Alkoholbevilling - er det nødvendigt?
Fra : Kert Rats

Dato : 20-11-08 06:27

En forening, som jeg er medlem af, skal holde et julemøde, hvor vi skal have
gløgg. Jeg er i tvivl om, hvorvidt det er lovligt at servere gløgg for
deltagerne i julearrangementet uden at have en alkoholbevilling.
Vores gløgg indeholder nok lidt alkohol (et par procent, vil jeg tro).
Arrangementet er et lukket medlemsmøde, dvs. kun medlemmer af foreningen har
adgang.

Hvis vi vælger, at man godt må tage sin ægtefælle eller en god ven/veninde
med til julearrangementet, stiller sagen sig så anderledes?

Jeg har googlet efter "alkoholbevilling" og bl.a. fundet noget på
http://www.politi.dk/da/borgerservice/tilladelser/alkoholbevilling/, men jeg
bliver ikke ret meget klogere af dette link

Håber, at I kan hjælpe mig lidt.

Venligst

Kert Rats

Fra : alexbo

Dato : 20-11-08 09:56

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev

> [...]

> http://www.politi.dk/da/borgerservice/tilladelser/alkoholbevilling/, men
> jeg bliver ikke ret meget klogere af dette link

Du var tæt på, dit link viser også en lejlighedstilladelse, og i den står
at det ikke er nødvendigt med en tilladelse til dit arangement.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kert Rats

Dato : 20-11-08 14:32

> [...]
>
> Du var tæt på, dit link viser også en lejlighedstilladelse, og i den står
> at det ikke er nødvendigt med en tilladelse til dit arangement.

Hej Alex

Ja, minsandten. På
http://www.politi.dk/da/borgerservice/tilladelser/lejlighedstilladelse/ i
afsnit 2 står der at læse:

"Servering kan tillige omfatte øl i skatteklasse 1 og bordvine, såfremt den
foregår indendørs for højest 150 personer og forestås af en person, der er
fyldt 25 år. Politiet skal ikke underrettes, men kan fastsætte vilkår for
virksomhedens udøvelse eller forbyde denne."

Så vi kan altså godt servere gløgg uden tilladelse fra politiet.

Tusind tak for din gode bistand.

Venligst

Kert Rats

Fra : alexbo