Ferierejse
Fra : tr

Dato : 25-11-08 23:04

Hej...
Vi har bestilt og betalt en ferierejse til Gran Canaria og skal rejse på
fredag. Nu har rejseselskabet ringet tilbudt os et andet hotel, da det vi
skulle ha er gået konkurs. Vi er 2 familier og skal have 2 lejligheder, men
nu bliver vi tilbudt en større lejlighed på et andet hotel, hvor begge
familier kan være i den samme lejlighed. Det har vi takket nej til i det den
er 1000 kr. billigere som en afbudsrejse her og nu. Kan rejseselskabet nægte
os at annulere rejsen, så vi selv kan finde noget andet?
Mvh tr

Fra : Benny Amorsen

Dato : 25-11-08 23:32

"tr" <titris@aab-net.dk> writes:

> Kan rejseselskabet nægte os at annulere rejsen, så vi selv kan finde
> noget andet?

Ja, det kan de helt sikkert, f.eks. hvis de tilbyder jer noget, der
for jer er lige så godt som det I oprindeligt købte.

Hvis ellers det ikke er en væsentligt dårligere rejse, I har fået
tilbudt, så vil jeg anbefale bare at sige ja tak til tilbuddet. Hvis I
derimod oplever det som en væsentlig ulempe at skulle bo sammen i én
lejlighed, så tag slagsmålet. Men gør det ikke I håb om at score 1000 kr.

/Benny

Fra : alexbo

Dato : 25-11-08 23:41

"tr" <titris@aab-net.dk> skrev i

> Kan rejseselskabet nægte os at annulere rejsen, så vi selv kan finde noget
> andet?

Linket er til en afgørelse i klagenævnet, i den fremgår indirekte at man
skal tilbydes at annulere rejsen.

http://www.pakkerejseankenaevnet.dk/kendelser/Microsoft%20Word%20-%20136.04.pdf

mvh
Alex Christensen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-11-08 00:05

"tr" <titris@aab-net.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> det den er 1000 kr. billigere som en afbudsrejse her og nu. Kan
> rejseselskabet nægte os at annulere rejsen, så vi selv kan finde noget

Umiddelbart skulle I helt sikkert kunne sige nej til dette tilbud, da det
ikke er rimeligt, at man skal bo i samme lejlighed.
Sådan vil nogen selvfølgelig gerne have det, men hvis I helst vil bo hver
for sig, må I kunne forlange, at I også får hver sin lejlighed det sted, som
de evt. vil tilbyde i stedet for. Det var jo det, som I bestilte.

Kurt