Svamp i øre.
Fra : Elmer Fjort

Dato : 27-11-08 10:12

Vores hund har fået svamp i øret igen. Den er desværre ikke rigtigt
indstillet på at vi skal få lov til at dryppe øret på den.
Derfor vil vi høre om nogen ved om det er muligt at få svampemidlet som
piller, lige som man kan til mennesker.

Elmer

Fra : /Peter

Dato : 27-11-08 11:45

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> indstillet på at vi skal få lov til at dryppe øret på den.
> Derfor vil vi høre om nogen ved om det er muligt at få svampemidlet som

en passende størrelse finger dyppes i atamon, og ind i øret med den

Fra : qfha

Dato : 27-11-08 10:12

Har du sikret dig, at hunden ikke er allergisk for f.eks noget i
fodret. Det er ofte medvirkende til tilbagevendende svamp i øret.
mvh
qfha

Fra : Elmer Fjort

Dato : 28-11-08 01:51

"qfha" <bt_s2002@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

Har du sikret dig, at hunden ikke er allergisk for f.eks noget i
fodret. Det er ofte medvirkende til tilbagevendende svamp i øret.

Det tror jeg ikke det er, for det er kun det ene øre.
Hunden er ikke andet end en stor hvalp, og kort tid efter vi havde fået en,
fandt den ud af at den meget gerne ville med i bad
når vi badede. Det er såment da også godt nok, men da den har hænge ører,
blev de aldrig rigtigt tørre.
Vi var en tur forbi dyrlægen, og han konstaterede at det var svamp den
havde, og gav os nogle øredråber med hjem.
Problemet er at hunden ikke forstår at det er til den eget bedste. Den har
en 6 sans, for at vi har flasken med dråberne inde i hånden klar til at give
den de 1-2-3 dråber det kan blive til.

Elmer

Fra : jopa

Dato : 27-11-08 18:45

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev

> Vores hund har fået svamp i øret igen. Den er desværre ikke rigtigt
> indstillet på at vi skal få lov til at dryppe øret på den.

Who is the boss

Få en til at hjælpe med at holde.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-11-08 08:02

> [...]
> indstillet på at vi skal få lov til at dryppe øret på den.
> Derfor vil vi høre om nogen ved om det er muligt at få svampemidlet som

Som Peter skriver....

Dyp fingeren i en atamon opløsning og så nulrer du den bare dejligt i øret
med denne, og dyp bare fingeren et par ekstra gange..... Og hvad næsten er
endnu værre, jeg ville blive meget forbavset, hvis ikke hunden rigtigt vil
nyde det.

Det er ikke så længe siden vi skrev om det sidst, nemlig det komiske i, at
hunden / katten rigtigt nyder fingeren, men flygter panisk, hvis bare man
har en vatpind i hånden

M.V.H....Benny..

Fra : jopa

Dato : 28-11-08 09:58

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev

> Det er ikke så længe siden vi skrev om det sidst, nemlig det komiske i, at
> hunden / katten rigtigt nyder fingeren, men flygter panisk, hvis bare man
> har en vatpind i hånden

Godt svar.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Elmer Fjort

Dato : 28-11-08 11:04

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse

> [...]
> hunden / katten rigtigt nyder fingeren, men flygter panisk, hvis bare man

Jamen det vil vi da prøve. Tak for svaret.

Elmer