Hjælp
Fra : Steen Jensen

Dato : 25-07-01 19:20

Hej er der nogen der kender en måde at finde ejeren af et mobil nr da jeg
har prøvet krak og 909 uden held.Grunden er at min datter får en masse
opkald hun ikke ønsker og vi vil gerne finde ud af hvem det er.

Mvh Steen jensen

Fra : Fischer

Dato : 25-07-01 19:33

> Hej er der nogen der kender en måde at finde ejeren af et mobil nr da
> jeg har prøvet krak og 909 uden held.Grunden er at min datter får en
> masse opkald hun ikke ønsker og vi vil gerne finde ud af hvem det er.

TeleDanmark har en mobiloplysning.
http://www.teledanmark.dk/menu/sm2.htm

Men hvis nummeret er hemmeligt er det ikke listet. Mange taletids-kunder er
overhovedet ikke registreret.

Har du prøvet at ringe nummeret op?

Ellers send ham/hende en SMS med trusler om politi-anmeldelse for chikane.
Det kunne jo være at vedkommende lader sig skræmme.

Endelig kunne I gå i direkte krig med vedkommende. F.eks. ved SMS-bombning!
=

*Fischer

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-07-01 19:36

Fischer skrev:

>Endelig kunne I gå i direkte krig med vedkommende. F.eks. ved SMS-bombning!

Lad nu være med at give de der krigsoptrapningsråd.

--
Bertel

Fra : Fischer

Dato : 25-07-01 21:11

SMS-bombning!

> Lad nu være med at give de der krigsoptrapningsråd.

Hva' søren. En 68'er der har overlevet årtusindeskiftet.

Jeg skrev det nederst netop fordi jeg ser det som en sidste udvej (inden
skift af nummer). Det er ikke nødvendigvis nogen god idé.
Men hvis nogen konstant ringede til mig eller min familie, og jeg ikke kunne
stoppe det på anden måde, så vil jeg da seriøst overveje åben krig.

Jeg ved godt, at det er pædagogisk rigtigt blot at ignorere sådanne opkald,
men jeg synes de er meget ubehagelige - især for en ung pige.
Så hvis man ikke kan få fat i kraven på chikanøren og stoppe vedkommendes
mobilos op i r**** på ham/hende, så må man ty til det man kan.
Jeg er absolut fredselsker, men der må være en mening med galskaben.

*Fischer

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-07-01 22:48

Fischer skrev:

>Hva' søren. En 68'er der har overlevet årtusindeskiftet.

Hvad har det nmed otteogtresseri at gøre?

>Jeg skrev det nederst netop fordi jeg ser det som en sidste udvej (inden
>skift af nummer).

Det er ikke en udvej, og derfor fraråder jeg det. Det gør
problemet værre.

>Jeg ved godt, at det er pædagogisk rigtigt blot at ignorere sådanne opkald,

Hvad har pædagogik med det her at gøre?

>men jeg synes de er meget ubehagelige - især for en ung pige.

Sikkert.

>Så hvis man ikke kan få fat i kraven på chikanøren og stoppe vedkommendes
>mobilos op i r**** på ham/hende, så må man ty til det man kan.

Ja: lad være med at afbryde samtalen, og læg telefonen i lommen.
Når han får den næste kvartalsregning, synes han nok ikke at det
er sjovt mere.

--
Bertel

Fra : Fischer

Dato : 26-07-01 08:10

> Hvad har det nmed otteogtresseri at gøre?

"Nu skal vi være rare ved hinanden". "Make love - not war".

> Ja: lad være med at afbryde samtalen, og læg telefonen i lommen.
> Når han får den næste kvartalsregning, synes han nok ikke at det
> er sjovt mere.

Hvad skulle det hjælpe?
Ham/hende der ringer op kan da bare lægge på når som helst.

*Fischer

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-07-01 08:27

Fischer skrev:

>Hvad skulle det hjælpe?

1) Pigen behøver ikke beskæftige sig mere med samtalen.
2) Fyren prøver et stykke tid inden han finder ud af at der ikke
er kontakt.
3) Han bliver klar over at pigen er kold over for chikanen og ved
hvordan hun skal håndtere det.

--
Bertel

Fra : Steen Jensen

Dato : 26-07-01 09:54

Hej og mange tak for alle svarene.Vi er blevet enige om at ignorere fjolset
og håber det virker.Først har vi sendt ham en sms med trusler om politi
anmeldelse da det ken blive en sidste løsning.

Mvh Steen jensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-07-01 19:35

Steen Jensen skrev:

>Hej er der nogen der kender en måde at finde ejeren af et mobil nr da jeg
>har prøvet krak og 909 uden held.

Jeg ved det ikke.

>Grunden er at min datter får en masse
>opkald hun ikke ønsker og vi vil gerne finde ud af hvem det er.

Der findes enkle metoder til at håndtere den slags. Så snart hun
bliver klar over at det er pjat, skal hun lade være med
overhovedet at sige mere. Hun kan vælge at slukke for samtalen,
men bedre er det blot at lægge telefonen i lommen. Det koster
penge for den der ringer.

--
Bertel

Fra : Arne Rohr Pedersen

Dato : 26-07-01 12:24

"Steen Jensen" <steen-jensen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mvh Steen jensen
>

> Der er mulighed for at blokere for opkald fra et bestemt nummer, brug evt.
det. Godt nok finder i ikke synderen men undgår dog problemet.

--
Arne Rohr Pedersen