Blinker.
Fra : Bjarne K.

Dato : 21-11-08 14:18

Bare lige en lille erfaring

Jeg købte igår en lille blinker til at hænge i halsbåndet på min hund.
Allerede idag er underdelen (den med pæren) incl. batterierne røget af og
forsvundet.

Modellen her er lavet så usmart at man skal spænde den for at tænde den og
altså løsne den, når den skal slukkes. Jeg ved at jeg ikke løsnede den ret
meget, så jeg tror ikke det er mig der har klokket i det.

Købt i Silvan til 30kr. Ikke det store tab, men alligevel irreterrende, og
der ligger nu to batterier et eller andet sted ude i naturen.

Bjarne K.

Fra : Søren LH

Dato : 21-11-08 16:33

"Bjarne K." <not@nej.ni> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Købt i Silvan til 30kr. Ikke det store tab, men alligevel irreterrende, og
> der ligger nu to batterier et eller andet sted ude i naturen.

Jeg har netop lavet samme nummer, og har allerede købt en ny. Men desuagtet
synes jeg alligevel det er den bedste hundelygte, og rigtig smart, fordi den
ikke har tendens til at slukke i utide, en uvane som alle andre hundelygter,
jeg har prøvet, har haft. Jeg kan godt leve med at tage den af hunden når
den ikke er i brug.

Mvh
Søren

Fra : ager

Dato : 21-11-08 18:48

> [...]
>
> Købt i Silvan til 30kr. Ikke det store tab, men alligevel irreterrende, og
> der ligger nu to batterier et eller andet sted ude i naturen.

Jeg bruger de her små diode lygter der fåes mange steder til en 20-30 kr for
et sæt med for og baglys, der har en lille elastik snor til montering.
den er nem at sætte på det hele, snor, halsbånd, ungernes jakker/tasker, den
holder til rigtig meget og er nem at tænde/slukke, og så er den ret vandtæt
også.

Mvh. Marie

Fra : Bjarne K.

Dato : 21-11-08 19:16

"ager" <big@city.dk> wrote in message

> [...]
> den er nem at sætte på det hele, snor, halsbånd, ungernes jakker/tasker,
> den holder til rigtig meget og er nem at tænde/slukke, og så er den ret

Har jeg også prøvet, men de er så store, at min vuf heletiden forsøger at få
den af.

Jeg bruger p.t. diode halsbånd, men de holder ikke til så mange ture i søen.

Bjarne K.

Fra : jopa

Dato : 21-11-08 19:28

"Bjarne K." <not@nej.ni> skrev

> Købt i Silvan til 30kr. Ikke det store tab, men alligevel irreterrende, og
> der ligger nu to batterier et eller andet sted ude i naturen.

Her om vinteren gider jeg ikke gå tur det er for koldt så jeg tager bilen og
lader hunden rende efter mig og der er masser af lys på bilen og jeg har det
varmt og rart.
Skal lige siges at jeg er holdt op med at binde hunden til trækket

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : lh

Dato : 21-11-08 19:36

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> har det varmt og rart.
> Skal lige siges at jeg er holdt op med at binde hunden til trækket

Håber det er en joke af du lufter hund på den måde - altså at hunden render
efter bilen!?

lh

Fra : Bjarne K.

Dato : 21-11-08 19:45

"lh" <mail@mail.tele.dk> wrote in message

> Håber det er en joke af du lufter hund på den måde - altså at hunden
> render efter bilen!?
>
> lh

Han har slet ikke træk på bilen. Check eventuelt selv Milos hjemmeside.

Bjarne K.

Fra : jopa

Dato : 21-11-08 19:46

"Bjarne K." <not@nej.ni> skrev

> Han har slet ikke træk på bilen. Check eventuelt selv Milos hjemmeside.

Jo da en rigtig Jyde har da træk på

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Bjarne K.

Dato : 21-11-08 19:48

"jopa" <admin@jp-web.invalid> wrote in message
> "Bjarne K." <not@nej.ni> skrev

> Jo da en rigtig Jyde har da træk på

Så er det godt skjult

Bjarne K.

Fra : jopa

Dato : 21-11-08 20:09

"Bjarne K." <not@nej.ni> skrev

> Så er det godt skjult

Fik det først monteret efter et stykke tid men det er der nu

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 21-11-08 19:45

"lh" <mail@mail.tele.dk> skrev

> Håber det er en joke af du lufter hund på den måde - altså at hunden
> render efter bilen!?

Hmm det tager bilen da ikke skade af jeg sørger selvfølgelig for at motoren
er opvarmet

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 21-11-08 19:36

jopa, skrev:

> [...]
> bilen og jeg har det varmt og rart.
> Skal lige siges at jeg er holdt op med at binde hunden til trækket

Også på tide at du fik ordnet den motor

/Jens

Fra : Bjarne K.

Dato : 21-11-08 19:41

> [...]
> har det varmt og rart.
> Skal lige siges at jeg er holdt op med at binde hunden til trækket

Plejer du ikke at få varmen ved at tæske Milo.. Det kan vel godt kombineres
med en gåtur. Og så har Milo også brug for en lille lampe

Bjarne K.

Fra : jopa

Dato : 21-11-08 19:44

"Bjarne K." <not@nej.ni> skrev

> Plejer du ikke at få varmen ved at tæske Milo.. Det kan vel godt
> kombineres med en gåtur. Og så har Milo også brug for en lille lampe

Tæske ham det tør jeg sgu ikke.
Han har bidt boldtræet i stykker

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-11-08 20:10

In news:49270172$0$90272$14726298@news.sunsite.dk,
jopa <admin@jp-web.invalid> typed:
> "Bjarne K." <not@nej.ni> skrev

> Tæske ham det tør jeg sgu ikke.
> Han har bidt boldtræet i stykker

LOL Nej John, nu holder du altså op. Sæt nu at der er nogen der tror på
dig. Jeg tror nærmere at det var dig der fik tæsk af din kone, hvis du ikke
var sød ved Milo.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : jopa

Dato : 21-11-08 20:16

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev

> LOL Nej John, nu holder du altså op. Sæt nu at der er nogen der tror på
> dig. Jeg tror nærmere at det var dig der fik tæsk af din kone, hvis du
> ikke var sød ved Milo.

Jeg kan skisme ved gud den hellige skaber ikke se at bilen kan tage skade af
det hvis den bare er forvarmet

Hunden får varmen da jeg som regel ikke kører over 60 og jeg holder da hver
10 km ca

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Hm

Dato : 21-11-08 20:29

> [...]
> det varmt og rart.
> Skal lige siges at jeg er holdt op med at binde hunden til trækket

Nej, John nu stopper du
Håber sandelig det er en af dine "forargelige" udtalelser

Det er simpelt hen det værste jeg ved når nogle lufter hunde på den måde.

Hanne/ som er pivet

Fra : Ivan Madsen

Dato : 21-11-08 20:32

On Fri, 21 Nov 2008 20:29:05 +0100, "Hm" <mishama@hongnet.dk> wrote:

>Nej, John nu stopper du
>Håber sandelig det er en af dine "forargelige" udtalelser
>
>Det er simpelt hen det værste jeg ved når nogle lufter hunde på den måde.

med aftageligt træk går det vel, hvis hunden er tilpas stor og trækket
tilpas dårligt monteret )) (ellers så ved jeg nok, hvad jeg ville
gøre, hvis jeg så sådan en luftetur - formodentlig ende med 6 måneder
bag tremmer for grov vold) )

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-11-08 20:40

In news:843ei4p11rue5j3cudto1is3s8rkj4h7jq@4ax.com,
Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> typed:

> [...]
> tilpas dårligt monteret )) (ellers så ved jeg nok, hvad jeg ville
> gøre, hvis jeg så sådan en luftetur - formodentlig ende med 6 måneder

John er altså gruppens drillepind Det troede jeg da at alle vidste. :-=

Fra : jopa

Dato : 21-11-08 20:53

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev

> John er altså gruppens drillepind Det troede jeg da at alle vidste.
> :-=

Thi hi.
Et par stykker hoppede da næsten i selv Hanne

Næ du Milo får sin daglige luftetur ud over markerne hver dag.
Mig i All weather tøj og Milo ganske nøgen.

Resten af dagen lufter han sig selv da han helst vil være ude i al slags
vejr

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Hm

Dato : 21-11-08 21:39

> [...]
> Mig i All weather tøj og Milo ganske nøgen.
>
> Resten af dagen lufter han sig selv da han helst vil være ude i al slags

Det var godt søde John.

Nåh, håber du lod mærke til mine

Regnede godt med at du lige ville prøve at lave lidt "rav" i denne stille
fredag aften.

Hanne/ som har set nok af mænd der lufter deres hund fra bilen

lidt OT til Tove
jeg sender lige en mail ang. dit news program. !!!!!!!

Fra : Leyna

Dato : 24-11-08 10:19

On Fri, 21 Nov 2008 20:53:20 +0100, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

> [...]
>
>Næ du Milo får sin daglige luftetur ud over markerne hver dag.
>Mig i All weather tøj og Milo ganske nøgen.

Har du afpelset stakkels Milo?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : jopa

Dato : 24-11-08 10:51

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev

> Har du afpelset stakkels Milo?

Han render ganske nøgen som Allah har skabt ham

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Ivan Madsen

Dato : 21-11-08 21:44

On Fri, 21 Nov 2008 20:40:10 +0100, "Tove Krieger" <minimiv@privat.dk>
wrote:

>In news:843ei4p11rue5j3cudto1is3s8rkj4h7jq@4ax.com,
>Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> typed:

>John er altså gruppens drillepind Det troede jeg da at alle vidste. :-=

Jooooh - hvis du bemærker, så er der ret overfyldt af ))) ovenfor

Men hvad gør jeg så med min plejehund - den jagter katte? )) (og
nej, hun er fars yndlingskælehund, så aflivning kommer ikke på tale)

Fra : jopa

Dato : 21-11-08 21:49

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev
> Jooooh - hvis du bemærker, så er der ret overfyldt af ))) ovenfor
>
> Men hvad gør jeg så med min plejehund - den jagter katte? )) (og
> nej, hun er fars yndlingskælehund, så aflivning kommer ikke på tale)

Hvad er der galt med at hunde jager katte ?
Katte jager da mus og fugle.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : /Peter

Dato : 22-11-08 20:02

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men hvad gør jeg så med min plejehund - den jagter katte? )) (og
> nej, hun er fars yndlingskælehund, så aflivning kommer ikke på tale)

Hvis den ikke jagede katte, er det en tvivlsom hund!

Fra : Kim Christensen

Dato : 21-11-08 12:46

On 21 Nov., 19:41, "Bjarne K." <n...@nej.ni> wrote:

> Plejer du ikke at få varmen ved at tæske Milo.. Det kan vel godt kombineres
> med en gåtur. Og så har Milo også brug for en lille lampe

Et gammelt elektrikerordsprog siger:
Hvad hjælper det at man har 10 kilo vat i skuldrene når man ikke har
lys i pæren ;)

Hilsen Kim

Fra : bettinap

Dato : 22-11-08 11:51

jeg har købt to armbånd i Føtex, dem til løberer og cyklister med velcro,
refleks og små dioder der blinker hvis man tænder for den.
to er lige nok til at vikle et par gange rundt om theas halsbånd og har
kostet mig 60 kr ialt

om de så kan tåle en tur i søen skal jeg ikke kunne sige, den holder thea
sig langt væk fra i den her kulde

BettinaP

Fra : Carsten Jensen

Dato : 22-11-08 18:45

Dem der hedder beezeen virker. De koster ca det samme som den du har købt.

Fra : Kim Christensen

Dato : 24-11-08 09:07

On 24 Nov., 10:50, "jopa" <ad...@jp-web.invalid> wrote:
> "Leyna" <le...@leyna.dk> skrev

> Han render ganske nøgen som Allah har skabt ham

Var det ikke Frankenstein? :P

Hilsen Kim

Fra : Winther

Dato : 27-11-08 00:35

Bjarne K. wrote:
> [...]
> Købt i Silvan til 30kr. Ikke det store tab, men alligevel
> irreterrende, og der ligger nu to batterier et eller andet

Køb refleksbånd med dioder ved Harald Nyborg. Ligger i pakker med 2 stk. Der
er velcro på så de sættes sammen, så passer de til stor hund. Der er elastik
i, så den sættes på uden at skille ad. Eneste ulempe er at den skal tændes 2
steder. Pris ca 40 kr.

--

Vh. Winther

Al magt til tæverne, ned med sjatpisserne
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16463&ipc=61734

Fra : Bjarne K.

Dato : 28-11-08 00:49

"Winther" <nobody@home.dk> wrote in message

> [...]
>

> --
>
> Vh. Winther
>
> Al magt til tæverne, ned med sjatpisserne

Jeg fik da vist skrevet et eller andet sted, at jeg bruger dem nu, men de
holder ikke til mange gange i søen..

Bjarne K.

Fra : Winther

Dato : 28-11-08 08:38

Bjarne K. wrote:
> "Winther" <nobody@home.dk> wrote in message

> Jeg fik da vist skrevet et eller andet sted, at jeg bruger dem
> nu, men de holder ikke til mange gange i søen..

De er da væsentlig billigere end diodehalsbånd fra dyrehandleren. Har du
øvervejet at tage halsbåndet af medens den er i søen?

Fra : Bjarne K.

Dato : 28-11-08 12:30

> De er da væsentlig billigere end diodehalsbånd fra dyrehandleren. Har du
> øvervejet at tage halsbåndet af medens den er i søen?

Jo, men det jeg var på jagt efter var et vandtæt alternativ. Ved "silvan"
modellen, skiltes der med at den er vandtæt, men desværre, kan den ikke
holde til at bruges.

Ang. Sø badning om nattet, så skulle jeg til at gå tur med dem i snor, hvis
jeg skulle have en chance for at flå diodehalsbåndet af dem, inden fiser ud
i vandet.

Så jeg leder stadigt efter et vandtæt alternativ til de 20kroners modeller
jeg bruger nu.

Bjarne K.