Slut med Pirate Bay i danmark ?
Fra : Jacob Sinding

Dato : 26-11-08 20:47

http://www.pladebranchen.nu/?id=485

Sonofon skal lukke for deres brugers adgang til Pirate Bay.

Fra : Brian H

Dato : 26-11-08 20:57

"Jacob Sinding" <jaxon@brandvarm.dk> skrev i meddelelsen
> http://www.pladebranchen.nu/?id=485
>
> Sonofon skal lukke for deres brugers adgang til Pirate Bay.

Mon ikke de finder "en anden vej ind" - sådan plejer det jo at være når der
sker noget lign. Napster-sagen hjalp jo ikke en disse...
Men hvis Sonofon skal, skal alle de andre så ikke også?

Fra : Ole C

Dato : 26-11-08 21:13

Jacob Sinding skrev blandt andet:

> http://www.pladebranchen.nu/?id=485
>
> Sonofon skal lukke for deres brugers adgang til Pirate Bay.

Og hvis der sker lige så "effektivt" som i sin tid adgangen til Allofmp3, så
skal det nok gavne....

--
vh
Ole C

Fra : Benny Amorsen

Dato : 27-11-08 13:36

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> writes:

> Og hvis der sker lige så "effektivt" som i sin tid adgangen til
> Allofmp3, så skal det nok gavne....

Hvis du afholder dig fra at protestere, fordi det er let at omgå i
dag, så bliver du skuffet om et par år. Fuld filtrering af al
ukrypteret Internettrafik er meget tæt på at være teknisk muligt, og
det krypterede kan let begrænses -- f.eks. "max 3 samtidige krypterede
forbindelser".

/Benny

Fra : Michael Weber

Dato : 27-11-08 17:40

Benny Amorsen wrote:

> [...]
> ukrypteret Internettrafik er meget tæt på at være teknisk muligt, og
> det krypterede kan let begrænses -- f.eks. "max 3 samtidige krypterede

En sådan udvikling vil formentlig få efterspørgslen af
satelitbaserede internet-forbindelser, fra virksomheder
udenfor EU, til at stige.

--
Copyleft 2008 - All Rights Reversed

Fra : Benny Amorsen

Dato : 27-11-08 18:58

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> writes:

Det er da muligt, men jeg vil anse det for usandsynligt. Ok, "stige"
kan selvfølgelig betyde, at der fra at være 50 installationer i
Danmark pludselig er 75. At der kommer mere end nogle få tusinde
satellit-baserede internet-forbindelser (inkl. uplink, ellers kan
ISP'erne bare lukke for uplink-trafikken) i Danmark anser jeg for at
være udelukket.

/Benny

(Som engang arbejdede for et firma, der forsøgte at sælge
satellit-baseret Internet.)

Fra : Kim2000

Dato : 26-11-08 21:22

"Jacob Sinding" <jaxon@brandvarm.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.pladebranchen.nu/?id=485
>
> Sonofon skal lukke for deres brugers adgang til Pirate Bay.

Måske fint nok i denne sag, problemet er at den åbner en ladeport for
censur. Iøvrigt er det da enormt enkelt at omgå den.

Man laver side x der linker til side y som ligger på Bahamas, der linker til
det ulovlige.

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-08 22:04

On 2008-11-26 21:21:33 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> said:

> [...]
> censur. Iøvrigt er det da enormt enkelt at omgå den.
>
> Man laver side x der linker til side y som ligger på Bahamas, der linker til

Nope. Det handler om spærring i DNS'en, så sålænge din computer skal
resolve piratebay.org så fejler den (at man så kan løse problemet, ved
at bruge en DNS-server som ikke styres af Sonofon, er en anden/kendt
sag).
Dvs. hvis du linker imellem forskellige sider, så står der stadig en
adresse der skal oversættes af din computer.

mvh. Joakim

Fra : Kim2000

Dato : 26-11-08 22:15

<JHP> skrev i en meddelelse

> [...]
> Dvs. hvis du linker imellem forskellige sider, så står der stadig en
> adresse der skal oversættes af din computer.

Hvis side x ikke har noget ulovligt på sin side, så er kan den jo slet ikke
lukkes. Fx linker DR til google, google linker til min side, skal DR lukkes,
hvis jeg bringer noget ulovligt? Nejvel.

Fra : N_B_DK

Dato : 26-11-08 22:38

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> Hvis side x ikke har noget ulovligt på sin side, så er kan den jo
> slet ikke lukkes. Fx linker DR til google, google linker til min
> side, skal DR lukkes, hvis jeg bringer noget ulovligt? Nejvel.

Og netop det er det sindsyge i dommen, pb indeholder INTET andet end
"links" (torrents), så med den dom kan de sagtens spærre for f.eks
google

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : David Konrad

Dato : 26-11-08 23:03

N_B_DK wrote:
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> Og netop det er det sindsyge i dommen, pb indeholder INTET andet end
> "links" (torrents), så med den dom kan de sagtens spærre for f.eks
> google

Præcis. TPB er jo ikke en database, den linker kun til torrents, og google
linker til samtlige torrents + al mulig andet ulovligt, f.eks pædofile
sider.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 28-11-08 17:55

On Wed, 26 Nov 2008 23:03:12 +0100, "David Konrad" <dadk@webspeed.dk>
wrote:

> al mulig andet ulovligt, f.eks pædofile
>sider.

jeg har været online siden 1995 jeg har ALDRIG set en pædofil / Børne
porno side hveken på www nttp det enste sted jeg en gang faldt over
noget Hmm lidt kritisk var på kazar hvor jeg sad og kede mig og
hentede en ting der vist hed 5z ... så det er en skrøne det her med
nette flyder med børne porno eller så er det mig der ikke leder
grundigt nok - angiveligt fordi behovet ikke er der - men jeg har set
min del af xxx / porno sider i min tid da jeg i slut 90 erne var med i
en lammer gruppe der sugede indholdet ud igenem bagdøre på betalings
porno sider som så blev postet i nogen nyhedes grupper ... nogen kan
måske huske suze randel - det var såmænd i al beskedenhed mig der
"ødelagde" derres spyder ( gjorde den ubrugelig )

Når det så er sagt vil jeg anbefale jer at holde jer fra Pirat bay
overvågningen er enorm - der er lige så meget på news og det kan
stille og roligt uden risiko hentes igenem amerikanske news udbyder

Når det så er sagt bruger du softwaere og prisen er rigmelig ( under
50 $ ) så betal for det

Høre du musiken så køb det

ser du filmene så køb dvderne ( når de falder i pris )

fut :

MvH Bo M Mogensen
--
some wish beer was rain , but i aint !!! ( Stephen King )
Holly Marie Combs http://www.hollymariecombs.dk/

Fra : Martin M. S. Pederse~

Dato : 28-11-08 20:06

N_B_DK wrote:
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> Og netop det er det sindsyge i dommen, pb indeholder INTET andet end
> "links" (torrents), så med den dom kan de sagtens spærre for f.eks google

Vrøvl. ThePiratebay indeholder ikke kun links (torrent-filer), men også
en tracker.

/Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-11-08 08:29

JHP skrev:

> resolve piratebay.org så fejler den (at man så kan løse problemet, ved
> at bruge en DNS-server som ikke styres af Sonofon, er en anden/kendt
> sag).

En nemmere løsning er at skrive IP-nummeret i adressefeltet i
stedet for navnet. Så skal man slet ikke bruge DNS.

--
Bertel

Fra : Morten

Dato : 27-11-08 09:11

> En nemmere løsning er at skrive IP-nummeret i adressefeltet i
> stedet for navnet. Så skal man slet ikke bruge DNS.

Der er flere ganske udemærkede uafhængige DNS-servere på nettet.
Mange har endda den service at de gratis spæreer for sider der er direkte
farlige for din computer f.eks. sider med phishing og virus.
Så faktisk kan det være en god idé, og i øvrigt fuldt lovligt, at bruge en
anden DNS server end udbyderens. Mig bekendt tilbyder ingen udbydere sådan
service (ret mig hvis jeg er gal på den).

Selv bruger jeg http://www.opendns.com/ Den har et par gange forhindret mig
i at gå ind på sider med virus - og selvom de måske slet ikke ville bide på
min installation, er det meget rart ;)
Hvis man har det som hjemmebrugere er flest, nemlig gennem en router for at
flere computere kan gå på nettet fra samme forbindelse er det snyde nemt at
ændre routerens opsætning, så samtlige computere på netværket helt
automatisk bruger opendns.

Så "de" skal ikke prøve at bilde mig ind at jeg evt. bevist prøver at
downloade ulovligt materiale alene fordi jeg bruger opendns. Jeg bruger
opendns fordi den tilbyder services og sikkerhed som udbyderens DNS ikke
gør - tilmed helt gratis og langt mere flexibelt.

Mvh
Morten

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-11-08 09:17

Bertel Lund Hansen skrev:

> En nemmere løsning er at skrive IP-nummeret i adressefeltet i
> stedet for navnet. Så skal man slet ikke bruge DNS.

Det vil ikke nødvendigvis virke.

Mange andre sites bruger virtual domains, hvorfor
ip-adressen ikke vil vise den ønskede side. Det er dog ikke
tilfældet for piratebay.org. Men prøv at indtaste
ip-nummeret (83.140.65.11), så vil du se, at sitet
viderestiller til domænenavnet. Jeg er ikke sikker, men jeg
har på fornemmelsen, at dette vil omdirigere brugeren til
den stop-side som laves af udbyderen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 27-11-08 09:44

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> wrote in message
> En nemmere løsning er at skrive IP-nummeret i adressefeltet i
> stedet for navnet. Så skal man slet ikke bruge DNS.

Virker kun hvis der kun ligger en side på den ip add, hostes flere sites
kan du ikke benytte ip´en alene.

Fra : H. Jensen

Dato : 27-11-08 11:48

"Jacob Sinding" <jaxon@brandvarm.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.pladebranchen.nu/?id=485
>
> Sonofon skal lukke for deres brugers adgang til Pirate Bay.

International retspraksis ser ud til at være noget forvirret.

Jeg ville tro at sagen mod danske brugere og internetudbydere faktisk skulle
have været kørt ved svensk ret, da serveren er placeret der.

I den meget omtalte Cyber-bully sag blev sagen ført i Californien, da
myspace serverne er der istedet for hjemstaten, hvor at den påståede
forbrydelse skulle have været sket:
http://www.people.com/people/article/0,,20243080,00.html

Der er lige faldet dom mod den person som lagde hus til, da den person som
udførte de skadelige handlinger havde sikret sig immunitet mod at vidne.

H. Jensen
Konsulent for Sortehavsakademiet: http://akademiet.mono.net -
beskyttelse for danske forældre, når folketinget har indført en
forældreansvarslov.

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-11-08 19:29

Benny Amorsen wrote:

> [...]
> satellit-baserede internet-forbindelser (inkl. uplink, ellers kan
> ISP'erne bare lukke for uplink-trafikken) i Danmark anser jeg for at

Det må trods alt være en billigere løsning at køre trafikken gennem en
(betalings) proxy i et andet land med en knap så restriktiv fortolkning
af InfoSoc.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-11-08 22:24

Jacob Sinding wrote:

> http://www.pladebranchen.nu/?id=485
>
> Sonofon skal lukke for deres brugers adgang til Pirate Bay.

Det er værd at bemærke at landsretten alene har stadfæstet kendelsen i
fogedretten, ikke andet. Justifikationssagen skal stadig køre.
Spørgsmålet om den [specielle] danske fortolkning af Infosoc er korrekt
bliver der således slet ikke tage stilling til i kendelsen.

--
Jesper Lund

Fra : Johnny Andersen

Dato : 27-11-08 22:32

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Spørgsmålet om den [specielle] danske fortolkning af Infosoc er korrekt
> bliver der således slet ikke tage stilling til i kendelsen.

Præcist.

/Johnny

Fra : Jesper Lund

Dato : 28-11-08 21:59

Martin M. S. Pedersen wrote:

> Vrøvl. ThePiratebay indeholder ikke kun links (torrent-filer), men også
> en tracker.

Og hvad mener du at trackeren skulle indeholde?

Men du har ret i at der er andre ting end .torrent filer, for eksempel en
blog der bl.a. jævnligt kritiserer musikindustrien, og den
informationskilde er danskerne nu forhindret i at modtage.

--
Jesper Lund