24" skærm der ligner iMac skærmen ?
Fra : Brian Vestergaard

Dato : 24-11-08 23:15

Hvilken skærm 24" ligner min iMac skærm ?

Har ledt med lys og lygte

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-11-08 23:37

Brian Vestergaard <mail2brianvestergaard@gmail.dk> wrote:

> Hvilken skærm 24" ligner min iMac skærm ?
>
> Har ledt med lys og lygte

Hvis det er en ny iMac, så må Apples nye LED Cinema Display da være
perfekt. Desværre kan den ikke umiddelbart sluttes til en iMac, da den
har MiniDisplayPort. Jeg kender ikke lige til en adapter. Alt tyder dog
på, at Apple til januar lancerer en hel række nye skærme med LED-lys og
design som LED Cinema Display og dermed som din iMac. Om de kun får
DisplayPort eller også DVI, tør jeg ikke sige, men til den tid vil der
uden tvivl være adaptere, der passer til din iMac.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-11-08 00:47

On 2008-11-24 23:36:50 +0100, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> Hvis det er en ny iMac, så må Apples nye LED Cinema Display da være
> perfekt.

lur mig om ikke den ny LED skærm ikke /er/ den fra 24" iMac'en.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-11-08 10:54

> [...]
> DisplayPort eller også DVI, tør jeg ikke sige, men til den tid vil der
> uden tvivl være adaptere, der passer til din iMac.

Det bliver DisplayPort .. ligesom der også kommer DisplayPort på hhv.
MacPro og iMac.

/thomas

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 25-11-08 00:54

On Mon, 24 Nov 2008 23:15:03 +0100, Brian Vestergaard
<mail2brianvestergaard@gmail.dk> wrote:

> Hvilken skærm 24" ligner min iMac skærm ?
>
> Har ledt med lys og lygte
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hvad er formålet?

En skærm der tilsyneladende er bedre og billigere er denne:
http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=FF621AA%23ABY
Indbyggede højttalere og Webcam.

Ellers er der jo den her Apple:
http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60014&prodid=185082

--
Hilsen
Jens

Fra : Morten Wartou

Dato : 25-11-08 12:01

"Jens "Lyrik" Bech" <lyrik@heaven.dk> skrev i meddelelsen
news.uk5dztsqk4hork@jens-erik-bechs-macbook.local...

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Hvad er formålet?
>
> En skærm der tilsyneladende er bedre og billigere er denne:
> [...]

Hvad bringer dig til at tro den er bedre? Det er TN-panel - fuldstændigt
ubrugeligt.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : tiper

Dato : 25-11-08 10:26

On 25 Nov., 00:53, "Jens \"Lyrik\" Bech" <ly...@heaven.dk> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> [...]

Jamen der er jo både webcam og højtalere i iMac skærmen, så hvorfor
fokusere på at det også er i ekstra skærmen.

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 25-11-08 13:12

On Tue, 25 Nov 2008 12:00:36 +0100, Morten Wartou
<mort_fjerndette_en@wartou.dk> wrote:

> [...]
> news.uk5dztsqk4hork@jens-erik-bechs-macbook.local...

> Hvad bringer dig til at tro den er bedre? Det er TN-panel - fuldstændigt
,,,,,,,,,,,,,,,
Når HP laver en skærm så er den aldeles brugelig.

--
Hilsen
Jens

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 25-11-08 13:43

On 25/11/08 13.11, Jens "Lyrik" Bech wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,
> Når HP laver en skærm så er den aldeles brugelig.

Det er ikke ensbetydende med at den er af god kvalitet.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Wartou

Dato : 25-11-08 14:03

"Jens "Lyrik" Bech" <lyrik@heaven.dk> skrev i meddelelsen
news.uk6b5xvik4hork@jens-erik-bechs-macbook.local...

> ,,,,,,,,,,,,,,,
> Når HP laver en skærm så er den aldeles brugelig.

Selv HP kan ikke få et TN-panel til at blive godt. Du har stadig ikke
forklaret hvad der får dig til at tro den er bedre.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-11-08 18:13

Jens "Lyrik" Bech <lyrik@heaven.dk> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,
> Når HP laver en skærm så er den aldeles brugelig.

nu er det panelet som afgør kvaliteten i første række .. og hvis det er
noget billigt bras så kan der stå HP eller Apple eller EIZO ... don't
make much diference

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-11-08 22:00

On 2008-11-25 18:12:54 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> nu er det panelet som afgør kvaliteten i første række .. og hvis det er
> noget billigt bras så kan der stå HP eller Apple eller EIZO ... don't
> make much diference

Jeps Apple skiber iøvrigt også TN bras af sted, 20" iMac og Macbook's.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-11-08 22:05

> Jeps Apple skiber iøvrigt også TN bras af sted, 20" iMac og Macbook's.

jep, men jeg ved ikke om det pga. størrelsen, men Macbook'ens skærm
synes jeg ikke er nær så ringe som imac 20" ...

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-11-08 23:52

On 2008-11-25 22:04:32 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> jep, men jeg ved ikke om det pga. størrelsen, men Macbook'ens skærm
> synes jeg ikke er nær så ringe som imac 20" ...

Glossy har jo en glimrende evne til at sløre en skummel skærms
egenskaber. Bare rolig det glossy LED panel de bruger i de nye macbooks
skulle være væsenligt ringere end non LED pabelet i de gamle.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-11-08 00:11

> [...]
>
> jep, men jeg ved ikke om det pga. størrelsen, men Macbook'ens skærm
> synes jeg ikke er nær så ringe som imac 20".

Nu er det da heller ikke værre, end at man trods alt godt kan overleve
med en lidt billigere skærm. De er ikke så dårlige alle sammen. Jeg
synes, det er en overdrivelse at kalde dem alle for noget billigt
--
Mvh. Henrik Münster, Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-11-08 08:50

> Nu er det da heller ikke værre, end at man trods alt godt kan overleve
> med en lidt billigere skærm. De er ikke så dårlige alle sammen. Jeg
> synes, det er en overdrivelse at kalde dem alle for noget billigt

Det har lidt at gøre med hvad du forventer. F.eks. en iMac 20" til den
pris vil jeg normalt forvente et ok display .. og det de smider i nu er
ikke ok, i mine øjne ... Hvis du derimod køber en 19" skærm til 1500,-
så er det klart at men får hvad man betaler for ...

/thomas

Fra : Jens\"Lyrik\" Bech

Dato : 25-11-08 15:06

Den 25.11.2008 kl. 14:03 skrev Morten Wartou
<mort_fjerndette_en@wartou.dk>:

> Selv HP kan ikke få et TN-panel til at blive godt. Du har stadig ikke
> forklaret hvad der får dig til at tro den er bedre.
Din personudæskende type har jeg et mangeårigt tav på det hedder:
**PLONK**

--
Hilsen Jens "Lyrik" Bech
"Opera" kan!