Timecapsule
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-11-08 17:28

Hej gruppe,

Hvor sikker er Timecapsule? Jeg tænker her på driftstabilitet.

Jeg ved de benytter servergrade diske, men skal jeg lægge noget
yderligere i det eller er det bare toppen?

Og... er en Timecapsule identisk med en Extreme Base Station (pånær
drevet)?

Og... Kan disken tilgåes som en alm. netværksdisk i Linux?

Og... (sidste spørgsmål ) .. kan man skifte disken selv?

På forhånd tak,

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-11-08 18:16

Martin Johansen [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> Hej gruppe,
>
> Hvor sikker er Timecapsule? Jeg tænker her på driftstabilitet.
>
> Jeg ved de benytter servergrade diske, men skal jeg lægge noget
> yderligere i det eller er det bare toppen?

det kommer an på hvilken specifik model ..

> Og... er en Timecapsule identisk med en Extreme Base Station (pånær
> drevet)?

ja

> Og... Kan disken tilgåes som en alm. netværksdisk i Linux?

hvis din linux normalt kan tilgå smb og afp shares så ja.

> Og... (sidste spørgsmål ) .. kan man skifte disken selv?

ikke uden at smide garantien .. men du kan sætte extra diske til via USB
porten ..

> På forhånd tak,

/thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-11-08 18:25

>det kommer an på hvilken specifik model ..

500-modellen.

>hvis din linux normalt kan tilgå smb og afp shares så ja.

Det kan den.

Jeg frygtede blot det var noget lukket system den kørte.

>ikke uden at smide garantien .. men du kan sætte extra diske til via USB
>porten ..

Øv.. og alligevel ikke.

Tanken var hvis disken røg sig en tur om den så var lige til skrotten
eller om man selv kunne skifte den.

Ved du om det er standard diske eller benytter Apple noget man ikke
lige kan få adgang til?

Garantien er vel egentlig ligegyldig da jeg ikke går ud fra den går
istykker inden garantien udløber og derfor kun bliver relevant når
garatien er udløbet.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-11-08 18:29

> 500-modellen.

nej .. model disk de sætter i. Hvis det er en Seagate ES.2 disk så er
jeg mere tryg end f.eks. noget Maxtor skod ..

> Det kan den.
>
> Jeg frygtede blot det var noget lukket system den kørte.

nix ..

> [...]
> eller om man selv kunne skifte den.
>
> Ved du om det er standard diske eller benytter Apple noget man ikke

gætter på det er helt alm. SATA .. men jeg har ikke pillet en fra
hinanden ..

> Garantien er vel egentlig ligegyldig da jeg ikke går ud fra den går
> istykker inden garantien udløber og derfor kun bliver relevant når
> garatien er udløbet.

jep

/thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-11-08 18:31

>nej .. model disk de sætter i. Hvis det er en Seagate ES.2 disk så er
>jeg mere tryg end f.eks. noget Maxtor skod ..

Min fejl.

Hmm ja det kan jeg vel aldrig vide når jeg bestiller en?

>gætter på det er helt alm. SATA .. men jeg har ikke pillet en fra
>hinanden ..

Det er også mit gæt, så tak for "backuppen"

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-11-08 18:39

> Min fejl.
>
> Hmm ja det kan jeg vel aldrig vide når jeg bestiller en?

nix .. du skal stole på Apple ;)

<http://www.flickr.com/photos/24254876@N03/2300920529/in/set-72157604011
791554/>

<http://www.tuaw.com/2008/03/01/time-capsule-teardown/>

og det ser ud til at mine bange anelser fra gode nok

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-11-08 18:47

>nix .. du skal stole på Apple ;)

Det ligger ikke til mig at stole på firmaer hvor der er profit
indvolveret

><http://www.tuaw.com/2008/03/01/time-capsule-teardown/>
>
>og det ser ud til at mine bange anelser fra gode nok

tak for lækkert link dog!

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-11-08 18:52

> Det ligger ikke til mig at stole på firmaer hvor der er profit
> indvolveret

det er så nu du skal komme med et firma som ikke er interesseret i
profit ;)

/thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-11-08 19:01

>det er så nu du skal komme med et firma som ikke er interesseret i
>profit ;)

Nu presser du mig

--
Martin Johansen [6000]