Politi anerkender åbenlyst 'retten' til lo~
Fra : Knut

Dato : 22-11-08 13:10

Nedenstående er den fremragende besvarelse på min henvendelse om en FL
overtrædelse - se anden tråd.

Selv om politiet har alle nødvendige oplysninger gider man ikke gribe ind
end ikke give synderen et telefonopkald med tilhørende skideballe.
Politiet ved jo udmærket, at man ikke kan se og dermed identificere føreren
af en bil, når man er bag ham og det i øvrigt er halvmørkt.
Politiet ved udmærket at den med at skaffe vidner medens man kører på en
vej, hvor der er standsningsforbud ikke er stor.
Politiet ved udmærket, at man ikke har ekspedition i området, men at
nærmeste henvendelse er i Helsingør (25-30 km væk)

Jeg har så helt undladt politiets manglende forståelse af, at email faktisk
er et i alle normale sammenhænge normalt kommunikationsmiddel og mindst lige
så præcist som telefonen.

Hvis politiet sendte levende betjente til området ville det nok have større
effekt end at send motorcykler :--))

Knut

Hr. XXX..'

Vi bekræfter hermed deres henvendelse. Den skitserede hændelse, er desværre
noget som dagligt pågår - og som vores færdselspatruler og motorcykler er
opmærksomme på..
Deres anmeldelse om en konkret hændelse - rettet mod en person - og med dem
selv som vidne, er desværre ikke muligt at anmelde elektronisk..
Den konkrete type sag - skal såfremt de fortsat ønsker det - anmeldes
personligt ved fremmøde i en af vores ekspeditioner..

De skal have in mente - at de må påregne at blive ført som vidne i retten -
og at de herunder skal kunne udpege føreren af det forankørende køretøj.. At
de har talt med en person i telefonen - og at der af køretøjet fremgår
firmanavn og mobilnummer - er jo ikke ensbetydende med, at det og fører
hænger sammen. Det er ovenordentligt vigtigt - at man ved hvem der har været
fører af et køretøj - af samme grund, noterer politiet også kun sager,
såfremt man har haft direkte kontakt til føreren - eller føreren på anden
måde er blevet identificeret (set af vidne - tekniske spor)..

venlig hilsen
XXXX
vicepolitikommissær
sektionsleder A/V Hillerød

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-08 13:33

On 2008-11-22 13:10:00 +0100, "Knut" <enbeedreeemailadreesse@mail.dk> said:

> Politiet ved jo udmærket, at man ikke kan se og dermed identificere føreren
> af en bil, når man er bag ham og det i øvrigt er halvmørkt.

Det er nu vigtigt, at man kan identificere den person der har begået en
lovovertrædelse.
Jeg ville blive ret muggen, hvis politiet kontaktede mig, hvis jeg ikke
har begået en lovovertrædelse.
Man er stadigvæk uskyldig indtil andet er bevist.
For at kunne bevise, at personen du kontaktede reelt også er på stedet,
så kunne man undersøge mobilbrugen men så vil personen jo bare sige, at
han var passager.

> Politiet ved udmærket at den med at skaffe vidner medens man kører på en
> vej, hvor der er standsningsforbud ikke er stor.

Skulle Politiet så ændre på lovgivningen bare fordi det var svært at
skaffe vidner!

> Politiet ved udmærket, at man ikke har ekspedition i området, men at
> nærmeste henvendelse er i Helsingør (25-30 km væk)

Kan man ikke bruge den politistation der ligger midt i Hillerød?

> Jeg har så helt undladt politiets manglende forståelse af, at email faktisk
> er et i alle normale sammenhænge normalt kommunikationsmiddel og mindst lige
> så præcist som telefonen.
Du har ikke samme muligheder pr. mail som du har ved personligt
fremmøde. (identifikation af anmelder, dialog og spørgeteknik)

mvh. Joakim

Fra : Knut

Dato : 22-11-08 13:41

<JHP> wrote in message

> [...]
> kunne man undersøge mobilbrugen men så vil personen jo bare sige, at han

Lad da bare personen lyve alt det han vil - bilen tilhører manden og så er
han vel dybest set også ansvarlig for, hvorledes den køres. Det princip
gælder jo f.eks. ved kamera billeder ifm. hastighedsovertrædelser og ved
parkeringsovertrædelser.

Jeg vidner med glæde - men det er jo tilsyneladende ikke tilstrækkeligt. Jeg
har talt med manden - kender hans havn (fra telefonopkald), kender
køretøjet, tidspunktet, stedet - hvad pokker mere kan man ønske sig?

> Skulle Politiet så ændre på lovgivningen bare fordi det var svært at
> skaffe vidner!

> Kan man ikke bruge den politistation der ligger midt i Hillerød?

Jo når den er åben (er betjent) - men det er den jo kun i perioder, hvor jeg
opholder mig på mit arbejde i Kbh.

> Du har ikke samme muligheder pr. mail som du har ved personligt fremmøde.
> (identifikation af anmelder, dialog og spørgeteknik)

Alle informationer står i min mail - og vil de vide mere er de da hjertelig
velkomne til at kontakte mig!

Knut

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-11-08 15:13

"Knut" skrev

> Jeg vidner med glæde - men det er jo tilsyneladende ikke tilstrækkeligt.
> Jeg har talt med manden - kender hans havn (fra telefonopkald), kender
> køretøjet, tidspunktet, stedet - hvad pokker mere kan man ønske sig?

Sådan er retsystemet nu engang indrettet og hurra for det :)
Du har ikke skyggen af en spillemands chance for at føre retslist bevis for
at det er den rigtige person man har fat i

- Peter

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 22-11-08 14:59

> Skulle Politiet så ændre på lovgivningen bare fordi det var svært at
> skaffe vidner!

Nu er det altså ikke Politiet der laver lovene. De håndhæver dem.

Fra : Frøken Jensen

Dato : 25-11-08 00:23

On 22/11/08 14:58, in article 49281011$0$90270$14726298@news.sunsite.dk,
"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> wrote:

> Nu er det altså ikke Politiet der laver lovene. De håndhæver dem.

Jae..nogle gange...

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-11-08 15:07

"Fr ø ken Jensen" <ask@me.com> skrev i meddelelsen

> Jae..nogle gange...

Ifølge teksttv så har 12 politidirektører hævet 750.000 kr. ekstra i løn for
at opnå nogle mål.

Så lidt laver de da - selv om man ikke selv kan få fat i dem ..

--
Per

Fra : Brian H

Dato : 22-11-08 14:33

"Knut" <enbeedreeemailadreesse@mail.dk> skrev i meddelelsen
[SNIP] en masse skriverier...

Har du en hobby?
Eller sagt på en anden måde:
Du kan lige så godt give op
;)

Fra : xs1100

Dato : 22-11-08 16:07

"Brian H" <brian@something.com> skrev i en meddelelse
> "Knut" <enbeedreeemailadreesse@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [SNIP] en masse skriverier...
>
> Har du en hobby?
> Eller sagt på en anden måde:
> Du kan lige så godt give op
> ;)
Ja, eller montere en jernbaneskinne foran på bilen og give et kærligt klap i
måsen, så kan man jo højst få en straf for sexchikane, nå nej, der skal være
retsligt bevis for at det var med vilje at jeg klappede ham???
Gad vide om et vink med en vognstang er tilladt i trafikken???
Mvh
xs1100
--
Der osse flere gange har oplevet at folk har kørt foran og chikaneret og jeg
har haft små børn i bilen og så må man jo bare køre med passende afstand til