"Gentagelseskode"
Fra : Dorf

Dato : 25-07-01 19:10

Daw NG

1:
Er der nogen der ved hvordan man laver en kode nederst på en
hjemmeside så den gentager en sidefod. Hvis man altså retter sidefoden
f.eks. på forsiden rettes sidefoden på alle underliggende sider.?

2:
Er der nogen der kender et udenlandsk sted man kan have sin
hjemmeside?

MVH
/dorf

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 25-07-01 19:35

Den 25 jul 2001 skrev Dorf følgende i

> [...]
> hjemmeside så den gentager en sidefod. Hvis man altså retter sidefoden
> f.eks. på forsiden rettes sidefoden på alle underliggende sider.?

Du laver din sidefod i en seperat fil (fx. footer.inc). Denne includerer du
så med PHP, ASP, SSI eller lignende. Så kan du nøjes med at rette een fil
(footer.inc). Metoden kan også anvendes til menuer osv.

> 2:
> Er der nogen der kender et udenlandsk sted man kan have sin
> hjemmeside?

Hvis det skal være gratis:
http://www.f2s.com

Kasper Damkjær
www.damkjaer.net

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 25-07-01 20:47

Dorf wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Er der nogen der ved hvordan man laver en kode
> nederst på en hjemmeside så den gentager en sidefod.

Her er hjælp at hente:
http://www.html.dk/artikler/00001/
http://www.html.dk/tutorials/ssi

> Er der nogen der kender et udenlandsk sted man
> kan have sin hjemmeside?

Ja, masser af steder - er kriteriet bare at det skal være udenlandsk?

Anyway:

http://dir.yahoo.com/Business_and_Economy/Business_to_Business/Communicatio
ns_and_Networking/Internet_and_World_Wide_Web/Network_Service_Providers/Hos
ting/Web_Site_Hosting/

Mvh
Jonas

- Pædagoiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Nick Christensen

Dato : 26-07-01 00:25

> http://www.html.dk/artikler/00001/

Har brugt java-eksemplet.

Hvad så hvis jeg skal bruge en javamenu? Kan jeg så godt bruge en javamenu i
et javascript? Altså så det er en javamenu der bliver kaldt via java? Håber
du forstå.

Og hvordan gør jeg så det helt præcist?

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 26-07-01 01:50

Nick Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Og hvordan gør jeg så det helt præcist?

Din java menu kaldes med noget HTML kode - f.eks.:

<applet code="xxx" width="150" height="150">
<param name="yyy" value="yyy">
<param name="" value="">
</applet>

Det er denne HTML kode du skal lade javascriptet skrive.

Fra : Nick Christensen

Dato : 31-07-01 05:09

"Jonas Astrup - html.dk" <jonas.usenet@html.dk> wrote:

> Det er denne HTML kode du skal lade javascriptet skrive.

Jeg takker mange gange for dit svar. Jeg fandt ud af at man også kunne bruge
php3 til det. Så jeg indsatte denne linie til at kalde menuen med:

<?php
include "menu.htm";
?>

--

:: Nick Christensen | nick@crazyslagelse.dk | www.crazyslagelse.dk ::

Fra : Dorf

Dato : 26-07-01 12:58

On Wed, 25 Jul 2001 19:46:47 +0000 (UTC), Jonas Astrup - html.dk
<jonas.usenet@html.dk> wrote:

>Her er hjælp at hente:
>http://www.html.dk/artikler/00001/
>http://www.html.dk/tutorials/ssi

Tak for svaret! Jeg vil da godt lige sige at jeg har fundet meget
brugbart på www.html.dk Fint arbejde!!

MVH
/dorf
May the source be with you

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 25-07-01 21:27

Dorf <dorf@edb.dk> wrote:

> Er der nogen der kender et udenlandsk sted man kan have sin
> hjemmeside?

Kig her:

<http://home1.inet.tele.dk/Webguide/homepagelist.htm>

--