nu har vi altså fået en ønskeseddel hvor
> der netop står at den skal være med et "Fiberhåndtag".

Jeg har en Stanley 'muggert', dog med hvad jeg vil kalde 'gummihåndtag' -
med for s*, den styrer.
I skrivende stund ligger den først på denne side:
<http://www.twenga.co.uk/dir-Garden-DIY,Hand-tools,Hammer-2218>
Min er den 'store' model, men tænk over hvad du skal bruge den til.
Ved længere tids[1] brug, er den liige tung nok til håndleddet.

Der findes vist en, der er knap så tung.

[1] Eksempelvis at banke murstensvæg ned i 8-10 timer.

Stig Johansen