Turning Undeads i 3Ed D&D + Lidt andet
Fra : Gitta & Ole Christen~

Dato : 25-07-01 18:50

Hejsa...

Jaeh...Min kammi og jeg er lidt uenige om hvor dan man turner de "udøde" i
det nye....
Er der ikke nogen der kan skære det ud i pap, eller neon ???

I Prestige Classes, beholder man sine feats og attack bonusser fra den gamle
klasse, eller starter man fra ny med +1 ???

Hvad er fordele og ulemper/ forskelle mellem wizard og sorcerer (undtaget
det med at læse i bog og bare at vide) ???

Jammen, det var vist det ....

Hilsen Michael....
(Snart DM i D&D)

Fra : Butch

Dato : 25-07-01 19:00

> I Prestige Classes, beholder man sine feats og attack bonusser fra den gamle
> klasse, eller starter man fra ny med +1 ???
At tage et level i en prestige klasse virker på samme måde som hvis du laver en normal multiclass person. Du lægger bare prestige
classens tal til dit nuværende.

> Hvad er fordele og ulemper/ forskelle mellem wizard og sorcerer (undtaget
> det med at læse i bog og bare at vide) ???
Wizarden bliver hurtigere god og lærer hurtigere at kaste højlevel spells. Til gengæld er han bundet af sin spellbook. Han er total
hjælpeløs uden en spellbook. Den eneste måde man kan afhjælpe det på er at tage Spell mastery på sine mest brugte spells.
Sorceren har den fordel at han altid kan bruge sin magi. I bytte giver han at stige i level.

Hilsen
Thomas

Fra : Butch

Dato : 25-07-01 19:57

> Sorceren har den fordel at han altid kan bruge sin magi. I bytte giver han at stige i level.
Der skule selvfølgeligt stå "stige lige så hurtigt i level"
Hilsen
Thomas

Fra : Peter Kristiansen

Dato : 25-07-01 22:48

"Gitta & Ole Christensen" :
> Jaeh...Min kammi og jeg er lidt uenige om hvor dan man turner de
"udøde" i
> det nye....
> Er der ikke nogen der kan skære det ud i pap, eller neon ???

Jeg kan da prøve. (si 139-140 i PH)
1: Rul 1d20 + charisma modifier.
2: Slå op i tabel 8-16 for at se om du kan påvirke undead-fætteren.
3: Hvis du kan det rul 2d6 + dit level + charisma modifier.
4: Hvis resultatet under 3 er lig med eller større end Hit Dice for
undeaderen er den turned.
5: Hvis du har dobbelt (eller flere) så mange levels som undeaderen
har HD er den destroyed.
6: Hvis der er flere end en undeader starter du med at turne/destroye
den mindste.

eksempelvis har vi 5 Zombier med 2HD og 2 vampyrer med 5H; under 3 har
vi rullet 17 frem. Det er nok til at turne 5 2HD zombier og en 5 HD
vampyr, men den sidste 5 HD vampyr bliver der.

Håber det hjalp.

> Hvad er fordele og ulemper/ forskelle mellem wizard og sorcerer
(undtaget
> det med at læse i bog og bare at vide) ???
Udover hvad Butch har nævnt er der lidt flere tingere. En sorceror er
meget begrænset i sit udvalg af spells - ikke når de skal læres men
når de nu først er lært. De kan maks kende 9 0.lvl og 5 1.lvl osv..
spells, hvorimod en wizard kun begrænses af hvormange spellbooks
masteren kaster ind og om han råd til at købe nye bøger til at skrive
dem ind i.

Derudover tager det en hel runde for en sorceror at kaste en spell
hvis han bruger et metamagic feat, hvorimod det stadig kun tager en
wizard en standard action - han skal bare have memoriseret den som
"metaet" i første omgang. Medmindre det er det metamagic feat der gør
at en spell kastes som free action - sorcerors kan ikke bruge det
feat.

Hvis du forresten har lidt problemer med multiclass og/eller prestige
classes så vil jeg anbefale at du læser side 55-56 i players handbook
om Multiclass Characters godt igennem. Det er faktisk temmelig godt
beskrevet der.

Men har du stadig problemer skal du endelig ikke tøve med at spørge

Peter.