Mail
Fra : John

Dato : 27-11-08 12:55

Igår da jeg tog min Mail i brug for første gang og skulle sende en ansøgning
oplevede jeg, at når jeg vedhæftede 4 PDF filer, så blev to af dem rigtigt
nok vedhæftet som filer mens de sidste to bare blev indsat som billeder i
emailen!? Hvad går dét ud på? Kan man ikke indsætte filer på almindelig vis?

Jeg undre mig også meget over sorteringen i Mail. Jeg har sat den til at
sortere efter dato - min OSX er på engelsk men jeg har opsat tidsformater
m.v. til dansk, så jeg mest muligt slipper for AM/PM m.v. I Mail sortere den
helt forkert og jeg ved ikke om det er relateret til det. F.eks. sorteres en
email i går kl. 11 og 1 før kl. 2 og 22. Derefter kommer der nogle Today
emails og så fremdeles - der er helt kludder i det, så man har svært ved at
se de nye emails, da de kan komme inde blandt gamle emails. Jeg synes ikke
at jeg kan finde nogen indstillings mulighed for det.

Fra : Jon

Dato : 27-11-08 14:36

John <hgg23@gmail.REMOVE.com> wrote:

> [...]
> emailen!? Hvad går dét ud på? Kan man ikke indsætte filer på almindelig vis?

Hvis en pdf eller grafikkfil kun har én side, vil den vises som et
bilde. (Den er faktisk også vedheftet som fil.) Hvis du ikke liker det,
kan du høyreklikke den og velge "View as icon".

> [...]
> se de nye emails, da de kan komme inde blandt gamle emails. Jeg synes ikke
> at jeg kan finde nogen indstillings mulighed for det.

Jeg kan ikke se noe som minner om det her. Er kolonne-headeren for "Date
Received" markert, og står trekanten i riktig retning? Ved å klikke på
den, reverseres sorteringen - men det vet du nok.
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : John

Dato : 27-11-08 14:59

> Hvis en pdf eller grafikkfil kun har én side, vil den vises som et
> bilde. (Den er faktisk også vedheftet som fil.) Hvis du ikke liker det,
> kan du høyreklikke den og velge "View as icon".

Okay, det kan forklare det.

> Jeg kan ikke se noe som minner om det her. Er kolonne-headeren for "Date
> Received" markert, og står trekanten i riktig retning? Ved å klikke på
> den, reverseres sorteringen - men det vet du nok.

Den står korrekt til at sortere på dato, ja.
Jeg kan prøve, når jeg kommer hjem, at tage et screenshot.