Ups - død grafik eller bare død iMac G5?
Fra : Morten Lind

Dato : 24-11-08 17:55

Lang forklaring prøves gøre kort:

Min brors iMac G5 (2 år gammel) - kender ikke specifikationerne.

Ved opstart viser den et smukt patch-work tæppe i sort/hvid - jeg har
naturligvis prøvet alt det, man skal - og har også fremprovokeret en
panisk kerne - .

Jeg mangler at tilgå den fra en anden maskine i Target-mode, men ellers
mistænker jeg grafikken.

Har en iMac selvstændigt grafikkort?

Tilføjes: Med installationsDVD ilagt kan den finde på at vise 4/5 dele
sort skærm og 1/5 del hvid skærm(hvid i venstre side).

Men overordnet viser den streger over hele skærmen og nægter iøvrigt at
opføre sig som en Mac - dumme den -

Jeg vil på min broders vegne sætte stor pris på lidt vejledning, hvis
nogle af Jer har været ude for en lignende oplevelse og løst
problematikken.

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-11-08 19:51

> [...]
> panisk kerne - .
>
> Jeg mangler at tilgå den fra en anden maskine i Target-mode, men ellers

nix

> [...]
>
> Jeg vil på min broders vegne sætte stor pris på lidt vejledning, hvis
> nogle af Jer har været ude for en lignende oplevelse og løst

det lyder umiskendeligt som enten bundkort eller grafikkort (men siden
det sidder på samme pcb så er det jo et fedt)

Check dog lige med Apple om den måske skulle være dækket af et af deres
extended warrenty programmer .. der var et par generationer af iMac G5
som var ... dumme ..

/thomas

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-11-08 20:57

On 2008-11-24 19:51:27 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Check dog lige med Apple om den måske skulle være dækket af et af deres
> extended warrenty programmer .. der var et par generationer af iMac G5
> som var ... dumme ..

Det er kun PSU'en der er ext warrenty på. Symptomet er at den bare
lukker ned som om nogen hev stikket ud af kontakten.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-11-08 22:01

> Det er kun PSU'en der er ext warrenty på. Symptomet er at den bare
> lukker ned som om nogen hev stikket ud af kontakten.

Der var/er også et logic board program ...

<http://www.apple.com/support/imac/repairextensionprogram/>

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-11-08 22:17

On 2008-11-24 22:00:59 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Der var/er også et logic board program ...
>
> <http://www.apple.com/support/imac/repairextensionprogram/>
>
> /thomas

aha, de har udvidet det . Jeg havde to stk for et års tid siden.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Morten Lind

Dato : 25-11-08 05:40

> Der var/er også et logic board program ...
>
> <http://www.apple.com/support/imac/repairextensionprogram/>
>
> /thomas

Tak - jeg ser efter, når det bliver lyst

M.

Fra : Morten Lind

Dato : 25-11-08 08:59

> Tak - jeg ser efter, når det bliver lyst
>
> M.

Ærgerligt - serien, der er omfattet hedder: W8435xxxxxx - W8522xxxxxx,
og brormands maskine hedder W8545xxxxxx, så deeeet.....

Jeg prøver, om jeg kan fange den i Target Mode.

Kreative input er stadig velkomne, tak

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-11-08 13:12

Morten Lind skrev den 25-11-2008 08:58:

> Kreative input er stadig velkomne, tak

Fulgte der ikke en bootbar dims med med et hardwaretestprogram?

Lyder som et oplagt tidspunkt :D

Fra : Morten Lind

Dato : 25-11-08 14:07

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Fulgte der ikke en bootbar dims med med et hardwaretestprogram?
>
> Lyder som et oplagt tidspunkt :D

Jo da, men den vil jo ikke noget fra hverken disk eller drev

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 25-11-08 20:38

Morten Lind skrev:

> Jo da, men den vil jo ikke noget fra hverken disk eller drev

Meget dårlige odds der. Tror ikke den vil i target mode.