session på 2 domæner
Fra : Mikkel Jakobsen

Dato : 26-11-08 16:03

Hej Ng.

Jeg har netop købt et nyt domæne, dette har jeg valgt at pege på
min hjemmeside jeg allerede hoster selv (et_subdomæne.adsl.dk).

på min eksisterende hjemmeside virker session uden problemer.
Men på det ny domæne virker session ikke.

jeg har prøvet med (google)
ini_set("session.cookie_domain",".et_subdomæne.adsl.dk");

Men det virker ikke, har heller ikke rigtig kunne finde noget
dokumentation om dette. eller hvor i dokumentet det skal
indsættes.

- jeg kan se at sessionen bliver sat, med værdierne har intet
indhold.

Kan nogen hjælpe

Mikkel

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Carsten

Dato : 26-11-08 19:14

"Mikkel Jakobsen" <spam@bonzai.adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har netop købt et nyt domæne, dette har jeg valgt at pege på
> min hjemmeside jeg allerede hoster selv (et_subdomæne.adsl.dk).

"pege på" ? via DNS antager jeg ?

> på min eksisterende hjemmeside virker session uden problemer.
> Men på det ny domæne virker session ikke.
> jeg har prøvet med (google)
> ini_set("session.cookie_domain",".et_subdomæne.adsl.dk");

Hvis det er en DNS opsætning så hedder dit domæne jo ikke
"et_subdomæne.adsl.dk" men istedet "ditnyedomain.dk", og så er det vel det
der skal stå som 2. parameter ?!

Det er bare et bud !

Carsten

Fra : Carsten

Dato : 26-11-08 19:29

"Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis det er en DNS opsætning så hedder dit domæne jo ikke
> "et_subdomæne.adsl.dk" men istedet "ditnyedomain.dk", og så er det vel det

jeg vrøvler - glem det !

Carsten

Fra : Mikkel Jakobsen

Dato : 27-11-08 19:32

Yeps...

Jeg fandt selv løsningen efter at have prøvet mig lidt frem.
den skal hedde:

ini_set("session.cookie_domain","www.DET_NY_DOMÆNE.dk");

så virker det...