udleje et hus
Fra : Peter

Dato : 24-11-08 17:31

Hej

er der nogle regler om at man skal have boet i et hus (man ejer huset)
i 2 år inden man leje det ud?

tak,
Peter

Fra : Knut

Dato : 24-11-08 17:36

"Peter" <xdzgor@hotmail.com> wrote in message
> Hej
>
> er der nogle regler om at man skal have boet i et hus (man ejer huset)
> i 2 år inden man leje det ud?

Nej - det må du selv om.

Det kan dog have visse skattemæssige konsekvenser!

Knut

Fra : Peter

Dato : 24-11-08 17:46

Knut wrote:

> "Peter" <xdzgor@hotmail.com> wrote in message

> Nej - det må du selv om.
>
> Det kan dog have visse skattemæssige konsekvenser!

Ok - det var det jeg egentlig mente (bare ikke udtrykt særlig godt).
Hvor kan jeg finde ud af hvilke konsekvenser der er?

Og gør det en forskel at ejendommen er faktisk klassificeret som en
"ejerlejlighed" (ligner et almindeligt hus)?

tak,
Peter

Fra : Jubii

Dato : 24-11-08 18:12

"Peter" <xdzgor@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Og gør det en forskel at ejendommen er faktisk klassificeret som en
> "ejerlejlighed" (ligner et almindeligt hus)?

Hvad eller hvem vil du udleje til, erhverv eller privat? Er der en
ejerforening og måske regler for udlejning i foreningen?

Der er mange bestemmelser i lejeloven hvor "2 år" indgår, f.eks.
lejeforhøjelser, og lejers fremleje og en del andre ting. det er måske
derfra du har noget med "2 år".

Noget du måske også vil tænke på.

Fra : Knut

Dato : 24-11-08 18:16

> [...]
>
> Og gør det en forskel at ejendommen er faktisk klassificeret som en
> "ejerlejlighed" (ligner et almindeligt hus)?

kig på www.skat.dk - der er garanteret nogen regler om, hvornår din ejendom
er 'erhvervsudlejling' og 'fremleje' etc.
Så vidt jeg husker vil køb af et hus/ejerlejlighed blive anset for at være
erhvervsudlejning, hvis du aldrig selv har boet i det.
Det betyder noget for skatten af den fortjeneste du opnår, når ejendommen
igen sælges.
Hvad det betyder for skat af lejeindtægt har jeg ikke helt styr på.

Knut

Fra : Ralph

Dato : 24-11-08 17:45

"Peter" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> er der nogle regler om at man skal have boet i et hus (man ejer huset)
> i 2 år inden man leje det ud?

HVIS det var sådan, så skulle LåsbySvendsen og (nogle af) hans huse være ca.
1.000 år

--
Ralph

Fra : Poul Christensen

Dato : 24-11-08 18:33

"Peter" <xdzgor@hotmail.com> wrote in news:492ad6cb$0$15885
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Hej
>
> er der nogle regler om at man skal have boet i et hus (man ejer huset)
> i 2 år inden man leje det ud?

Skattereglerne finder du her:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=86005&vId=201188

Og det er mindst 10. gang dette link bliver postet i dene gruppe!

mvh poul christensen