Schæfere
Fra : Pwh

Dato : 25-11-08 21:39

Ikke for at sætte gang i noget.
Men efter bedste eftertanke burde Schæfere forbydes.

1) de lugter
2) de er bidske
3 ) de er grimme
4 ) de har intet med hunde at gører
5 ) de er grimme
6 ) de er lumske
7 ) de er asociale
8 ) de fælder
9 ) find selv på flere

/Pwh

Fra : JB

Dato : 25-11-08 22:05

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> Ikke for at sætte gang i noget.
> Men efter bedste eftertanke burde Schæfere forbydes.
>
> 1) de lugter
> 2) de er bidske
> 3 ) de er grimme
> 4 ) de har intet med hunde at gører
> 5 ) de er grimme
> 6 ) de er lumske
> 7 ) de er asociale
> 8 ) de fælder
> 9 ) find selv på flere
>
> /Pwh

Du har muligvis ret, jeg kender ikke nogen, og hunde er de selvfølgelig
ikke. Men schæferhunde er dejlige.

Jytte

Fra : Ivan Madsen

Dato : 25-11-08 22:06

On Tue, 25 Nov 2008 21:38:41 +0100, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Ikke for at sætte gang i noget.
>Men efter bedste eftertanke burde Schæfere forbydes.
>
>1) de lugter
>2) de er bidske
>3 ) de er grimme
>4 ) de har intet med hunde at gører
>5 ) de er grimme
>6 ) de er lumske
>7 ) de er asociale
>8 ) de fælder
>9 ) find selv på flere
>
>/Pwh

Vandet løber ned ad ryggen på dem ))
Schæferen er såmænd en pragtfuld hund, hvis den er korrekt opdraget.
Og flere af de øvrige punkter kan vist knyttes til andre racer
Men ikke til mine OES'ere - de er søde, lugter (næsten) ikke fra
skægget, er smukke, totalt forudsigelige (jeg vil snakke), yderst
sociale, fælder ikke men kræver lidt børstearbejde (at der så kan
ligge lidt langt hår i tæpperne er en anden sag ) og de elsker børn
- så en 1-årig tumle rundt med tox4½år gamle hunde samt 9 måneder
hvalp/unghund forleden, det gik bare så fint. Ungen elskede de dyr.

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-11-08 22:08

In news:gghnp3$2gen$1@newsbin.cybercity.dk,
Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:
> Ikke for at sætte gang i noget.
> Men efter bedste eftertanke burde Schæfere forbydes.
>
> 1) de lugter
> 2) de er bidske
> 3 ) de er grimme
> 4 ) de har intet med hunde at gører
> 5 ) de er grimme
> 6 ) de er lumske
> 7 ) de er asociale
> 8 ) de fælder
> 9 ) find selv på flere
>
> /Pwh

Undskyld, men sikke da en gang ævl at lukke ud. Fordi en schæfer ikke
ligefrem er din yndlingsrace, er der da heldigvis mange andre der elsker
dem, og selvfølgelig har de da med hunde at gøre.

Der er ikke ét af dine punkter der stemmer overens med min hedengangne Asia,
men bidske, lumske, asociale fældende hunde findes i mange andre racer, og
desuden er der er ingen hunde der er grimme for deres ejere.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : JB

Dato : 25-11-08 22:23

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Asia, men bidske, lumske, asociale fældende hunde findes i mange andre
> racer, og desuden er der er ingen hunde der er grimme for deres ejere.

Tove, Jens snakker slet ikke om schæferhunde, han snakker om fårehyrder. Jeg
synes godt nok også, det er groft at generalisere et erhverv på den måde.
Men han må jo have haft dårlige oplevelser.

En schæfer er en fårehyrde, og en schæferhund er fårehyrdens hund.

Hilsen
Jytte

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-11-08 22:38

In news:492c6c23$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
JB <vingekattenfjern@mail.dk> typed:
> [...]
> erhverv på den måde. Men han må jo have haft dårlige oplevelser.
>
> En schæfer er en fårehyrde, og en schæferhund er fårehyrdens hund.

Joh, jeg ved skam godt at det er hyrder, men jeg kender efterhånden også
Jens' indstilling til schæferhunde. Han er helt sikkert ude på at drille
John, men det får han nok ikke noget ud af.

Fra : Pwh

Dato : 25-11-08 22:35

JB, skrev:

> En schæfer er en fårehyrde, og en schæferhund er fårehyrdens hund.

Skal vi ikke rette det til et en Schæfer er dum som et Får,
hverken mere eller mindre

/Jens

Fra : JB

Dato : 25-11-08 22:45

> Skal vi ikke rette det til et en Schæfer er dum som et Får,
> hverken mere eller mindre
>
> /Jens
Hvad har du imod fårehyrder?

Jytte

Fra : Pwh

Dato : 25-11-08 23:32

JB, skrev:
> Hvad har du imod fårehyrder?

Intet, kun schæfere jeg ikke kan lide

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 25-11-08 22:33

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> ligefrem er din yndlingsrace, er der da heldigvis mange andre der
> elsker dem, og selvfølgelig har de da med hunde at gøre.

Jamen du har da misforstået noget Tove,
schæfer er min ynglindsrace mht haderi, mest pgr Milo

Men har du ikke fanget pointen med at få fyr i gruppen
og at jeg blot joker er du da for nemt et offer

/Jens (med en ½-schæfer som han elsker meget højt)

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-11-08 12:44

In news:gghqus$2hnm$1@newsbin.cybercity.dk,
Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:
at gøre.

> Jamen du har da misforstået noget Tove,
> schæfer er min ynglindsrace mht haderi, mest pgr Milo
>
> Men har du ikke fanget pointen med at få fyr i gruppen
> og at jeg blot joker er du da for nemt et offer

Jo, selvfølgelig fangede jeg pointen. Det er jo noget nær den slags du
"finder på" når gruppen går lidt død ind imellem, men hvorfor pokker skal
det gå ud over de stakkels schæferhunde hver gang.

> /Jens (med en ½-schæfer som han elsker meget højt)

Det er så til gengæld noget jeg ikke har "misforstået". Han er også en
rigtig skøn vovse. .-)

Fra : Pwh

Dato : 26-11-08 13:20

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> "finder på" når gruppen går lidt død ind imellem, men hvorfor pokker
> skal det gå ud over de stakkels schæferhunde hver gang.

Det er fordi dem er der jo flest af i gruppen så vidt jeg ved,
og så er Schæferejere jo også de nemmeste at drille

> Det er så til gengæld noget jeg ikke har "misforstået". Han er også en
> rigtig skøn vovse. .-)

Det må værer pgr hans Labradorblod

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 27-11-08 08:31

On Tue, 25 Nov 2008 22:08:14 +0100, "Tove Krieger"
<missminimiv@privat.dk> wrote:

>desuden er der er ingen hunde der er grimme for deres ejere.

Med Oy som den naturlige undtagelse der bekræfter reglen?

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : jopa

Dato : 26-11-08 10:16

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev
> Ikke for at sætte gang i noget.
> Men efter bedste eftertanke burde Schæfere forbydes.
>
> 1) de lugter
> 2) de er bidske
> 3 ) de er grimme
> 4 ) de har intet med hunde at gører
> 5 ) de er grimme
> 6 ) de er lumske
> 7 ) de er asociale
> 8 ) de fælder
> 9 ) find selv på flere

Jeg syntes personligt de er klamme, skrutryggede og fyldt med sygdomme.

Forbyde dem hmmmm hvis folk er så dumme at de gider dem så lad dem

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : /Peter

Dato : 26-11-08 10:30

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> Ikke for at sætte gang i noget.
> Men efter bedste eftertanke burde Schæfere forbydes.

> [...]

Jeg synes da alle hunde kan have disse "symptomer", og ikke specielt
schæfere.

Fra : Hm

Dato : 26-11-08 12:07

hej, Jens (rav i den)

kun lige for at pointere:

1. Min schæferhund lugter aldrig ( slår meget sjældent en prut)
2. - - er ikke bidsk ( hun kysser kun)
3 - - er ikke et spor grim ( men noget af det
smukkeste)
4. - - har meget med hunde at gøre ( jo hun elsker dem)

5. - - er ikke lumsk ( hun siger hvad hun mener)
6. - - er ikke asocial ( elsker alle dyr og mennesker)
7. - - fælder (meget mere end alle andre hunde)
8 - - er noget så rar, smuk, lydig og elsker at ligge
i sofa og seng.

Hanne/ som tror Jens bare er misundelig fordi han kun har en ½ schæfer

Fra : Pwh

Dato : 26-11-08 13:21

Hm, skrev:

> Hanne/ som tror Jens bare er misundelig fordi han kun har en ½
> schæfer

Der afslørede du mig igen

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 27-11-08 08:28

> [...]

>Ikke for at sætte gang i noget.
>Men efter bedste eftertanke burde Schæfere forbydes.

Den liste er da en perfekt beskrivels af mænd...
--
Leyna
http://www.big-girls.dk